شنبه 14 فروردین 1400 - 12:12

بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش/نحوه دورکاری ادارات استان/مجوز دستگاه قضا به پلیس برای برخورد با تجمعات/دستور استاندار برای تعقیب قضایی بانیان مراسمات

در یکی دو هفته آینده روند مرگ و میرها با توجه به افزایش مثبت شدن تست ها  افزایشی خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز: ستاد مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اعضا ضمن بیان گوشه از عملکرد خود در زمینه مقابله با کرونا و ترویج رعایت بهتر پروتکل های بهداشتی به بیان راهکار های جدید پرداختند:

صفایی؛ مدیرکل میراث فرهنگی:

۹ پروژه جهش تولدی با همکاری استاندار برای میراث فرهنگی استان اتفاق افتاد.

۱۱ مرکز گردشگری متخلف در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا پلمب شدند.

بانشی؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

یکی دو هفته آینده روند مرگ و میر با توجه به افزایش موارد مثبت کرونایی زیاد خواهد شد.

۴۰۱۳ نفر در فروردین تا کنون مبتلا به کرونا در استان داشتیم.

شیوع کرونا ۵.۱ است که حدود ۲ برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

از اواخر اسفند وارد پیک جدید شدیم.

تمام بیمارستان‌ها آماده باش هستند.

یک ماه سخت را پیش رو داریم.

سردار مصفایی؛ فرمانده پلیس:

در مدت اخیر فروردین ۵۷۶۶ مورد عودت خودرو و ممانعت از ورود به استان داشتیم.

۶۷۸۸ مورد جریمه۲۰۰ هزارتومانی، ۴۸ مورد ۵۰۰ هزار تومانی و ۵ مورد ۱‌ میلیون تومانی داشتیم.

همکاران ما به صورت جدی مستقر بودند،در روز طبیعت هم نیروهای ما در مراکز مختلف تفریحی و طبیعی مستقر بودند تا تجمعات گسترده رخ ندهد.

نستهن مقدم؛ شهردار یاسوج:

آرامستان ها از نقاط شیوع جدی کرونا هستند، کارهایی شد و همکاران ما آنجا را پلمب کرده آمد اما همچنان شاهد حضور از راه های دیگر به این مکان ها هستیم که خود محلی برای شیوه شده است.

باید به صورت قانونمند ورود کرد و با دستور استاندار با همکاری پلیساژ توقف و حضور مردم در آرامستان ها ممانعت شود.

آذر صفایی نیا؛معاون استاندار:

دروکاری بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا و بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی همچنان پابرجاست. طبق دستور استاندار مسئولیت رعایت مصوبات بر عهده مدیران استانی است و باید حتماً مدیران شهرستانی توجیه شوند.

بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی:

۱-وضعیت «زرد»:

۱/۱- کارکنان ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰% (صد درصد) ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد.

۲/۱- در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۲/۳ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

۲- وضعیت «نارنجی»:

۱/۲- ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۱/۳ (یک سوم) کارکنان خود اقدام نمایند.

۲/۲- در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

۳- وضعیت «قرمز»:

۱/۳- دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید.

۲/۳- در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

۳/۳- کلیه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و…) به طور کامل تعطیل و صرفاً کارکنانی که حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشند، حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام حسینی؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد:

نیروی انتظامی مجوز کلی برخورد با تجمعات را دارد، بر اساس صحبتی که با رئیس دستگاه قضا داشتیم ایشان گفت مجوز کلی داده شده است، پس جایی تجمع بود نیروی انتظامی ورود کند.

در مناطق قرمز و نارنجی نماز جمعه اقامه نمی‌شود، جایی هم که قرمز و نارنجی نیست اما احساس خطر می‌شود دوستان علوم پزشکی بگویند همکاری کنیم تا برگزار نشود و یا به صورت بسیار محدود اجرا شود.

ما برخی اوقات درب محل نماز جمعه یاسوج با بستیم و به صورت محدود و ۱۰ نفره نماز را برگزار کردیم، برخی ها میگفتند نماز جمعه را هم خصوصی کردید اینطور نیست باید برای مراعات جان مردم پروتکل ها را رعایت کرد.

توصیه میکنم مردم از هر تجمعی حذر کنند ، این مراسمات جان دیگران را به خطر می اندازد، مگذارید با برگزاری این دست مراسمات شلوغ اعتراض دیگران فراهم آید.

حسین کلانتری؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

اگر نیروی انتظامی یا حمایت دستگاه قضا پای کار نباشد خیلی از مصوبات ما اجرایی نمی‌شود.

طرح شهید سلیمانی خوب بوده و استان ما در اجرای این طرح در صدر کشور است، جلسه ای با فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی در راستای حمایت از این طرح داشتیم.

اگر از الان انرژی بگذاریم و تلاش کنیم انتخابات پر شوری خواهیم داشت.

افزایش مبتلایان و فوتی های این دو هفته را در هفته های بعد خواهیم دید.

اعمال قانون را نیروی انتظامی دستش باز است، دستگاه قضا اجازه داده است.

شرایط طوری است که عروسی ها به عراق تبدیل می‌شود، باید مراقبت کرد.جان انسان‌ها مهمتر است، عواطف و احساسات جوان ها را درک می‌کنیم اما شرایط طوری است که ذره ای غفلت مرگ است.

هر کس مراسمات استان را ببینید ما را متهم می‌کند، بانیان باید از قبل برخورد شود، رسماً اعلام می‌کنیم بستر سازان اصلی مراسمات حتماً تحت تعقیب قضایی قرار میگیرند چرا که هر تجمعی ابتلا، بستری و مرگ است.

مارگون جزو نقاط قرمز ما است. چرام از هر ۱۰۰ مورد ۸۰ تای آن مثبت است.

عملکرد سازمان صمت برای تنظیم بازار خوب و در کشور نمونه بوده است.

مدیران کل و شهرستانی به هیچ وجه دور کاری ندارند، دورکاری مختص پرسنل است.

دانشگاه علوم پزشکی استان جوان است، بیمارستان ها نیز کم هستند و کادر درمان خسته، اگر مراعات نشود موج بدی اتفاق می‌افتد، به زودی و ظرف چند ماه آینده واکسیناسیون عمومی اتفاق می‌افتد حیف است بخاطر این چندماه به واسطه بی توجهی به پروتکل‌ها شاهد اتفاقات بد باشیم.

اگر مبتلایان به کرونا از قرنطینه خارج شوند حتماً متخلف محسوب و با آنها برخورد قضایی می‌شود، اسامی مبتلایان را باید دانشگاه به سپاه بدهد تا نظارت دقیقی با همکاری سایر دستگاه ها بشود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=338603
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما