چهارشنبه 4 فروردین 1400 - 20:42

ادعای یک فعال محیط زیست: سد تنگ سرخ عمده مصرفش برای شیراز است /مهمترین ره‌آورد این سد برای کهگیلویه و بویراحمد خشکی رود بشار است!!!

سد تنگ سرخ از جمله پروژه های عمرانی تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

به گزارش بویـرنیـوز، سد تنگ سرخ به گفته برخی مدیران یکی از امیدهای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، تأمین آب یاسوج در آینده به ویژه در سالهای بحرانی بسته به این سد بیان شده است.

اما این تنها یک روی سکه است.

برخی کارشناسان اما معتقدند با اجرای این سد علاوه بر زیر آب رفتن بخش زیادی از طبیعت بکر یاسوج، عمده آب سد برای مصارف صنعتی و شرب شیراز مصرف می شود.

مرادی از فعالان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در راین باره در چند توئیت برای مردم استان نوشته است:

به گزارش بویـرنیـوز، مردم حالا منتظر شفاف سازی حوزه های مرتبط با ساخت این سد است تا بدانند تلاش برای اجرای این سد در راستای خدمت ارزشمند برای مردم این استان است و یا خیانتی نابخشودنی از سوی نا آگاهان!

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=338328
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضا حسینی گفت:

    آقای مرادی سد تنگ سرخ هیچ چیز مخفی نداره، تنها چیزی که مخفی هستش نیت شما از طرح همچین ادعا های بی اساسی است که مطرح می کنید . سد تنگ سرخ با هدف تامین آب شرب شیراز و شهر یاسوج هست در تمامی گزارشات و تخصیص آب سد تنگ سرخ این موارد به روشنی ذکر شده که حتی به خودتون اجازه ندادید یه تحقیق ساده در این مورد انجام بدید. جنابعالی حتی در یاسوج هم زندگی نمی کنید و نمیدونید در شبانه روز چند بار آب شرب قطع میشه و با یک استعلام ساده میشه متوجه شد در این چند سال شرکت آب و فاضلاب چند حلقه چاه جهت تامین اب شرب حفر کرده که اکثرا خشک یا کم آب شده اند. جنابعالی اگه فعال محیط زیست هستید باید دغدغه نابودی آب های زیر زمینی داشته باشید نه مهار روان آب های سطحی که بصورت سیلاب به خلیج فارس میریزند. یه نگاه ساده به حوضه آبریز سد متوجه میشید بخش اعظم حوضه در استان فارس واقع شده و فارس سهم خودشو از آب برداشت میکنه . شما اگر خشکسالی چند سال پیش که همین رودخانه بشار خشک شده بود به یاد داشته باشید اگر سد تنگ سرخ احداث شده بود با رها سازی سهم زیست محیطی سد بشار خشک نمی شد. سد تنگ سرخ گزارشات زیست محیطی آن تهیه شده و روند اخذ مجوز زیست محیطی در حال انجام هستش.
    مطرح کردن موارد بی پایه و اساس جز تشویش اذهان عمومی سودی نخواهد داشت و موارد زیادی در استان وجود داره که می توان به آنها پرداخت مثلا آتش سوزی های جنگل های استان در سال گذشته

  2. ناشناس گفت:

    هم نزدیک انتخابات ایابو ایا فقط گپ ول ایزنه

  3. رضا حسینی گفت:

    ما در استان سد کوثر داریم که نه تنها آب شرب 2.5 میلیون نفر از هموطنانمون در 5 استان کشور تامین میکنه هیچ مشکلی هم برای محیط زیست ایجاد نکرده و کشاورزی مناطق پایین دست در فصب تابستان رونق داده . این موارد جز خودزنی و جلوگیری از رشد و توسعه استان هیچ فایده ای نداره . بویر جان هرکی هرچی گفت که نباید منتشر کنی.

  4. ناشناس گفت:

    یا خدا
    خواهشا پیگیری کنید
    خداییش ظلمه بخدا

  5. ناشناس گفت:

    اول ایشان مدرک شان چی هست
    دوم همین مدر مثلا دکترا راچگونه گرفته اند
    سوم اصلا می دانند سد چی هست و چه کارایی دارد ؟و درکجا دنیا بعد از ساخت سد رودخانه زیردست آن خشک شده ؟
    چهارم تاکی می خواهید برای مطرح کردن خود ورسیدن به قدرت وثروت بین مردم اختلاف بیندازید
    پنجم یک تناقض بسیار زیاد در این گفتار ایشان هست می گوید سد در 45 کیلومتری یاسوج هست واز یاسوج دور هست ولی برای شیراز که حداقل 90 کیلومتر دور تر هست ساخته شده خوب وقتی می شود به شیراز آبرسانی کند پس به یاسوج هم می شود
    ششم استان فارس هم می تواند بگوید سرچشمه رود بشار ازماست و جلوی ورود آب رابگیرد
    دراین قضیه که یک امر مثبت می خواهد اتفاق بیافتد امثال این آقایان باظاهر مردمی و مثلا قومی باعث ایجاد یک امر بسیارمنفی و خطرناک مثل تفرقه افکنی وتضاد قومیت ها می شوند فقط بخاطر منفعت طلبی شخصی
    هیچ نظر وبحث کارشناسی درگفتار ایشان وجود ندارد

  6. ناشناس گفت:

    کارشناس کی بودی شما ؟
    میگه 45 کیلومتری یاسوج هست سودی برای یاسوج نداره ولی برای شیراز که 1– کیلومتر دورتر هست سود دارد
    ضمنا مگه همه چی باید برای مراکز استان ها باشه مگه خود مردم منطقه اطراف سد آدم نیستند
    وقتی شما همه چی را قومی و منطقه ای می کنید پس ما مردم منطقه نزدیک به سد هم می گوییم اصلا به شما چه ربطی دارد ما دوست داریم این سد ساخته بشود و فقط خودمان استفاده کنیم بدون هیچ منطق خاصی
    دست بردارید از این دیدگاهای سطحی
    نکته دیگه حداقل 30 درصد مردم شیراز همین هم استانی های خودمان هستند حداقل

  7. ناشناس گفت:

    حرف شما مثل اینه که نذارن هم استانی های ما از بیمارستان های شیراز استفاده کنن و بگن فقط مال شیرازی هاس. استان فارس هم از این آب سهم داره. این که چرا سد توی 45 کیلومتری یاسوج هست بخاطر مولفه هائی هست که یک ساختگاه سد باید داشته باشه و هرجائی سد رو نمیشه زد. کاملا معلومه بدون اطلاعات و معلومات کافی بعضی ادعا ها رو مطرح میکنید.

  8. عماد گفت:

    اقای مرادی درست میگه.کدوم مدرک نشون میده سهم یاسوج چقده.؟.تا راه اندازی شد قرارداد نشون میدن شما سهم ندارین.یاسهم خیلی ناچیز نصیب یاسوج میشه..همسایگان ما قدرن معمولا کلاه سرما میزارن..اگه راست میگن شفاف سازی بشه.نماینده بویراحمد خواهشا پیگیری بفرما.حق یاسوج ضایع نشه.

دیدگاه شما