پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 19:19

نارضایتی مردم از نحوه توزیع کمک های امدادی در سی‌سخت

از روز گذشته شاهد حضور اکثر مسئولان در شهر سی سخت و روستاهای اطراف آن هستیم.

به گزارش بویرنیوز– این حضور اما باعث نشده از عصبانیت مردم سی سخت در نحوه خدمات رسانی و کمک چیزی کم بشود.

مدیریت بحران از ابتدا خسارات را کم نشان داد

یکی از تنش های ایجاد شده در سی سخت را بدون شک باید اعلام کم خسارات در لحظات ابتدایی دانست، امری که صدا و سیما مقصر آن را مدیریت بحران می‌داند.(مدیریت بحران البته هنوز به این اظهارات صدا و سیما واکنشی نشان نداده است).

عجیب است این اظهار نظر مدیریت بحران، با یک بررسی چشمی و آشنایی اندک با بافت سی سخت و اطراف آن در همان ابتدا هم میشد فهمید صدمات مالی شدید است.

توزیع کمک ها موجب رنجش مردم شد

یکی دیگر از موضوعاتی که موجبات رنجش خاطر مردم سی‌سخت شد نحوه توزیع اقلام کمکی بود.

مردم سی سخت میگویند در محل توزیع شاهد هجوم و حضور افرادی در صف دریافت کمک ها بودیم که در سی سخت سکونت نداشتند و از اطراف خود را به محل توزیع چادر و اقلام کمکی رساندند.

آنها می‌گویند: خب خود سی‌سخت که وسعت زیادی ندارد، نمیشد این چند خیابان را مسئولان بروند و با بررسی خانه هایشان در صورت صدمات جدی به آنها کمک بدهند؟!

از طرفی شب گذشته برخی افراد بدون لباس آرم دار به خانه ها مراجعه و به مردم می‌گفتند برای کمک آمده ایم(در حالیکه ظاهر و پوشش آنها شباهتی به نیروهای امدادی نداشت).

البته این را اضافه کنیم نظر مدیرکل هلال احمر هم توزیع درب منازل مردم بود اما به گفته جهانبین تجمع افراد (که هویتشان مشخص نیست!) موجب اختلال در توزیع خدمات شد.

پلیس حضور خوبی داشت

مردم اما از حضور مناسب پلیس قدردانی کردند و تامین امنیت را بدون اشکال بیان می‌کردند.

راه مدیریت درست حوادث داشتن سامانه اطلاعاتی قوی است

در حوادثی که در استان رخ داده همواره یکی از نگرانی های مردم نحوه توزیع کمک ها بوده است، همیشه این اشکال هست که افرادی که حقی برای برخورداری از کمک‌ها ندارند بیش از بقیه سر و دست می شکنند و اتفاقاً به مقصود خود هم می‌رسند.

باید برای یک بار در سامانه های اطلاعاتی دستگاه های حمایتی مشخصات و اطلاعات هویتی، مالی و مکانی افراد تدوین شود تا به موقع حوادث بتوان با یک دستگاه موبایل و یک نرم افزار ساده بتوان جلوی سوء استفاده های سودجویان را گرفت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=337306
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما