جمعه 24 بهمن 1399 - 20:01

شنیده های قابل تأمل از دخالت نمایندگان در انتصابات به هر قیمتی در کهگیلویه و بویراحمد!

برخی مخاطبان بویرنیوز در مطلبی که برای ما ارسال کردند، نوشتند: دخالت نمايندگان،در انتصابات صرف نظر از هرگونه معيار تخصصي:
اخيراً با خبر شديم در یکی از ادارات کل فعال در حوزه عمرانی، اصرار يكي از نمايندگان به انتصاب فردي در مقام معاونت آنقدر زياد شده كه هركسي شنيده است انگشت به دهان مانده ،

اين دخالت تا آنجا است كه ظاهراً فردي كه هم در مصاحبه عمومي هم آزمون علمي رد شده است باز هم مُصِر به تملك اين پست است،گويا قبل از انتخابات قول اين جايگاه به فرد مذكور داده شده است.

همه‌ی ما وظایف قانونی نمایندگان مردم را بارها خوانده و مرور کرده‌ایم و می‌دانیم این عزیزان دربرابر موکلین خود- که مردم باشند- دو وظیفه‌ی عمده‌، حساس و قانونی دارند:

یکم: قانون‌گذاری در صحن مجلس و مشارکت در مباحث مجلس برای تصویب قانون.

دوم: نظارت و بررسی در کار سایر قوا برای استیفای حقوق ملت.
هرچه نمایندگان مردم به اصل تفکیک قوا احترام کنند و خود را از بده بستان‌های وزیران دورکنند نقش‌شان در نطارت و استیفای حقوق مردم پررنگ‌تر خواهد شد، چرا که نماینده باید برسرحقوق مردم با هیچ وزیری پیمان برادری نبندد البته این به معنای اعلان جنگ با وزیران نیست.
دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چیدمان مدیران استانی یک پدیده شومی است که متاسفانه در سال‌های اخیر، نقش پررنگ‌تری پیدا کرده است! این پدیده‌ی شوم، به راستی تلاشی از سوی برخی از نمایندگان در طرح هواداران خود، برای تصدی پست‌های اجرایی است! امری که باعث می شود در بسیاری از موارد مسولین دولتی به دلیل این دخالت نا به جا! حتی به اصل “شایسته‌سالاری” فکر نکنند و در نتیجه اولویت اول مسولان دولتی به جای خدمت راستین به مردم‌، رضایت نمایندگان باشد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، انتصاب مدیران استانی،‌ روسای سازمان‌ها و ادارات یک استان، از وظایف ذاتی قوه مجریه و دولتی است. برای همین ورود مقامات قوای مقننه همانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این چیدمان، خلاف اصل “تفکیک قوا” و تجاوز به حدود صلاحیت قوه مجریه است! در قانون اساسی اصل۵۷‌، به صراحت اصل “تفکیک قوا” را پذیرفته است! بر همین اساس به لحاظ قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق دخالت در انتصابات استانی را ندارند! متاسفانه برخی ازنمایندگان اصل همکاری قوا را بادخالت درقوا جابه‌جا گرفته‌اند!

-باید موشکافانه‌تر به قضیه نگاه کنیم، خیلی از موکلین، نماینده را تحت فشار قرار می‌دهند تا پیگیر مدیریت آنان شوند! بیشتر مراجعه کنندگان به نمایندگان خارج از سه دسته‌ی زیر نیستند:

الف : درخواست دریافت وام.
ب: درخواست شغل.
پ: درخواست پست و جایگاه بالای دولتی.

اميد است دستگاه های نظارتي در صورت صحت چنين موضوعي ورود پيدا كنند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=337126
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    نام ببرید تا بفهمند که در اتاق شیشه ای ملت هستند

  2. ناشناس گفت:

    سپهر جان تا بوده همینطور بوده. …الان هم نمیخواد زیادی حساس بشی

  3. ناشناس گفت:

    اداره کل راه و شهرسازی؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!😀😀😀😀😀😀😀

  4. رضا گفت:

    اتفاقاًنماینده ای که توان تغیرمدیرران رانداشته باشه کارآیی وعایدی هم نداره زمینه پیشرفت هماهنگی بامدیران ارشدرابایدسرلوحه کارخویش قراربده ازوقتی که مجلس ازراس امورافتادنابسامانی بیشترشده اگه نماینده گان دخالت نداشته باشندبهتره که نباشند

  5. یکسال واندیاز شروع نمایندگان استانی گذشت چندمثال ساده اینکه همه گرانی رامی ندازیم گردن تحریم /نرمش با عملکرد بی مدیریتی ها و نارضایتی های مسولین استانی و سکوت کردن نماینده را بهانه ندای وحدت می دانیم /بله دولت که تغییر کند در جابجایی ابدارچی ها در ادارات هم بی تاثیر نیست /مردمی که نماینده انتخاب کردندونه گفتن به پول ورابطه بازی درحاشیه اند غیر بومی ها وچاپلوسان ذی نفع اند/در ادرات و دانشگاههای استان نخبگان و دلسوزان دیارمان در سطوح پایین قرار دارند اما سکان مدیریتها رااگر برسی شود بیشتر بچه های استانهای همجوار پر کردن /حالا نمایندگان محترم کجا ی این هرم نارضایتی ها جا دارد

  6. همشهری گفت:

    اول اینکه دخالت نمایندگان در انتصابات نه برای رضای خدا و رفع مشکلاتِ حوزه انتخابی است بلکه چینشی برای حضور دوباره خود بر مسندِ به ظاهر وکالتِ مردم در دوره های بعدی است.
    دوم اینکه متاسفانه همین رویکرد باعث شده که شاهد گماشتنِ افرادی در پستهای مدیریتی ولایه های میانی در همه دستگاههای اجرایی و غیر اجرایی استان باشیم که این افراد نه تنها توانِ جمع کردن حوزه تحتِ مدیریت خود را ندارند بلکه باعث بی انگیزه شدنِ سایر نیروهای متخصص در همان حوزه شده اند چرا که به وفور مشاهده میکنیم که افرادِ تحتِ مدیریت آن فردِ گماشته شده ،هم از تخصصِ بالاتری برخوردارند و هم از تجربه و سابقه کار بیشتری…
    …و ای کاش نماینده در امور اداری و اجرایی به جز وظیفه نظارتی و پیشبردِ اجرایی امور دخالت نمیکرد…..

  7. ناشناس گفت:

    اخ سی رسانه که جرات نداره اسم بیاره !!!!

  8. دیده بان گفت:

    جناب آقای سپهر از شما بعید است که هر مطلب غیر واقعی را نشر دهید. اول که شنیده شما بر عکس است .در پایان مدیرکل قبلی قرار بود معاون ضعیف و حاشیه داری منتسب به خودش جابجا شود ولی با تغییر مدیرکل وهمشهری شدن مدیر با معاون این تغییر علیرغم صلاحیت علمی و انقلابی گزینه پیشنهادی صر فآ به دلیل همشهری بودن صورت نگرفته اگر نماینده اراده فرمایید نه معاون که خود مدیر کل را در عرض بیست و چهار ساعت به دلایل منطقی عزل خواهد نمود.

  9. ناشناس گفت:

    اووووووفی دیده بان
    دیگه گذشت اون روزا،مدیر کل را فقط وزیر و استاندار میتونه عوض کنه
    متاسفانه این روز ها نماینده شما به جز با دو به هم زنی و زیر پا خالی کردن بتونه کاری بکنه وگرنه اون ممه رو لولو برد

دیدگاه شما