دوشنبه 29 دی 1399 - 21:17

توصیه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه معارفه معاون غیر بومی عمرانی خود/موافق رشد نیروهای بومی بودم، لزوم کادر سازی در استان!(+چند نکته)

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت کادر سازی در استان، گفت: همواره حامی جوانان و نیروی انسانی بومی استانکهگیلویه و بویراحمد بودم و از هیچ تلاشی در این خصوص دریغ نکردم.

وی گفت: صیانت از نیروی انسانی کارآمد یکی از رسالت‌های اصلی ما است، بیان کرد: ما به رشد مدیران جوان معتقد هستیم و باید کادر سازی کرد و انتصاب‌ها در این راستا باشد.

به گزارش بویرنیوز، این بخشی از سخنان حسین کلانتری در جلسه معارفه معاون عمرانی استانداری بود.

با احترام باید گفت این سخنان استاندار بیشتر به نظر می رسد برای فرار از پاسخگویی است.

اگر واقعا اینطور است چرا به جای مهندسان توانمند استان که اتفاقاً آشنا به زیر و بم استان و پروژه ها و داشته و نداشته هایش بودند فردی را آوردید که تناسب مدرک تحصیلی و  شغلی با عمران ندارد؟

اگر توصیه به کادر سازی می کنید چرا خودتان به جوانان نخبه این استان فرصت ندادید؟ اینهمه مهندس توانمند اما گویا هیچکدام به چشم شما نیامد و یا از نظر شما فرد توانمندی نبود که یک فرد با مدرک بهداشت و آموزش را ارجح به همه مهندسان این استان دیدید؟

از طرفی در میان نیروهای غیر بومی فقط و فقط همان مهندس فیلی معاون سابق عمرانی مورد وثوق مردم بود اما نتوانستید به گونه ای با او تعامل کنید که این چند ماه دولت را نیز در استان بماند، به هر روی ایشان به پروژه ها آشنا بود و به گفته مدیران استان، تسهیل گر بسیار خوبی برای پیشبرد امور عمرانی استان هم بود.

باید به مردم پاسخ دهید دلیل این همه تعلل و سرانجام آمدن فردی که رزومه اش خود گویای عیارش است چه بوده است؟ جابجایی و انتصاب در این زمان اگرچه فقط نمایشی و برای پر کردن رزومه معاون جدید است اما کاش این فرصت را در اختیار یکی از جوانان نخبه همین دیار قرار می دادید تا لااقل سخنان خوش رنگ و لعابتان بوی واقعیت هم به خود می گرفت و فقط در حد تعارف نمی ماند.‌

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=335991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    واقعا جای تاسف داره

  2. ۰۲۷ گفت:

    احسنت ولی کو گوش شنوا

  3. فیروزی گفت:

    استاندار فقط …….. اقای جمالی هم ……….، … تر از اینا تو استان ما وجود نداره

  4. ناشناس گفت:

    سلام علیکم.اینجانب زاییده دهشت هستم.31 سال است که ساکن اهواز می باشم.مسئولیت های مختلفی داشتم و دارم.توان،سلامت و پتانسیل بچه هی استانم کهگیلویه و بویراحمد کم نظیراست.انصاب افراد غیر بومی کم لطفی و بعضاً ظلم در حق آنها است.آقای حاجی زاده را کاملاً می شناسم.از انخاب افراد غیر بومی و انتصاب ایشان واقعا متاسفم.

  5. سعیدی گفت:

    با احترام باید عرض کنم این سخنان بسیار متناقض با رفتار شماست، اگر راست میگویی چرا از میان این همه گزینه خوب و مهندس استان کسی را انتخاب نکردی و اینقدر دست دست کردی تا یکی را به استان چپوندن؟معلومه چقدر برای نیروی انسانی استان ارزش قائلی بابا خیلی رو داری

  6. علی گفت:

    من که از بیرون به این انتخاب نگاه میکنم، برداشتم این است که استاندار در ارتباط با پروژه های عمرانی که در آن پول رد و بدل میشود به پیمانها و قرارداد هایی که توسط یک معاون بومی انجام میگیرد اعتمادی نداشته و احساس میکند که در این رابطه زد و بندهای خویشاوندی حاکم میگردد. از طرف دیگر یک معاون غیر بومی زمانی موفق خواهد بود که از توان و دانش مهندسان بومی نهایت استفاده را داشته باشد و بتواند با آنها تعامل برقرار کند.

  7. علی گفت:

    حالا که امد موفق باشد اما بدون پسر خاله پسر عمه وموقه رفتن مثل امدن باشد

  8. ناصری گفت:

    نمی دونم شاید اگر این بومی بودن تنها مشکل مدیران بوده پس یابد تا حالا منهای این چند ماه استان بهشت برین بود .ترا خدا دیگر این استان را مضحکه خاص و عام نکنید .یه کم منطقی فکر کنید.
    خیلی از فرزندان استان ما الان در تهران و سایر استان ها مسئولیت های بالا دارند . پس باید بومیان اون استانها بگویند جمع کنید بروید کهگیلیویه و بویراحمد مدیر حتما باید بومی باشد.

  9. 027 گفت:

    درسته مدیر باید کاربلد باشه و متخصص حالا فقط تو حوضه راه و حوضه ساختمان حضرت آقا چه تخصصی دارند

  10. ناشناس گفت:

    تا جایی که ما به یاد داریم انتصاب مدیران بومی تو این استان در هر رده ای ، روندی جز قوم گرایی و قبیله گرایی و استخدام های فله ای در پی نداشته ،دلیلش هم این هست که چون یا علم مدیریت به معنای واقعی ندارند و فقط مدرکش رو دارند و در ثانی مردم ما فقط و فقط پیشرفت اون مدیر یا نماینده رو در گرو استخدام چنتا قوم و خویش و وابسته میدونن ،پس این دلیلی شده که افراد بومی که میان مدیر میشن از رسالت اصلی خودشون دیر بشن و دامن بزن به حاشیه، وگرنه اگه رویکرد این نبود الان تو استان ما چندین کارخانه صنعتی بزرگ و متولی اشتغال جوانان این دیار داشتیم، در طرف مقابل هم فرد غیر بومی هم که میاد با توجه به اینکه نسبت به شرایط و محرومیت مردم این دیار درک و آشنایی کاملی نداره قطعا از کل توان مدیریتیش نمیتونه استفاده بهینه ببره.پس ما مردم این استان تا مشکلات ریشه ای رو حل نکنیم و طرز تفکرمون رو تغییر ندیم هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد،پس از ماست که بر ماست!!!!!

دیدگاه شما