پنجشنبه 18 دی 1399 - 11:11

مسوولان علوم پزشکی یاسوج به افکار عمومی پاسخ دهند/ چه کسی پشت پرده است؟

داریوش بهنیا فعال رسانه‌ای طی یادداشتی این گونه آورده است: عمر دولت تدبیر و امید در سال آخر از حاکمیت چهار ساله دوم بر قوه مجریه رو با پایان است، کارنامه دولت و عملکرد آن تا پایان بهار امسال بسته می‌شود که این عملکرد در استان کهگیلویه و بویراحمد پس از پایان دوره 8 ساله نیاز به تجزیه و تحلیل دارد هر چند بسیاری از زوایای آن روشن است و نیازی به تحلیل هم ندارد.

 

به گزارش بویرنیوز، آگاهیم از این که همه دولت‌ها در ذیل نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند برآمده از دل نظام بوده و خدمات مربوط به همین نظام و انقلاب است و دولت‌ها تنها مجری هستند، می‌آیند و می‌روند اما تحلیل عملکردها موجب می‌شود تا برای دوره‌های بعد مسوولان و دستگاه‌ها با به کار بستن نقاط قوت و دوری جستن از نکات و نقاط منفی دولت‌های گذشته به توانمندسازی خود روی آورند و البته مهم‌تر از همه این که مردم در انتخاب‌های آینده ملاک‌های بیشتری را در نظر بگیرند.

اما موضوع امروز گریزی به برخی تغییر و تحولات دیر هنگام در استان کهگیلویه و بویراحمد است که شائبه‌هایی ایجاد کرده، تغییر و تحولاتی که در 8 سال اخیر در طول همه دولت‌ها اگر نگوییم بی‌سابقه که کم سابقه بوده از آن حیث که تغییر و تحولات استان در بسیاری از موارد بر اساس خواست شخصی یک فرد و یا برخی افراد ذی‌نفوذ و البته بیشتر در حوزه نماینده و یا نمایندگانی از استان بوده است.

تغییر و تحولاتی بر حسب امیال شخص یا اشخاص خاص که بر اساس آن افرادی مورد حمایت جهت تصدی مدیریت‌ها قرار گرفتند و البته سابقه مدیریتی خوبی هم از خود بر جای نگذاشتند.

جملگی تخلفات ریز و درشت از مسائل مالی گرفته تا زد و بندهای بکارگیری نیرو را به یاد داریم که در تاریخ مدیریتی استان بی‌سابقه بود و گاه موجب بدنامی هم شد، همچنین بکارگیری منطقه‌ای مدیران و یا طول مدت مدیریت آن‌ها که عمر مدیریتی برخی آقایان تا به امروز نزدیک به هشت سال بوده و این گونه که معلوم است ورود به حریم مدیریتی آن‌ها به مثابه ورود به منطقه ممنوعه است.

بحث در مورد مدیریت‌های استان در هشت سال اخیر مثنوی هفتاد من است که باز کردن آن در این وجیزه نمی گنجد چه این که در یک قلم بسیاری از معاونت‌های مالی و پشتیبانی ادارات استان یا همان معاونت‌هایی که با پول سر و کار دارند در اختیار یک طیف و نماینده خاص بود آن هم ادارات و دستگاه‌های بزرگ استانی که در موقع مقتضی به این مبحث نیز ورود خواهد شد.

اما جابجایی و تغییرات کنونی در استان جای سوال دارد از یک سو همه می‌پرسند در وقت بسیار کم باقی مانده از عمر دولت فعلی چنین تغییر و تحولاتی به چه دلیل است چرا در یکی دو سال اخیر چنین اقدامی انجام نمی‌شد آیا تغییر و تحولات فعلی جهت رضایت فرد یا افردی خاص است تا قدرت خود را حتی در دوره‌ای که کنار گود قرار داشته نیز به بقیه رقیبان نشان دهد؟.

جهت یادآوری و برای نمونه وقتی به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا نیاز به آرامش بیشتر در حوزه علوم پزشکی استان است این تغییر و تحولات با چه هدفی انجام می‌شود؟ در حالی که مسوولان علوم پزشکی که البته خود بویی هم از سیاست برده‌اند به خوبی می‌دانند به هر جایی هم که متصل باشند با پایان عمر دولت فعلی تغییر خودشان نیز دور از انتظار نیست.

لذا انتظار می‌رود اگر نیاز به تغییر و تحولی هم که باشد تنها با اجتهاد خود چنین کنند و به خواسته‌های شخص و یا اشخاص با اغراض خاص تن ندهند تا در این چند ماه باقی مانده از عمر دولت با سابقه بهتری منصب خدمت را واگذار کنند.

مسوولان علوم پزشکی استان به افکار عمومی پاسخ دهند که آیا شخص خاصی پشت این قضایا قرار دارد که این چنین مدیران علوم پزشکی یا صحبت از استعفا می‌کنند و یا برخی نیروها در این شرایط خاص جابجا می‌شوند.

کاش اینگونه نباشد اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که نیروی مافوق قوه اجرایی استان که در سال‌های اخیر به نحوی سرنوشت کهگیلویه و بویراحمد را در ید اختیار داشته در تغییر و تحولات اخیر نقش دارد تا بتواند بازی از دست رفته را دوباره به نفع خود بازگرداند.

با توجه به شناختی که از استاندار و معاون سیاسی و استقلال عمل آن‌ها داریم چنین موضوعی کمی دور از ذهن است اما با توجه به اوضاع و احوالی که در 8 سال اخیر بر سر استان رفت چنین فرضیه‌ای جز محالات نیست./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=335760
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با اين تغيير و تحولات مديريتي در استان و دانشگاه، شورش را دراورده اند. آخه اين پست ها چي دارد كه اين همه خدمت به مردم استان را بهم ريخته، اعتماد و انگيزه را از بين مي برد. در اين جابجايي ها كار هدفمندي انجام نمي شود و منابع هدر مي رود و استان بيشتر از قبل محروم تر مي شود. چرا اينقدر بي وجدان شده ايد و از انسانيت فاصله گرفته ايد. اين صندلي مديريت چي دارد كه حتي مي توان با ان اختلاس كرد، هر رفتاري خواستي مي توان انجام داد، حتي راه رفتن افراد پست گرفته تغيير ميكند، نحوه برخوردها عوض ميشود،ادمهاي دور و بر عوض مي شود، همه بله قربان گو ميشوند حتي يدفعه بعد سالها ركورد از لحاظ پژوهشي در كنار پست جهش پيدا ميكنند، ايمان و باورها عوض ميشود، زورگويي زياد ميشود، ادعاهاي عجيب زياد ميشود. خيلي مردم اين استان با پست گرفتن مثل افراد تازه به دوران رسيده ميشوند. پست گرفتن در اين استان، فقط خالي كردن عقده هاي تلمبار شده از قبل بر اثر برخوردهاي افراد قبلي هست كه همين طور نسل به نسل ادامه پيدا ميكند و اين هست كه افراد اين استان تمايل شديدي به پست گرفتن دارند تا عقده هاي فروخورده كودكي و پست هاي قبلي را كم كنند.

  2. پژمان گفت:

    پشت تریبون چنان سیاست حقوق یکسان و ب کار گیری بر اساس توانمدی میداد ک ادم میگف رجاییه…این از همون اولشم… بوده ولی کسی زورش بش نمیرسه تو استان…ماهم خدایی داریم

  3. ناشناس گفت:

    اوضاع دانشگاه علوم پزشکی خرابه

  4. دنا گفت:

    واقعا از موقعی که مسول خدمات دانشگاه علوم پزشکی منصوب شده دانشگاه به حواشی رفته بخاطر دخالت های بی جای ایشان ونارضایتی بوجود آورده وخود ریس دانشگاه علوم پزشکی آدمی توانمند و سالم وبا صداقت است

  5. ناشناس گفت:

    بله خود شخص رييس دانشگاه آدم سالم و خوبي هست و زحمت زيادي مي كشد، اما شيرازه امور تا حدودي بهم ريخته است، ان هم به خاطر خود شخص ايشان نيست بلكه به جرات ميتوان گفت تقريبا اكثر و نه همه مديران مسول جديد از بالا تا پايين ترين پست، افراد به ظاهر خوب و حتي خوبي در محيط هستند كه متاسفانه بيشتر ادعا دارند و واقعا هول شده اند و خودشان را گم كردند و نحوه مردمداري و مديريت را آشنا نيستند. بنظر مي آيد به عرش رسيده اند، شايد به خاطر اين است كه در هيچ دوره اي چنين موقعيتي نصيب شان نميشد. از لحاظ مسايل روانشناختي، اين موضوع جالب شخصيت افراد در استان نياز به بررسي و تحليل دارد كه افراد يك دوره دارند چيكار مي كنند كه افراد دوره بعد اين همه به دنبال جبران غرورهاي شكسته شده هستند. اين نهايت محروميت در استان هست و بس.

دیدگاه شما