یکشنبه 30 آذر 1399 - 9:31

استانی بدون معاون عمرانی!/پروژه‌های راکد مدیر نمی‌خواهد؟!

چند مدتی هست که استان کهگیلویه و بویراحمد معاون عمرانی استاندار ندارد برخی معتقدند وقتی قرار است در این دولت پروژه‌های عمرانی راکد باشد چه نیاز به معاون عمرانی است.

به گزارش بویرنیوز، داستان مدیریت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد با همه جای ایران فرق دارد چرا که نگاه طایفه ای و قومی از یک سو و نگاه‌های سودجویانه و قدرت طلبانه از سوی دیگر موجب شده تا مدیریت ها همواره در معرض آسیب باشند و همین یکی از دلایل عدم توسعه یافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد شده استانی که اگر مدیریت‌های صحیحی از ابتدا در آن شکل می گرفت علاوه بر توانایی رفع مشکلات خود استان، توانایی اداره کردن چند استان دیگر را به واسطه نعمت ها و موهبت های سرشار الهی داشت.

 متاسفانه آن چه که باعث عدم رونق توسعه در استان شده مداخله نمایندگان مجلس در همه ادوار در امور اجرایی استان بوده که سهم خواهی نمایندگان چنین رشد ناموزون و نصف و نیمه‌ای را ایجاد کرده است.

در چند ماه اخیر یکی از مباحث مربوط به انتخاب معاون عمرانی استانداری بعد از رفتن عزیر فیلی بوده که تاکنون جایگزینی برای وی انتخاب نشده و البته عده‌ای هم برای رسیدن به این منصب تلاش‌های شبانه روزی و پیدا و پنهانی دارند.

اما نکته قابل ذکر این که در سالهای اخیر حتی با بودن معاون عمرانی نیز بسیاری از پروژه های استان راکد ماندند و از دست معاون عمرانی کاری برنیامد چرا که عزمی همگانی جهت رفع مشکل پروژه ها در استان وجود ندارد و نگاه به پروژه ها خارج از اولویت بندی و جزیره‌ای و منطقه‌ای است.

در سال هایی که عزیر فیلی یکی از مجرب ترین معاونین عمرانی در ابعاد فنی در سطح کشور عهده دار این مسوولیت در استان بود هر چند کارهایی جسته و گریخته انجام شد اما بسیاری از پروژه ها همچنان به حال خود باقی مانندند و آن‌هایی نیز که به سرانجام رسیدند چندان نیازی به تلاش و بودجه آن چنانی نداشتند.

پروژه هایی مانند جاده پاتاوه به دهدشت و یا هتل ورزش و پل چهارم بشار و مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج و بسیاری دیگر از پروژه ها همچنان زخمی بوده و شواهد و قرائن چنین می گوید که تا پایان عمر دولت نیازی به معاون عمرانی در استان نیست.!

به گزارش فارس اگر قرار بر این است که پروژه های عمرانی همچنان مسکوت و راکد بمانند و از حالت کما بیرون نیایند همان بهتر که استاندار برای معاونت خود در امور عمرانی رویه این چند ماه اخیر را ادامه دهد.

در همین خصوص یکی از پیمانکاران عمده استان در گفت‌وگو با فارس با بیان این که در سال‌های اخیر حوزه پیمانکاری در استان آسیب جدی دیده است اظهار کرد: دولت با شعارهای پر طمتراق کار خود را شروع کرد و کارهایی نیز آغاز شد اما در ادامه سهل‌انگاری‌ها و عدم نظارت‌ها و همچنین استفاده از نیروهای پیمانکار ضعیف موجب شد تا پروژه‌ها در استان زخمی و راکد بمانند.

وی گفت: متاسفانه مطالبات پیمانکاران نیز به این مشکلات اضافه می‌شود که دولت نتوانست به تعهدات خود عمل کنند و دستگاه های اجرایی نیز تعامل خوبی با پیمانکاران نداشتند و در یک کلام استان اکنون به دلیل سوء مدیریت ها پیمانکارنی ورشکسته دارد که توان اجرای هیچ پروژه ای را ندارند و هیچ فردی هم به عنوان معاون عمرانی نخواهد توانست به حوزه عمرانی استان سر و سامانی بدهد./فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=335257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما