چاپ این برگه

تصمیم امید بخش برای مدیریت تصفیه خانه های فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد

تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش بویرنیوز، نشست کارگروه کنترل کیفی حفاظت منابع آب استان به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان و با حضور نمایندگان شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی وسازمان حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

فیض اله پاسره؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبی اظهار کرد:

_ دستگاه های عضو کارگروه حفاظت کیفی منابع آب استان باید فارغ از نگاه بخشی با آینده نگری در راستای حفاظت و استفاده بهینه از منابع آبی عمل کند.

_ یکی از برنامه های شرکت آب و فاضلاب استان واگذاری و برون سپاری مدیریت و بهره برداری از تصفیه خانه‌ فاضلاب شهر یاسوج به بخش خصوصی است.

_ انجام کار باکیفیت و با هزینه کمتر از مزایای واگذاری به بخش خصوصی است، البته نظارت ما نیز کماکان باقی است تا مطمئن شویم در زمینه فاضلاب شهری خواسته های مردمی محقق می شود.

_ در همین راستا و طی فراخوانی مدیریت و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج در گام نخست و تصفیه خانه های در مدار بهره برداری سایر شهرهای استان در گام های بعد به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

_ هدف نهایی از واگذاری مدیریت تصفیه خانه ها به بخش خصوصی ارتقای سطح کیفی و حذف ملاحظات اداری در نظارت و راهبری تصفیه خانه ها خواهد بود.

_ دستگاه های متولی، مطالعات لازم برای استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه در کشاورزی، صنایع و فضای سبز را انجام دهند.

_ بنای ما اینست تصفیه پساب فاضلاب در حد بسیار استاندار باشد تا برای مصارف آبیاری فضای سبز و کشاورزی بتواند استفاده شود، که نتیجه آن می شود حراست از منابع ارزشمند آب های زیرزمینی و سلامت مردم.

_ نکته مهم رعایت حریم ساخت و ساز و سکونت اطراف تصفیه خانه شهرها است، در این زمینه باید تصمیمات فنی و اجرایی اعمال شود.