چاپ این برگه

وعده استاندار به مردم کهگیلویه و بویراحمد/مردم منتظر اجرا در عمل هستند

نشست شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد امروز چهارشنبه به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و  جمعی از مدیران عضو این شورا برگزار شد.
به گزارش بویرنیوز، در این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد موضوع اشتغال را به عنوان دغدغه‌ای مهم دانست و خبرهای خوشی برای مردم استان داشت.

حسین کلانتری افزود: اتفاق بزرگی در استان در حوزه اشتغال جوانان روی خواهد داد به گونه‌ای که با اجرای ۳۳ طرح اشتغال زا در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: اعتبارات ویژه‌ای در این رابطه تخصیص یافته و تفاهم نامه‌ای بین رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استان امضاء و برای اجرا ابلاغ شده است.

کلانتری ابراز داشت: ۲۰ درصد نخست این اعتبار نیز تخصیص یافته که این مهم نشان از عزم جزم دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین پیگیری اجرایی شدن چند طرح بزرگ دیگر از جمله پتروشیمی گچساران، پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شده است.

وی افزود: صندوق توسعه ملی قول مساعد برای پیگیری مشکلات و تأمین تسهیلات برای پتروشیمی دهدشت، نیروگاه سیکل ترکیبی را داده است.

کلانتری گفت: مشکل اصلی بحث بیکاری است که درمان آن ایجاد اشتغال است که آن هم با همکاری و مساعاعدت تمامی مسئولان به ویژه بانک‌های استان است.

وی تصریح کرد: عملکرد بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده؛ به صورت هفتگی بررسی می‌شود و به عملکرد آن‌ها به مراکز گزارش داده می وشد.

کلانتری عنوان کرد: بانک‌های موفق تشویق و بانک‌های کم کار هم مشخص و در این رابطه تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بانک‌های تجارت، رفاه کارگران، ملت و ملی عملکرد مطلوبی در حوزه پرداخت تسهیلات ویژه کرونا به مشاغل آسیب دیده داشته‌اند.

به گزارش بویرنیوز، بیراه نگفته ایم اگر بگوییم مردم و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گوششان پر است از این وعده های خوش آب و رنگ، اما این بار نیز امیدوارانه منتظر تحقق وعده شیرین استاندار هستند.