دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 10:11

روحانی چگونه به جنگ با کرونا رفت؟/ چرا کسی به رئیس جمهور «خدا قوت» نگفت؟

«حسن روحانی»، رئیس‌جمهور، که به نسبت بسیاری از دولتمردان جهان عملکرد مناسبی در مقابله با کرونا داشت؛ اما کسی برایش کف نزد و حتی شاید یک «خدا قوت» هم نشنید.

بويرنيوز– بسیاری در داخل و خارج، تیغ انتقاد برداشتند و بی‌رحمانه تمام عملکردش را زیر سؤال بردند، نه تلاش‌هایش را دیدند و نه نیم‌نگاهی به موفقیت‌هایش انداختند؛ آنجا که گفتند: او به‌خوبی می‌داند مرد روزهای سخت نیست و برای اینکه عملکرد مثبت و منفی ستاد مقابله با کرونا به‌نام او نوشته نشود، وزیر بهداشت را روانه میدان کرده است. یا جای دیگری که نوشتند: با گفتگو با مسئولان ستاد از طریق ویدئوکنفرانس نمی‌توان کشور را اداره کرد! و حتی این‌گونه تحلیل کردند که، واگذاری مسئولیت‌های کلیدی و راهبردی به عناصر درجه دو یا درجه سه در دولت، نشان از عدم اهتمام رئیس‌جمهوری به حل مشکلات مردم دارد.

همین‌طور انتقاداتی که به‌وضوح شنیده شد و دولت متهم به عدم شفافیت در اعلام آمار مبتلایان و مرگ ناشی از کووید ۱۹ شد. عدم قرنطینه قم، هم اتهام دیگری بود که مدام تکرار شد و عامل اصلی انتقال و سرایت ویروس کرونا به سایر استان‌ها قلمداد شد؛ و حتی تسهیلات و کمک‌های مالی دولت، اتهام عدم‌حمایت معیشتی از مردم و عدم‌حمایت از کسب‌وکارها را مرتفع نکرد.

اما گذر زمان چیزهای دیگری را روشن کرد؛ رفتار حرفه‌ای و علمی و میدان داری دولت ایران در این بحران که در کشورهای دیگر هم تکرار شد. چنانچه همه ابعاد مقابله با بحران کرونا را کنار یکدیگر قرار دهیم و به یک پازل کامل برسیم، می‌بینیم که ایران، در مقایسه با بسیاری از کشورهای مرفه و صنعتی دنیا و حتی کشورهای پیشرفته و موسم به جهان اولی، موفق عمل کرده و در شرایط سختی مانند انتخاب میان «جان» و «نان» توانسته هر دو مقوله را در کنار هم پیش ببرد، _نیازی به اشاره در مورد وضعیت فروش نفت، تحریم‌ها و … نیست_ تا آنجا تا حدودی بیماری کنترل شود و کسب‌وکارها با رعایت پروتکل‌های خاص و با اولویت‌بندی مشخص بازگشایی شوند.  به‌گونه‌ای که  نه صحنه حمله‌ور شدن مردم به قفسه‌های دستمال توالت را شاهد باشیم، نه ترک کار کادر درمانی، نه تلنبار شدن اجساد فوت‌شدگان کرونا در بیمارستان‌ها و آرامگاه‌ها و نه اغتشاشاتی که در امریکا و برخی شهرهای جهان دیدیم.

بیایید باور کنیم، مقابله با کرونا آزمون سختی برای همه دولت‌ها و ملت‌ها بود، و حتی نباید مسئولان دولتی در کشورهای دنیا که نتوانستند به‌درستی بحران را مدیریت کنند به باد انتقاد گرفت. چراکه این، ‌همه‌گیری برای اولین بار در این سطح از جهان رخ داد و ازآنجاکه ناشناخته بود و گاه چاره‌ای برایش وجود نداشت با آزمون‌وخطا  و دریافت های جدید علمی جلو رفت، و از همین رو هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری به مردم جهان تحمیل کرد. اما دولت ایران تا حدود زیادی موفق شد این بحران را با آرامش و امنیت مدیریت کند، از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند تا شعار «در خانه بمانیم» را طراحی و اجرا کرد تا کم‌کم به‌روزهای قبل از کرونا برگردیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319600
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صداقت گفت:

    با سلام. درسته انتقاد به همه دولت ها هست ولی واقعا آقای روحانی بسیار خوب عمل کرد و اگه همه ما مردم کاملا مطابق بسیاری از دستورات پیش می رفتیم شاید یه ماه پیش کامل ریشه کن می شد و خیلی جاها خود ما مردم اهمیت ندادیم و باعث تأسف هست.

  2. ناشناس گفت:

    ایشون عملکرد مثبتی که نداشت هیچ ،خیلی جاها کارشکنی هم کرد ، موفقیتها کار نیروهای مسلح ،گروههای جهادی و مردمی و و کادر شریف بهداشت و درمان بود.

  3. ناشناس گفت:

    چرا الکی میزنید دیدگاه تکراری ،حتما به مذاقتان خوش نیومد

  4. ناشناس گفت:

    ما که چیزی از دولت روحانی ندیدم غیر از تورم و افزایش قیمت …

دیدگاه شما