جمعه 15 فروردین 1399 - 11:52

اطلاعات ۷۰ میلیون ایرانی لو رفت/به وزارت بهداشت گفته شد اطلاعات را در بستر اینترنت قرار ندهد

بویرنیوز،روز گذشته خبری در یکی از کانال های تلگرامی منتشر شد که بر اساس آن اطلاعات ثبت احوال ۷۰ میلیون نفر از ایرانیان از بانک اطلاعاتی سازمان ثبت احوال به سرقت رفته و وبسایتی خارجی این اطلاعات را با قیمت ۱۰ بیت کوین معادل حدود ۶۰ هزار دلار به فروش می‌رساند.

بر اساس گزارش فوق یک تیم امنیتی فضای مجازی مدعی شده که یک حفره در سیستم سازمان ثبت احوال پیدا کرده و این موضوع را به صورت کتبی به اطلاع آنها رسانده است اما در جواب به آنها گفته شده: «هیچ کاری نمیتوانید بکنید»

تیم یادشده هم برای اثبات ادعایش رباتی ساخته که با وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد فرد، سایر اطلاعات هویتی او را به کاربر ارائه می‌دهد.

ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: صبح امروز پس از انتشار این خبر با وزارت بهداشت صحبت کرده و به او اعلام کردیم دیتابیس را از روی اینترنت بردارد و اگر استعلامی هم نیاز است آن را مستقیم از پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال دریافت کند.

بیش از ۲۰۰ دستگاه از جمله وزارت بهداشت. به صورت برخط از ما استعلام می‌گیرند و با آن‌ها تعامل داریم. وزارت بهداشت این دیتا را برای پرونده سلامت الکترونیک روی اینترنت قرار داد که نباید این کار را انجام می‌داد/ ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما