چاپ این برگه

سومین بیمار کرونایی کهگیلویه و بویراحمد فوت کرد و ما همچنان بیخیال!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از فوت سومین بیماری کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، سومین بیمار مبتلا به کرونا در یاسوج نیز از دنیا رفت و جمع فوت شدگان این ویروس در کهگیلویه و بویراحمد را به عدد ۳ رساند.

طبق آخرین آمارها تاکنون تست آزمایش ۷۳ نفر مثبت اعلام شده است.

البته این آمار را نمی‌توان قطعی و دقیق دانست، برخی ها مبتلا هستند و علائم ندارند و برخی هم ترجیه می‌دهند در خانه بمانند و به مراکز درمانی مراجعه ای نداشته باشند.

با این وجود اما همین روز گذشته بود جمعیت زیادی از مردم کهگیلویه و بویراحمد در فضای باز و در کنار هم به تفریح پرداختند، درست است طبیعت پاک است اما این حجم حضور در کنار یکدیگر خود عامل انتقال می شود و اگر فردی بدون علائم در جمع ها حضور داشته باشند می تواند فاجعه بار باشد.

تأسف بار است بسیاری از مردم استان خود را شجاع تر از بقیه می دانند و دستورالعمل ها را جدی نمی‌گیرند، برخی ها نیز با این ادعا که تا خدا نخواهد چندان توجهی به قواعد و محدودیت ها ندارند.

این عقاید ابدا درست نیست، همه شجاع هستند اما در شرایط فعلی برای جان عزیزانمان و نه صرفاً خودمان هم که شده باید همه موارد را رعایت کنیم.

و در جواب آن افرادی هم که ادعا دارند بدون خواست خدا اتفاقی نمی افتد هم باید گفت، درست است اما همین خداوند عقل را داده که ما بر اساس آن اقدام کنیم و خواست خدا همین عقل و شعور بوده که اگر استفاده کنیم از خسران به دور هستیم و اگر آن را کنار بگذاریم هم باید منتظر اتفاق بد باشیم.

به گزارش بویرنیوز، طی روزهای اخیر روند ابتلا در کهگیلویه و بویراحمد در حال افزایش است و به نسبت جمعیت عدد بزرگی را هم نشان می دهد از طرفی حضور مسافران هم مزید علت شده و موجبات نگرانی های شده، خواهش ما از مردم رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن است و مسئولان هم کنترل ورودی ها را جدی تر بگیرند.