شنبه 10 اسفند 1398 - 8:37

شغل هايي در کهگيلويه و بويراحمد که به واسطه کرونا زمين گير شدند

چند هفته اي هست “کرونا” بعنوان ميهماني ناخوانده وارد ايران شده است و در بيشتر استان هاي کشور شيوع پيدا کرده است.

به گزارش بويرنيوز، در کهگيلويه و بويراحمد تاکنون تنها تست يک نفر مثبت اعلام شد که آن هم خوشبختانه بهبودي پيدا کرده و در قرنطينه خانگي به سر مي برد.

اما ترس و استرس مردم از اين ويروس آنچنان بر زندگي مردم اثر گذاشته و همه امورات را تحت تاثير قرار داده است که بسياري از رفتارها، عادات و برنامه هاي مردم را نيز به وضوح تغيير داده است.

البته که درست ماجرا هم همين است،‌به هر ترتيب احتياط شرط عقل است و براي سلامتي خود و ديگران بايد نکات بهداشتي را رعايت کنيم اما بايد بدانيم چيزي براي ترسيدن نيست،‌فقط بايد بدن را قوي نگه داشت و بدون استرس نکات بهداشتي را رعايت کرد.

در اينجا بناي توضيح و صحبت در مورد خود کرونا و پيشگيري از آن را نداريم، قصد ما پرداختن به افرادي است که با شيوع ويروس کرونا زندگي شان سخت پيش مي رود.

در کهگيلويه و بويراحمد همچون ساير استان ها مشاغلي داريم که اين روزها کساد شده اند و درب شان يکي يکي بسته مي شود.

آرايشگاه ها، رستوران ها، باشگاه های ورزشی، راننده ها، استخرها، بيرون بر ها، فروشنده هاي دوره گرد و تقريبا عمده مشاغل بازاري تحت تاثير ويروس کرونا، آنهم در آستانه عيد بدترين روزهاي خود را تجربه مي کنند.

بايد به مردم حق داد که بخاطر حفظ سلامتشان از بسياري موضوعات حذر کنند اما افرادي که از بازاري ها طلبکارند، صاحب خانه هاي اين افراد و حتي بانک هايي که با اين افراد طرف قرارداد هستند مي توانند اين ماه هاي پر التهاب را سخت نگيرند و با همراهي و برادري خود عبور خوش از اين گردنه را رقم بزنند.

ايراني ها و به ويژه مردم کهگيلويه و بويراحمد هميشه در انسانيت، مهرباني و مردم نوازي شهره خاص و عام بوده اند، در اين روزهاي سخت مي طلبد برادرانه در کنار همديگر بمانيم، راز گذشت از سختي ها قطعا همين با هم بودن ها است، اميدواريم اين بار نيز همه در کنار هم و با درک يکديگر، سختي ديگري علاوه بر مسائل مربوط به اين ويروس بر يکديگر تحميل نکنيم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317582
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    پس تاکسی ها چی کسانی که از همه بیشتر درخطر هستند ودرامدشان روزانه وفقط نان شب است اینها ادم نیستند هیچکس هم به فکرشان نیست حتی

دیدگاه شما