چاپ این برگه

در سفر نوبخت؛ اختصاص ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث راه‌آهن یاسوج_اقلید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به حوزه ریلی استان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین کلانتری در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی که با حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد به ظرفیت‌های استان اشاره کرد و گفت: گردشگری طبیعی یکی از ظرفیت‌های استان است و در تولید محصولاتی مثل سیب، ماهیان سردآبی و گیاهان دارویی دارای جایگاه و رتبه هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی به جایگاه دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک هزار و ۴۷۶ پروژه در استان وجود دارد که یک هزار و ۴۱۰ میلیارد اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص داده شد.

وی عمق محرومیت استان را در توپوگرافی منطقه دانست و افزود: در همین دهه فجر ۳۸۴ طرح و پروژه افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که ۸۰ درصد به بهره‌برداری می‌رسند که بالغ بر هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده و اشتغال خوبی هم به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجدد فرودگاه یاسوج با همکاری سازمان برنامه و بودجه گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن استان اختصاص داده شده است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پروژه پاتاوه_دهدشت را اولویت استان دانست که در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

کلانتری بیان کرد: در بافت فرسوده گچساران کارهای بی‌نظیری صورت گرفته است در مسکن مهر کارهای خوبی انجام شده ضمن اینکه خواستار افزایش واحدهای استان در طرح ملی اقدام مسکن هستیم.