چاپ این برگه

نامه مهم دکتر تقوی نژاد در خصوص انتصابات علوم پزشکی، احتمال برکناری تعداد زیادی در یاسوج

کلیه همکاران قبل از صدور هرگونه حکم و ابلاغ جهت مدیران کل معاونین و مشاورین و نفرات اول بعد از خود در دستگاه اجرایی ضمن کسب نظر مراجع ذی ربط، نظر و تایید نهایی مقام محترم وزارت را اخذ نمایند.

به گزارش بویرنیوز به نقل از وبدا، متن کامل نامه معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت به معاونین، مشاورین و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شرح زیر است:

کلیه معاونین، مشاورین و روسای محترم دانشگاه های علوم پزشکی کشور

با سلام و احترام

پیرو دستورات مکرر مقام محترم وزارت قبل از صدور احکام توسط آن عزیزان برای سطوح مدیریتی مختلف رعایت موارد ذیل الزامی است:

۱- نصب افراد در پست هایی که در ساختار و تشکیلات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین دانشگاه ها تعریف نشده است در قالب ابلاغ انشایی از وجاهت قانونی برخوردار نمی باشد.

2- کلیه همکاران قبل از صدور هرگونه حکم و ابلاغ جهت مدیران کل معاونین و مشاورین و نفرات اول بعد از خود در دستگاه اجرایی ضمن کسب نظر مراجع ذی ربط، نظر و تایید نهایی مقام محترم وزارت را اخذ نمایند. بدیهی است عدم تایید ایشان منجر به لغو حکم صادره خواهد شد.

3- با توجه به شرایط حساس کشور و جو سیاسی قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی، هرگونه نقل و انتقال و انتصاب مدیران ارشد در سطح استان‌ها که با فشار سیاسی و در راستای حمایت از جریان خاصی و توسط فرد یا جریان سیاسی محلی مورد بهره برداری قرار گیرد مطرود و غیر قابل قبول است.

4- همانگونه که بارها توسط وزیر محترم مورد تاکید قرار گرفته؛ انتصاب وابستگان و نزدیکان در پست های اجرایی و غیر اجرائی در سطح وزارتخانه و دانشگاه‌ها مذموم و غیر منطبق با شیوه شایسته سالاری و عدالت خواهی دولت تدبیر و امید است.

لذا با پرهیز از این شیوه ناپسند حتی در صورتی که بستگان و نزدیکان شایسته داریم با استفاده از اندیشه خردمندانه ایشان به شیوه نظرخواهی غیر مستقیم و غیر رسمی از صدور هرگونه ابلاغ اجرایی و مشورتی برای ایشان و تقویت ذهنیت ژن خوب در اذهان جامعه دوری جوییم.

توفیق همه عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.