شنبه 30 شهریور 1398 - 21:32

افشای مسائل مهم درباره ادعای فسادستیزی رئیس کل سابق دادگستری کهگیلویه و بویراحمد

در آخرین روزهای حضور رئیس کل سابق دادگستری استان خبری در بویرنیوز منتشر شد، خبری کوتاه اما معنادار از صدور حکم دو پرونده پر حاشیه کهگیلویه و بویراحمد، خبری که البته در عین کوتاه بودن شک عجیبی به جامعه داد.

خبر این بود: در آخرین روزهای حضور مزارعی در استان، رای بدوی دادگاه پتروشیمی بویراحمد صادر شد.

در آن خبر عنوان شده بود، در تاریخ سوم شهریور و در آخرین روزهای ریاست حجت الاسلام مزارعی در مسند ریاست کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، دعوی مطرح شده علیه پتروشیمی بویراحمد برای ابطال پتروشیمی بویراحمد و استرداد زمین، در شعبه دوم دادگاه حقوقی یاسوج رد شده است.

همچنین بویرنیوز خبرداده بود که در ماه های قبل از آن (بازهم در زمان رئیس کل سابق) و در رسیدگی به پرونده کارخانه قند نیز شعبه 104 دادگاه کیفری 2 یاسوج رای به عدم صلاحیت دادگاه های استان برای رسیدگی به این موضوع داده و این موضوع را در صلاحیت محاکم استان تهران تشخیص داده است.

برخی رسانه ها نیز با تاخیر قابل تامل و پس از رفتن مزارعی از استان این خبر را نشر دادند که جای تأمل دارد.

اما چند نکته وسوال اینجا قابل ذکر است:

۱- پس از یک سال جار و جنجال مدعیان مبارزه با فساد با دو کلیدواژه پتروشیمی بویراحمد و کارخانه قند یاسوج، چرا منجر به صدور این دو حکم شدند؟ باید دم خروس را باور کرد یا قسم حضرت عباس را؟

۲- آیا مبارزه با فساد یک امر مقطعی و زمان دار است که طی مدتی باید آن را در بوق و کرنا کرد و پس از مدتی و با یک دیداری همه چیز به فراموشی سپرده شود؟ اصولا مبارزه با فساد پروژه است یا پروسه؟

۳- در مبارزه با فساد چه نیازی به جار و جنجال ها و پرپاگاندای رسانه ای است و آیا نمایشی کردن این امر خود تبعاتی بدتر از فساد از جمله برهم زدن امنیت روانی جامعه و امنیت سرمایه گذاری، القای سیستمی بودن فساد در جامعه، کاهش اعتماد عمومی مردم به مسئولین، به نمایش گذاشتن تصویری بد از استان، فراری دادن سرمایه ها و … نداشت؟

۴- به یاد داریم رئیس سابق دادگستری استان از کشف فساد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خبر داد، او گفت ۱۵ هکتار از عرصه های گچساران به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگشت، با این حال برای مردم روشن نساخت کدام عرصه ها، چگونه تصرف شد، بر اساس چه معیاری قیمت گذاری شد و اصولاً چه ملکی بود که در یک شهرستان کوچک آنهم نه مرکز استان! رقم عجیب ۱۰۰۰ میلیارد تومان را دارد؟

۵- اگر پروژه چند ماهه مبارزه با فساد در استان چنین تبعات و اثراتی را داشته چه کسی و کسانی مسئول این تبعات هستند؟ آیا این شیوه مبارزه با فساد که منجر به نتیجه ملموس و تاثیرگذار بر زندگی مردم نمی شود، منجر به نا امیدی و بی اعتمادی بیشتر مردم به نظام نخواهد شد؟ برخی تریبونها در استان که باید حافظ و تقویت کننده امید و اعتماد مردم به نظام باشند چرا آتش بیار این شیوه مبارزه با فساد شدند و چرا سوال نمی کنند که نتیجه آن همه جار و جنجالها چه شد؟

۶- سوال دیگر اذهان عمومی اینست خب چرا همه اتفاقات خوب و اقدامات ارزنده حجت الاسلام مزارعی در سال آخر حضور وی اینطور غوغا سالاری شد و سپس بعد از دیدار او با فردی که یکی از پرونده‌های قضایی مهم در زمینه اقتصادی را یدک می‌کشید آنهم وقتی آن فرد در زندان به سر می‌برد و در جریان برگزاری دادگاه او را به دیدار رئیس کل بردند، این تبلیغات گسترده در خصوص مقابله با فساد برخلاف گذشته فروکش کرد؟

۶- بررسی  ماده ۴۷۷ نیز در سال های گذشته نکته قابل توجهی را در پی خواهد داشت

۷- البته شاید بتوان پاسخ همه این سوالات را در یک جمله رئیس کل جدید دادگستری استان یافت که در مراسم معارفه خود بیان کردند و آن اینکه:
“مطالبه عمومی و وظیفه ما برخورد قاطعانه و شجاعانه با مفاسد اقتصادی است به گونه ای که به فرمایش رهبر معظم انقلاب برکات عمل مشاهده شود. نه اینکه مبارزه ظاهری و شعار گونه با فساد صورت گیرد. بلکه باید مردم این نتایج را در زندگی خود به عینه مشاهده کنند.”

امید که رئیس جوان دستگاه قضایی استان بتواند با مبارزه واقعی، غیرگزینشی و غیرسیاسی و غیر قومی با فساد، ریشه آن را در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد بخشکاند و اعتماد عمومی را تقویت کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310474
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    خدایااااااا بسه دیگه،خسته شدیم😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

  2. پرسنل گفت:

    آخ وبخت عسکر.بنزینه واجاش بردن

  3. ناشناس گفت:

    چرا حکم مدیران را نمیگی اقای گو هرگانی و تاج الدینی مدیرکل شلاقی

  4. ناشناس گفت:

    انوشیروان را گفتند این کجی قصرتان از چیست گفت این از راستی ماست

دیدگاه شما