سه شنبه 26 شهریور 1398 - 7:47

رتبه نامبارک طلاق در کهگیلویه و بویراحمد/آینده بد فرهنگی در انتظار استان

درصد طلاق‌های ثبت شده در ازدواج‌های با مدت 4 تا 10 سال جز 5 استان اول کشور هستید که باید برای تحکیم بنیان خانواده تلاش کنید.

این بخشی از سخنان معصومه ابتکار؛ معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در یاسوج بود، او آماری را اعلام کرد که نشان می دهد استان در زمینه طلاق و گسست خانواده ها آنهم در ازدواج های 4 تا 10 ساله رتبه 5 کشور را دارد.

و اما چند نکته:

برای بافت طایفه ای و عشیره ای نباید این رقم عادی باشد، استانی که روزی حتی سخن بردن از طلاق در آن مذمت بود و باعث سرافکندگی، حالا اما متاسفانه جزو استان های نخست در این زمینه شده است، هم خانواده ها و زوجین باید مراقبت بیشتری کنند و هم متولیان فرهنگ سازی باید تلاش خود را بیشتر کنند.

قطعاً روی اول بحث با خانواده ها است، ازدواج هایی که محلی از منطق ندارند و به واسطه سایر عوامل مادی، سیاسی، و الزام خانوادگی شکل می گیرد قطعاً موفقیتی برایش متصور نیست، شرط اول ازدواج قطعا علاقه و خواست طرفین است اما نباید از یاد برد شرایط و الزامات ازدواج نیز باید فراهم باشد و قرابت فرهنگی، مادی و حتی در برخی مواقع سیاسی و اجتماعی نیز ملاک است و باید دیده شود.

جوانان نیز باید بدانند وقتی وارد یک رابطه دائمی شدند، اصل مهم حراست از آن قطعاً پایبندی به آن و تلاش برای استحکام آن است، متاسفانه بخشی از طلاق ها به واسطه خیانت های طرفین رخ می دهد، اگر جوانی حس می کند واقعا هنوز به سحطی نرسیده که بتواند پاینبد یک زندگی مشترک و دائمی باشد و به فرد مقابل خود وفادار بماند، دلیلی ندارد وارد این فضا شود.

اگرچه ما هم معتقد به لزوم ازدواج برای سلامت جامعه هستیم،اما این دست ازدواج ها که با برخی فشارها و فارغ از رغبت و رضای طرفین باشد در آینده یک زن مطلقه و یک مرد با همین شرایط محصولش است، محصولی که قطعاً در آینده تبعات نامیمون فرهنگی برای استان دارد و اگر پای فرزندی هم در میان باشد که معضلات و معیب آن دو چندان هم می شود.

به نظر می رسد مسئولان فرهنگی بیش از تبلیغ ازدواج باید به فکر تولید زمینه های فرهنگی برای استحکام ازدواج ها باشند، البته مسئولیت خانواده ها در این زمینه کم نیست، آنها نیز باید با هدایت درست راه و مسیر عاقلانه ای برای فرزندانشان انتخاب کنند و دست آخر خود زوجین نیز باید بدانند وقتی وارد یک رابطه دائمی شدند شرط مراقبت از آن پایبند بودن به آن است، اگر این موضوع برایشان سخت است بهتر است در این مسیر قدم نگذارند که خدای ناکرده شاهد معضلات اجتماعی عدیده بعد از طلاق نباشیم!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310186
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ها متاسفانه

  2. مریم گفت:

    طبیعی.چون تو یاسوج فقط هدف ازدواجه و حتما باید ازدواج کنی.و اگر سنت یکم رفت بالا دیگه همه حرفی می شنوی.اینجا فقر فرهنگی زیاده و ارزش ادما فقط به ماشین زیر پاشونه

  3. علی گفت:

    حرفاتون کاملا درست؛ به نظر بنده خواست و دوست داشتن طرفین مهمترین ویژگی یک ازدواج موفق است.

  4. حسین گفت:

    بیکاری بیکاری بیکاری
    بی پولی بی پولی بی پولی

دیدگاه شما