دوشنبه 25 شهریور 1398 - 21:06

بجای برخورد سلبی با حجاب فضاهای ورزشی و تفریحی را برای دختران فراهم کنیم

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طی دو سال اخیر، انتصاب مدیران زن در کشور ۳۶ درصد رشد داشته است .

به گزارش بویرنیوز، معصومه ابتکار عصر دوشنبه، 25 شهریورماه در نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: درصد پست های مدیریتی بانوان نیز از ۱۳.۷  درصد در سال ۹۶ ، هم اکنون به ۱۸.۶ ‌درصد رسیده است

وی اظهارکرد: طی سال های اخیر اقدامات زیادی در راستای توسعه شاخص های حوزه زنان با تدوین و عملیاتی سازی برنامه ها شکل گرفته اما در بعضی از شاخص های توسعه حوزه زنان همچنان دچار عقب ماندگی هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به کاهش کودکان بازمانده از تحصیل با پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب آمار دختران  بازمانده از تحصیل ۳۸ درصد بود و این آمار در حال حاضر به ۴ ‌درصد رسیده است .

ابتکار تصریح کرد: در بین کودکان بازمانده از تحصیل کشور، تعداد دختران بازمانده از تحصیل چهار برابر پسران است .

وی با اشاره به تدوین سند توسعه ارتقای زنان در استان ها، ادامه داد: این برنامه تنها مربوط به زنان نیست .

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه برای اولین بار با برنامه ریزی فرابخشی و ظرفیت استانی سند توسعه ارتقای وضعیت زنان استان ها عملیاتی شده است، عنوان کرد: سند ارتقاء حوزه زنان ۱۱ استان تاکنون اجرایی شد .

ابتکار بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد 130 تشکل فعال مدنی دارد که ظرفیت بسیاری خوبی است و بهره بردن، اعتماد کردن و کار دادن به سازمان‌های مردم نهاد کمک زیادی به اجرای این برنامه می‌کند.

وی خواستار توجه بیشتر به روستاها و نقاط آسیب‌پذیر شد و تاکید کرد: در این راستا موافقت‌نامه‌ای با آموزش و پرورش خاص استان کهگیلویه و بویراحمد منعقد شده که این تفاهم‌نامه در چهار منطقه “چاروسا”، “دیشموک”، “لوداب” و “مارگون” و حوزه عشایر اجرا می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده  بهبود وضعیت آموزشی و بهداشتی ‌دانش‌آموزان دختر و تقویت شیوه‌های ارتباطی را از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه دانست و تصریح کرد: امیدواریم با تقویت مهارت‌های ارتباطی بتوانیم از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

ابتکار با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیروی انسانی توانمند نیز از پتانسیل های استان بوده و باوجود عدم توازن های گذشته، امروزه تحولات بسیار امیدوار کننده ای در استان شکل گرفته است .

وی اظهارکرد: استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت ها نیز گام مناسب و فرصت جدیدی را پیش روی توسعه استان قرار می دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دختران در بخش ورزش قهرمانی و همگانی پیشرفت کرده اند اما در توزیع فضاهای ورزشی برای دختران کم کاری شده است که دولت، شهرداریها و بخش خصوصی باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند.

ابتکار افزود: بجای اینکه دنبال برخورد سلبی در خصوص حجاب دختران باشیم باید فضاهای ورزشی، تفریحی و نشاط آور را برای دختران فراهم کنیم.

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد

به گزارش ایسنا، سند توسعه ارتقای زنان و خانواده کهگیلویه و بویراحمد عصر دوشنبه ، 25 شهریورماه با حضور معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه شورای برنامه ریزی استان رونمایی شد .

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این آیین از هدفگذاری تدوین سند ارتقای زنان و خانواده برای ۳۱ استان کشور خبر داد .

وی افزود: این طرح در هراستان و با در نظر گرفتن شرایط، شاخص ها و مبتنی بر برنامه ریزی اجرایی می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310175
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما