یکشنبه 24 شهریور 1398 - 19:44

زمان ساخت و بهره برداری از کارخانه بازیافت زباله یاسوج مشخص شد

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه شهردار یاسوج و جمعی از مسئولان از سایت بازیافت زباله دوپشته دشتروم بازدید کرد.

به گزارش بویرنیوز، در این بازدید با ارائه گزارشی از روند ساخت کارخانه بازیافت در این محل گفت: اسفندماه سال گذشته با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور عملیات احداث کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج و حومه کلنگ زنی شد.

نستهن مقدم بیان کرد: سایت جمع آوری و دفع بهداشتی زباله شهر یاسوج در زمینی به مساحت 23 هکتار است که این کارخانه در 6 هکتار آن احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: حوضچه های تبخیر شیرآبه های زباله نیز در طراحی این کارخانه دیده شده است.

مقدم با تاکید بر دغدغه مندی مجموعه شهرداری و شورای دور پنجم برای ساخت این کارخانه ادامه داد: چندین مرحله آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار در روزنامه های پرتیراژ کشور برای ساخت این کارخانه انتشار یافت که استقبالی نشد و اکنون که یک سرمایه گذار بومی ورود کرده است، نیاز به حمایت جدی تر دارد.

وی گفت: پس از تصویب کلیات کارخانه بر اساس توافقات صورت گرفته با سرمایه گذار، کلنگ زنی انجام شد و کار جانمایی و تسطیح زمین و فراهم کردن زیرساخت های لازم آغاز شده است.

شهردار یاسوج بیان کرد: پس از فراهم کردن زیرساخت های لازم و تعیین جزئیات فنی در کارگروه پسماند استان، کار احداث و راه اندازی کارخانه در مدت زمان 6 ماه انجام خواهد گرفت.

همه فشارها بر روی شهرداری نباشد

نستهن مقدم با بیان اینکه کارخانه ای که در این محل پیش بینی شده است، با قابلیت های بالا و تجربه کارهای گذشته است، گفت: ورودی روزانه 400 تن خواهد بود که می تواند پاسخگوی نیاز شهر یاسوج و سایر مناطق استان باشد.

وی ادامه داد: شهرداری یاسوج همه تلاش خود را برای ساخت این کارخانه انجام خواهد داد اما انتظار ما اینست که همه فشار بر روی شهرداری نباشد و سایر دستگاهها از جمله محیط زیست، منابع طبیعی، آب و فاضلاب، شرکت گاز، شرکت توزیع نیروی برق و سایر دستگاههای عضو کارگروه پسماند نیز مساعدت و جدیت برای ساخت این کارخانه داشته باشند.

مقدم تاکید کرد: بر اساس قولی که پیمانکار داده است در صورت مهیا شدن زیرساخت های لازم این کارخانه در مدت 6 ماه راه اندازی می شود و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: به پیمانکار تاکید کرده ایم که سهمیه ویژه ای از اشتغال این کارخانه به جوانان بومی روستاهای اطراف اختصاص یابد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310148
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اگر تا شش سال دیگه افتتاح شد بزن تو سر من. البته ادارات مربوطه همکاری نمیکنن

دیدگاه شما