چاپ این برگه

اظهارات نامتعارف یکی از ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد/+عکس

اگر تا دوشنبه پول زمین بیمارستان ۳۲ تختخوابی تهیه و‌ این ملک خریداری نشود نماز جمعه پاتاوه را تعطیل میکنم.

به گزارش بویرنیوز، این بخشی از پیام تهدید آمیز امام جمعه بخش پاتاوه بود که در واتساپ خود منتشر کرد، امام جمعه پاتاوه گفت: اگر تا روز دوشنبه پول زمین ۳۲ تختخوابی پاتاوه تهیه نشود و این زمین خریداری نشود، نماز جمعه پاتاوه را تعطیل خواهم کرد.

پیام امام جمعه پاتاوه:

در این باره چند نکته قابل ذکر است:

بد نیست امام جمعه محترم یک بار دیگر وظایفش را مرور کند، بر حذر داشتن از اختلاف و تفرقه یکی از وظایف اصلی شما است، لکن این نحو سخنرانی و درخواست خود محرک و زمینه ساز بدبینی مردم از دولت و ایجاد شکاف بین مردم و دولت است که قطعاً به جای همراه کردن مردم و مسئولان برای بهبود امور، آنها را به جبهه گیری در مقابل هم تحریک می کند.

قطعاً بیمارستان برای همه نقاط استان البته با توجه به شاخص های مدون علوم پزشکی یک ضرورت است و کسی مخالف بهره مندی مردم نیست، اما شیوه بیان خواسته ها باید درست و در چارچوب منطق و وحدت آفرینی برای تسریع امور باشد نه تهدید!

مگر نماز جمعه کالای دم دست شماست که بخواهید آن را به بهای یک زمین تعطیل کنید یا نکنید؟! این حرف زدن هیچ وجاهت منطقی و قانونی ندارد.

متاسفانه برخی ائمه جمعه در کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای رفتار و عمل میکنند که هیچ کجای کشور مشابهی ندارد، این دست رفتارها به جایگاه خطیر نماز جمعه خدشه وارد میکند و آنرا بیشتر به جایگاهی برای تسویه حساب ها شبیه می کند.

حرف زدن بدون شک ساده ترین کار ممکن است، اما کاش یاد بگیریم سخنانمان با درک جمیع شرایط و با قید مهم وحدت آفرینی همراه شود.

انتظار از مسئولان هم تلاش برای اجابت خواست مردم است، همه میدانیم هم مشکلات مالی و هم چالش آفرینی تحریم ها را، اما این موارد نافی تلاش برای رفع ایرادات نیست و باید در حد توان و ظرفیت ها به دنبال اجابت خواست مردم بود و گزارش اقدامات را به مردم گفت و آنها را در جریان امورات گذاشت.