سه شنبه 19 شهریور 1398 - 19:02

130 کشته و زخمی بر اثر ازدحام جمعیت در کربلا/ایرانی ها آسیب ندیدند+عکس

بویرنیوز- ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین ع در کربلای معلا بر اساس آمار رسمی اولیه تاکنون ۱۷ کشته و ۷۰ زخمی بجا گذاشته است.

یک منبع مطلع در وزارت بهداشت عراق با تایید خبر کشته و زخمی شدن زائران در حادثه ازدحام جمعیت در سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) از کشته شدن 17 نفر و زخمی شدن 70 تن دیگر تا این لحظه خبر داد.

وی گفت که حادثه در پی ازدحام جمعیت در جریان برگزاری مراسم مشهور “رکضه طویریج” (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا برگزار می شود، بوجود آمد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

پیشتر اعلام شده بود که این حادثه در پی سقوط دیوار سیمانی در نزدیک باب الرجاء حرم مطهر امام حسین صورت گرفته است اما مسوولان رسمی عتبه و دفاع شهری کربلا هر گونه سقوط و یا فرو ریختن سقف یا دیوار سیمانی را تکذیب کردند.

کشته شدن 130 نفر در کربلا

برخی آمارهای غیر رسمی تعداد کشته شدگان در این حادثه را بیش از 30 نفر و زخمی شدن را بیش از 100 نفر اعلام کرده اند. 

هنوز اطلاعاتی در خصوص احتمال حضور زائران ایرانی در میان آسیب دیدگان این حادثه در دست نیست اما با توجه به نوع مراسم معمولا عمده شرکت کنندگان آن را زائران عراقی تشکیل می دهند.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکی است تا این لحظه همچنان صدای آژیر آمبولانس و خودروهای امدادی در اطراف حرم مطهر امام حسین ع شنیده می شود.

به گزارش بویرنیوز، شبکه خبر ایران در زیرنویس خود از کشته شدن 30 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر خبر داد.

🔸رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر: هیچ زائر ایرانی در حادثه سقوط دیوار بتنی کربلا آسیب ندیده است

محمدتقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر از سقوط یک دیوار بتنی در باب الرجاء مقابل حسینیه تهرانی در نزدیک باب القبله حرم مطهر امام حسین(ع) خبر داد و گفت:

▫️تاکنون هیچ یک از زائران ایرانی عتبه حسینی و عباسی حاضر در شهر مقدس کربلا در این حادثه آسیب ندیده اند.

▫️این دیوار بتنی بدلیل حضور تعدادی از افراد در بالای آن برای تماشای مراسم موسوم به رکضه طویریج (دویدن طویریج) از تعادل خارج شد و بر روی زائران حاضر در محل سقوط کرد.

▫️طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه ازدحام جمعیت در محل سرداب حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلا تاکنون ۱۸ کشته و ۷۰ زخمی بر جای گذاشته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309974
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بهزاد فلسفی گفت:

    باسلام وعرض تسلیت عاشورای حسینی جان باختن تعدادی از دوستداران اهل بیت درحادثه عاشورا درکنار مرقد سالار شهیدان رابه خانواده هایشان خاصه امت اسلامی تسلیت عرض مینمایم خوشا به حالشان که به عشق دیدار محبوبشان جان باختند

  2. داود دست گفت:

    من شاهد عینی این ماجرا بودم دیواری فرو نریخته به دلیل ازدحام جمعیت جلو در باب رجاء افتادن رو هم و خفه شدن و در ضمن یه ایرانی بنام آقای خاوری هم شهید شده

دیدگاه شما