دوشنبه 11 شهریور 1398 - 18:07

وزیر ورزش زمان واگذاری استقلال و پرسپولیس را مشخص کرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: با توجه به فراهم نبودن شرایط و تفاهم با مجلس و نهادهای نظارتی واگذاری استقلال و پرسپولیس حداکثر تا پایان سال به تعویق افتاد.

به گزارش بویرنیوز، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگویی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پس از نشست با کمیسیون اصل 44 قانون اساسی در این رابطه، به تاریخچه خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس اشاره و گفت: در روزهای پایانی سال گذشته مصوبه‌ای در هیات دولت به تصویب رسید که این دو باشگاه از طریق سازمان خصوصی سازی به روشی که 4 سال قبل یکبار تجربه شده بود، واگذار شوند.

وی افزود: علاوه بر این بر این مجلس نیز در جریان تصویب قانون بودجه سال 98، حکمی را در بند (هـ) تبصره 2 قانون بودجه سال 98 به تصویب رساند که واگذاری این دو باشگاه با کشف قیمت در فرابورس تا پایان شهریورماه سال 98 انجام گیرد و پس از آن 51 درصد از سهام دو باشگاه به صورت بلوکی و مابقی آن به صورت سهامی عام عرضه شود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: پس از این مصوبه، جلسات بسیاری با سازمان بورس، فرابورس، سازمان خصوصی سازی و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد که نظر همه دستگاه‌ها این بود که واگذاری دو باشگاه با شیوه و مدل قانونگذار یعنی براساس بند (هـ) تبصره 2 قانون بودجه تا شهریور ماه امکانپذیر نیست.

سلطانی فر اضافه کرد: البته تا به امروز صورت های مالی دو باشگاه تهیه شده و تمامی اسناد و مدارک سرخآبی‌ها برای واگذاری به مراجع ذی‌ربط ارائه شده است، ولی باز هم کارشناسان اجرایی معتقدند که ظرف مدت 6 ماه مهلت قانونی این امکان واگذاری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بر همین اساس درخواست شد که در مهلت تعیین شده برای واگذاری تجدیدنظر صورت بگیرد، افزود: کمیسیون مربوطه یعنی کمیسیون اصل 44 قانون اساسی تشکیل جلسه داد و همکاری‌های خوبی در این زمینه داشت تا برای این مهم چاره اندیشی شود.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه مصمم هستیم واگذاری سرخابی ها تا پایان سال صورت گیرد، تصریح کرد: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به سود ورزش، مردم و دولت خواهد بود، بنابراین مصمم هستیم که این واگذاری تا پایان سال صورت گیرد.

سلطانی‌فر ادامه داد: کارشناسان و دست اندرکاران معتقدند با مدلی که پیش از این تجربه شده، می توان واگذاری را انجام داد. خوشبختانه در این زمینه همگرایی خوبی میان دستگاه‌ها به وجود آمده و همه دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله سازمان بورس، فرابورس و سازمان خصوصی سازی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس، زمان 6 ماهه تا پایان شهریورماه به یک سال افزایش پیدا کرد، افزود: همچنین در کارگروهی با محوریت وزارت ورزش و با حضور نمایندگانی از مجلس، سازمان خصوصی سازی، بورس و فرابورس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور، بررسی های کارشناسی برای تعیین مدل واگذاری نیز تا پایان شهریور ماه انجام خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: در این کارگروه بررسی می‌شود که این واگذاری یا به صورت مدل مصوبه دولت و یا به مدل مصوبه مجلس خواهد بود تا به فوریت بتوانیم تا پایان سال این واگذاری را انجام دهیم.

وی افزود: البته اگر قرار باشد با مدل سازمان خصوصی سازی این واگذاری صورت گیرد شاید بتوان زودتر از پایان سال این واگذاری را انجام داد، حتی 4 سال قبل که این اقدام انجام شد؛ فقط به دلیل نبود اهلیت برای خریدار این واگذاری انجام نگرفت.

سلطانی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت تاکید کرد: بنابراین معتقدیم با روش سازمان خصوصی‌سازی می‌توان این واگذاری را تا پیش از انتهای سال نهایی کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309622
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما