چهارشنبه 6 شهریور 1398 - 12:38

واکنش مردم به انتصاب نگین تاجی، نگاهی به عملکرد مزارعی و دادستان استان

پنج شنبه ۷ شهریور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تغییر میکند.


به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد به واسطه عشیره ای و قبیله ای بودن، قضاوت در آن چالش برانگیز و مشکل است، همین امر وظیفه قضات این استان را به مراتب سنگین تر از همکارانشان در سایر استان ها کرده است.
در چند سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در سطح دستگاه قضا بودیم اما انتقاداتی هم به این سازمان وارد بوده است.
گوشه ای از این نقدها را در سخنان یک سال اخیر نماینده ولی فقیه در استان دیدیم، دغدغه هایی که با واکاوی آنها به خوبی میشد ایرادات را درک کرد
البته نمیتوان منکر خدمات خوب حجت الاسلام مزارعی شد، به هر روی اقدامات وی در حوزه قضایی و امنیتی قابل توجه بود، در بحث برخورد با بانک ها و برخی مدیران و افراد که خواست مردم بود اقدامات خوبی شد، همچنین امنیت بالای انتخابات در طول دوره ایشان و کاهش نزاع های دسته جمعی و اقدامات خشن قابل تقدیر است.
با این وجود نگرانی هایی هم بود که اگرچه گفتنش دیگر ارزشی ندارد اما میتواند بعنوان خواست و انتظار مردم از رئیس کل جدید دادگستری به آن نگاه کرد
بدون شک در برخی موارد میشد بهتر عمل کرد و مردم را بهتر همراه کرد، در برخی احکام اگر قبل از نتیجه قطعی اطلاع رسانی نمیشد شاید نتیجه از منظر مردم بهتر بود، یا اگر پیشگیری از وقوع جرم بیش از آنچه هست مد نظر بود به جاهای بهتری میرسیدیم.

دادستان قانونمند استان
بدون شک دادستان کهگیلویه و بویراحمد را بابد از مردمی ترین قضات استان دانست، او هر جایی لازم دید نیاز به ورود مرجع قضایی برای اطمینان خاطر مردم هست به خوبی در نقش مدعی العموم ورود کرد.
از ورود به موضوع تنظیم بازار گرفته تا بررسی روند خدمت رسانی به مردم و حتی کم و کاستی های بخش های خدمات رسان خصوصی برای رفاه مردم به کرات در کارنامه او موجود است.
«قانون مندی و پاکدستی» این دو خصیصه را هم مخالفان و هم موافقان مهرداد کرمی؛ دادستان استان به آن اذعان دارند، به عقیده قریب به اتفاق مردم، کرمی نماینده و مدعی العموم شایسته استان است، برای او فراتر ار القاب و اسم و رسم، عمل به قانون و انجام وظیفه در نهایت آرامش بوده است.
کرمی هم در مساله هواپیمای یاسوج ورود جدی کرد، هم به اجاره خانه و مایحتاج اولیه مردم پرداخت و هم در کنار آن به دنبال حمایت از فعالان واقعی اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری بود، همین خصوصیت های مردمی در استان به او لقب مدعی العموم مردمی و ساده زیست داده است.

یکی از نکات جالب توجه در خصوص مهرداد کرمی این بوده که وی همواره به ضابطان قضایی و رسانه ها تذکر داده که از رسانه ای کردن تحقیقات مقدماتی اجتناب کنند و معتقد بود که کار قضایی نیازمند آرامش است و نباید آبروی کسی را به بهانه تحقیقات مقدماتی زیر سوال برد و او ابدا مخالف شلوغ کاری در رسیدگی ها بود که این نکته بنظر می رسد خواست کلیدی مردم نیز هست.

یاد نداریم سخنرانی یا برنامه فرهنگی که در خیلی از استان ها با دستور دادستان منع می شود و کلی حاشیه ایجاد می کند در این استان رخ داده باشد که امید است این رویه همچنان ادامه پیدا کند.

 تبریک به مردم

انتصاب دکتر حسن نگین تاجی در مسند قضا موجی از خوشحالی را در میان مردم کهگیلویه و بویراحمد به راه انداخت و بسیاری از مردم استان از فرط خوشحالی از این انتصاب، تصویر نگین تاجی را به عنوان وضعیت خود در شبکه های اجتماعی قرار دادند.

رازگشایی این محبوبیت چندان سخت نیست، دکتر نگین تاجی هر جایی که خدمت کرده عمل به قانون بدون دخالت ذره ای حب و بغض های شخصی را بعنوان دو شاخص مهم مدیریتی اش حفظ کرده است.
دکتر نگین تاجی هر جایی خدمت کرده به نوع دوستی، تسریع در امورات و قانونمداری و عدالت محوری شهره است

 انتظار از رئیس جدی دستگاه قضا
ارتباط خوب با رسانه ها، توجه گسترده تر به پیشگیری از وقوع جرم با کمک نیروی مقتدر انتظامی، برخورد با فساد و مفسدین با اقتدار کامل، کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها ، اطلاع رسانی مناسب مجازات ها جهت اثر بازدارندگی و تقویت نهاد اطلاع رسانی این دستگاه از درخواست های مردم از رئیس جدید دادگستری استان است.

انتظار مردم کوتاه تر شدن چرخه بررسی های قضایی است، سختی های کار قضایی در جای خودش بر کسی پوشیده نیست، اما ظرفیت برای ارتقاء جایگاه استان در زمینه کوتاه شدن روند بررسی های قضایی هست و مردم نیز انتظارشان رسیدن دستگاه قضای کهگیلویه و بویراحمد به این مرتبه است.

گاهی پروسه صدور و اجرای رای به حدی طولانی می شود که عملا ارزش کار قضایی و تاثیر بازدارندگی آن برای جامعه ملموس نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309296
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خان گفت:

    بسیار خوب

  2. شهروند گفت:

    سلام درخصوص پرونده هاي ماده ٤٧٧ و مفاسد اقتصادي كه بوق كرنا بود گزارشي تهيه نماييد

دیدگاه شما