یکشنبه 3 شهریور 1398 - 0:10

۳۰۰ مسئولی که برای آزادی قاچاقچی حرفه‌ای تماس گرفتند را معرفی کنید!

اخیرا «حسن نوروزی» سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی گفته که 300 مسئول برای آزادی یک قاچاقچی حرفه ای تریاک با پلیس تماس گرفته اند که او را آزاد کنند. به نظر می رسد صرف مطرح کردن این مساله فقط به نگرانی های موجود در جامعه می افزاید و خروجی خاصی ندارد؛ بهتر است او بگوید که به عنوان کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس چه اقدامی برای شناسایی، معرفی و برخورد با چنین مسئولانی صورت داده اند؟

به گزارش بویرنیوز، «حسن نوروزی» در «سلسه نشست دوشنبه‌های گام دوم انقلاب» اظهار کرده که «مهمترین کار جهادی در کشور، شخصیت‌سازی و شخصیت‌شناسی برای مسئولان است. در کمیسیون قضایی مجلس، اقدامات مهمی تاکنون انجام داده ایم و در این راستا حذف اعدام از قانون قاچاق مواد مخدر کلید خورد.

وی در عین حال افزوده است: «چندی پیش، یکی از قاچاقچیان بزرگ کشور با بیش از ۲۰ کیلوگرم تریاک دستگیر شد و حدود ۳۰۰ تن از مسئولان برای آزادی وی تماس گرفتند. این در حالی است که در برخی مواقع، جوانان را با چندین گرم مواد مخدر اعدام می‌کنیم. موضوع حذف اعدام از این قانون را در زمان رئیس پیشین قوه قضائیه، به ایشان اعلام کردیم، اما این قانون را اجرا نکردند.»

چندی پیش و در جریان اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، «جمشید انصاری» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پیرامون تعداد مدیران و مقامات کشور عنوان کرده که «ما در کشور حدود 1000 نفر مقامات داریم.» که اگر ملاک ما برای تعیین میزان مدیرانی که به منظور آزادی یک قاچاقچی با پلیس تماس می گیرند، حرف های نوروزی باشد، یک سوم مسئولان در کشور با این قاچاقچی دوست و رفیق بوده اند!

به نظر می آید، باید ابتدا از سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس پرسید آیا آماری که او از مسئولانی که برای آزادی یک قاچاقچی عنوان کرده صحت دارد و درست بیان شده یا خیر؟ یا اینکه او صرفا برای نشان دادن تعداد افراد زیادی که در این خصوص واسطه شده اند، عددی را عنوان کرده است؟

اگر آمار ارائه شده صحت دارد، بهتر است آقای نوروزی این موضوع را می گفت این افراد برای چه با پلیس تماس گرفته اند و چه ارتباطی با قاچاقچی مورد اشاره داشته اند؟ اگر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در این رابطه بررسی نکرده است، طبیعی است که باید مورد مواخذه قرار بگیرد که چطور موضوع به این مهمی را مورد رسیدگی قرار نداده و از تریبون مجلس آن را به استحضار مقامات و قوه قضائیه نرسانده است؟

موضوع دیگر این است که آیا کمیسیون مذکور بررسی کرده است که کدام مدیران برای آزادی این قاچاقچی که 20 کیلو گرم تریاک از او کشف و ضبط شده است، تماس گرفته اند؟ این مسئولان در چه سطحی مشغول به کار و فعالیت هستند و نام آنها چیست؟ چرا این مساله مورد اشاره قرار نگرفته است؟

اگر سخنان «حسن نوروزی» سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی صحت دارد، تمامی مسئولانی که نگران وضعیت یک قاچاقچی هستند و حتی به خود اجازه داده اند با پلیس برای آزادی او تماس بگیرد، هیچکدام صلاحیت ادامه تصدی مسئولیت را ندارند و علاوه بر اینکه باید معرفی شده، باید از بابت اثبات چرایی ارتباط با یک قاچاقچی تحت پیگیرد دستگاه قضایی قرار بگیرند.

بهتر است سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی توضیحات بیشتری در مورد سخنان اخیر خود ارائه کند تا اولا مشخص شود آمار ارائه شده از سوی او صحیح بوده یا خیر؟ و در ثانی اقداماتی که برای برخورد با چنین مسئولانی که اجازه دقاع از یک قاچاقچی را به خود می دهند، شده، مشخص شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309156
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما