چاپ این برگه

دستگاه قضای کهگیلویه و بویراحمد رویکردش را تغییر دهد!

توجه به حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، به‌عنوان یک اولویت بخشی از منویات مقام معظم رهبری برای راهبری دستگاه قضا است.

به گزارش بویرنیوز، با حضور رئیسی موجی از امید و نشاط در بدنه جامعه در ارتباط با دستگاه قضا رخ داد و مردم را امیدوار نسبت به تغییرات مردم پسند و عدالت محور در این دستگاه مهم کرد.

کاهش تعداد ورودی ها به زندان و کم کردن تعداد زندانیان یکی از نخستین امورات مد نظر رئیس جدید قوه قضاییه بود، آیت الله رئیسی در یکی از سفرهای استانی خود و در البرز به این مهم تاکید و از همکاران قضایی خود خواست از بازداشت های بی مورد اجتناب کنند.

و اما گله مندی های مردم کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه قضا:

در کهگیلویه و بویراحمد انتقاداتی پیرامون عملکرد دستگاه قضا وجود دارد.

اوج این انتقادات را در سخنان نماینده ولی فقیه در استان دیدیم، آیت الله ملک حسینی در مراسمی خواستار تسریع در تغییر رئیس کل دادگستری استان شد و از رییس دستگاه قضای ایران خواست برای تسریع در اجرای عدالت واقعی به روند تغییر در راس هرم این سازمان در استان شتاب ببخشد.

آیت الله ملک حسینی در دیدار با مسئولان استان به مناسبت هفته دولت هم تصریح کرد: بسیاری از کسانی که مدعی مبارزه با فساد هستند، اینها با فساد مبارزه نمی کنند، با فاسد مبارزه می کنند و چنین انسان هایی خود مفسد هستند، چون فساد را تعمیق و بستر را برای دیگران آماده می کنند.

برخی مردم در استان با انتقاد از نحوه برخورد تند برخی قضات استان گفتند: معنی ندارد وقتی حکمی صادر نشده و هنوز پرونده در مرحله تحقیقات است برای فرد حکم بازداشت صادر کنند.

به گفته مخاطبین بویرنیوز، این امر کاملاً مغایر با رویکرد رئیس جدید قوه قضائیه است، از یک طرف وعده از کاهش تعداد زندانیان داده میشود از طرفی در استان اینگونه عمل می‌شود!

طولانی شدن روند بررسی ها نیز گله مندی دیگر مردم است که در این زمینه نیز انتظار از دستگاه مقتدر قضا، اصلاح و بهبود است.

به نظر می‌رسد وقت آن رسیده دستگاه قضا در استان خود را با رویکرد جدید قوه قضائیه که با آمدن آیت الله رئیسی شکل گرفته و اتفاقا موجی پرشور از امید به دستگاه قضا را سبب شده، همراه کنند.