شنبه 2 شهریور 1398 - 9:17

هر دو نماینده دستگیرشده مجلس، اصولگرا و از مدیران دوره احمدی نژاد بودند

به گزارش بویرنیوز، ایران نوشت:دو نماینده مجلس پنجشنبه و جمعه را در زندان اوین سپری کردند؛ محمد عزیزی نماینده ابهر و فریدون احمدی نماینده زنجان. خبر بازداشت آنها شامگاه چهارشنبه منتشر شد و آن‌طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفت، به دلیل تعطیلات آخر هفته امکان تودیع وثیقه برای آزادی این دو مهیا نشده است. آن طور که روز پنجشنبه علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده بود، این دو نماینده مجلس در ارتباط با پرونده «تخلف» در شرکت سایپا بازداشت شده‌اند.

محمد عزیزی و فریدون احمدی هر دو از اعضای کمیسیون صنایع مجلس هستند. فریدون احمدی در دولت‌های نهم و دهم معاون وزیر بازرگانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و  رئیس هیأت‌ عامل سازمان ایمیدرو بود. محمد عزیزی هم در همان دولت‌ها مشاور مدیرعامل سایپا و مشاور وزیر اقتصاد بود.

پوشک، بازار خودرو و…؟

همچنین روزنامه اعتماد نوشت:اگر نام احمدی، نماینده اصولگرای زنجان تقریبا برای نخستین‌بار است که به موضوعات مرتبط با فساد گره خورده، اوضاع برای عزیزی، نماینده ابهر بسیار متفاوت است. البته که فساد موضوعی فراجناحی است ولی بازداشت محمد عزیزی که براساس سوابقش ازجمله چهره‌های شناخته شده اصولگرا است، از اهمیتی دو چندان برخوردار است. او که سالها قبل مدیرکل اطلاعات و اخبار صداوسیما در کرمانشاه مشغول فعالیت بود، در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد به معاونت اجتماعی منطقه 15 تهران رفت و پس از ریاست‌جمهوری او به عنوان فرماندار ابهر انتخاب شد.

نخستین‌بار احمد توکلی در نامه بیست‌ودوم تیرماه امسال خود به رییسی از بازداشت عزیزی و سپس آزادی‌اش با نازل‌ترین نوع قرار وثیقه خبرداد و خواستار رسیدگی رییس دستگاه قضا به این مهم شد. عزیزی نوزدهم تیرماه بازداشت شده بود ولی این‌بار اتهام او نه اخلال در بازار خودرو، بلکه پوشک بود؛ پوشک مولفیکس. خبرگزاری فارس نیز همان زمان در گزارشی خبر از ایجاد انحصار در بازار پوشک با سوءاستفاده از 50 میلیون دلار ارز دولتی داد.

عزیزی پس از انتشار این نامه در گفت‌وگو با «اعتماد» که در روز بیست وسوم تیرماه منتشر شد، بازداشت خود به اتهام اخلال در بازار پوشک را تایید کرد، ولی خواست این موضوع منتشر نشود تا فضا آرام‌تر شده و آن‌گاه سخن بگوید. اما هرگز چنین نشد ولی او مشخصا دخالت خود در ایجاد اخلال و انحصار در بازار پوشک از طریق نامه‌نگاری با وزیر صنعت را قبول ندارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=309121
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نجات گفت:

    واکس بدم خدمتتون.صورتتون باکدام آب وصابون میخواهیدبشویید.باروحانی تا1400 .والله اگررئیسی رئیس جمهوربودالان شرایط اقتصادی کشوراینقدراسفناک نبود.بابابه خدامشکل این کشورآقازاده هاست مشکل رانت هست مشکل برادران امثال جهانگیری است حسین فریدون هاست و…….

  2. بهنام گفت:

    باز هم احمدی‌نژادی بوده….
    فقط لطف کنید بفرمایید اختلاسشون کی بوده؟
    نکنه قضیه مثل اقای کاظمی که چند ماه وزیر احمدی نژاد بود و برکنار شد بعد هم تو دولت تدبیر و… اختلاس کرد و اخرش به اسم احمدی‌نژاد تموم شد، باشد؟
    …..

  3. علی گفت:

    فرقی ندارد هردو سروته یک کرباسن مردم فرقی بینشون نمیزارن اصولگرا و اصلاح طلب نداره تموم شد

  4. ناشناس گفت:

    تورم ۴۱ درصد. بویر نیوز دنبال احمدی نژاد راه افتاده . تا ۱۴۰۰ با حسن کلیدساز. در ضمن دلار ۱۲ تومن و پراید ۵۰ میلیون .علی برکت اله

  5. ناشناس گفت:

    این دو نماینده هردو عضو لیست امید بودند اگه دروغ ننویسید ازتون کم میشه.

  6. ناشناس گفت:

    این شغال صفتان رابایددرملا’عام باگلوله رگبارکردچون هیچ وجدان انسانی ندارند.

  7. رسول گفت:

    ملاک حال فعلی افراد است بعد ایشان در زمان عضو کمیسون صنایع در مجلس تخلف کردن که در زمان ولت تدبیر و ریاست قوه قضائیه قبلی بوده..
    یاد گرفتین هر چیزی رو بچسپونین به احمدی نژاد. دولت تدبیر همین کار رو کرد . دیدی چه به روزش اومد با برجام اوضاع کشور بدتر از شرایط تحریمی قبل شد.
    خدای جای حق نشسته. در سخن گفتن خدا را بیاد آورید.

  8. ناشناس گفت:

    باید گفت که شرافت انسانیت ازاین دونفردوراست مردم حوزه انتخابیه منبعدبایدمواظب انتخاب نماینده باشند.گرچه تظاهروریاکاری برهمه امورغلبه کرده است.

  9. قلی گفت:

    همش کار احمدی نژاده هه هه هه هه هه 😅😅😅😅😅

  10. ناشناس گفت:

    هههههههه اصولگراها ناجی مملکتن فرقشو با اصلاح طلبان اینه که پرونده اختلاسیشو بهداز یک هفته محو میشه اما مال اصلاح طلبان انقدر پیگیری میشه که تنومندمیشن

  11. حسن گفت:

    احمدی نژادم استاندار رفسنجانی بوده

  12. سی سخت گفت:

    بحث اینه که احمدی نژاد 24 میلیون رای داشت و همه احمدی نژادی بودن. طبیعی هست که هرکی دزدی کنه بشه به احمدی نژاد وصلش کرد. مهم اینه که شما اصلاحطلبایی که با احمدی نژآد بودید و منفعت طلب بودید با گول زدن مردم رای گرفتید و الان میگید احمدی نژادی هستیم. احمدی نژادی ها مردم عامه هستند که دزد نیستند. با این حرفا فقط خودتون رو ضایع میکنید. درود بر احمدی نژاد

  13. هم استانی گفت:

    بازهم اراجیف بنگاه خبر پراکنی بویر نیوز

  14. مردم گفت:

    مسؤل بویر نیوز
    واقعا تاسف می خورم هر چه بکنید نمی توانید احمدی نژاد را خدشه دار کنید خدا می داند دولت قبل بهتر از این دولت الان هستند حتی مدیران اون زمان

    استاندار کاری نکرد که بهتر از دو نماینده

دیدگاه شما