چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 21:46

اتفاق تلخ برای جنگل های کهگیلویه و بویراحمد/دستان خالی دیگر جوابگوی حراست از طبیعت سحرآمیز استان نیست(+عکس)

‌رییس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از آتش سوزی 3 نقطه در این شهرستان خبر داد .

به گزارش بویرنیوز، جواد رحیمیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در منطقه “کهوا” گفت: آتش سوزی در این منطقه از یک هفته پیش آغاز و در چند مرحله مهار شده اما صبح امروز بار دیگر شعله ور شده است .

وی ادامه داد: منطقه “کاکان” و “تنگ تامرادی” نیز به علت سهل انگاری گردشگران با آتش سوزی مواجه شده که در حال مهار آنها هستیم .


رییس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: آتش سوزی در “کهوا” نیز به دلیل آتش روشن کردن افرادی که برای چیدن میوه‌های کوهی به منطقه رفته بوده اند، صورت گرفته است .

به گفته رحیمیان، هم اکنون نیروهای منابع طبیعی و تیپ 48 فتح در حال مهار و خاموش کردن آتش‌سوزی‌ “کهوا” هستند همچنین نیروهای   مردمی و منابع طبیعی در حال خاموش کردن آتش سوزی کاکان و تنگ تامرادی هستند


گفتنی است جنگل‌ها و مراتع مناطق “دیل”، “آرو”، “کوه سرک” و “آب سوت” شهرستان گچساران نیز از 3  روز پیش طعمه حریق شده و نیروهای مردمی، محیط زیست و منابع طیبعی در حال تلاش برای مهار آتش‌سوزی هستند .

این اقدامات با کمترین امکانات و با دست خالی و شاخه درختان در حال انجام است.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد بعد از مناطق شمالی کشور، متراکم ترین پوشش گیاهی و جنگلی را دارد، برخی گونه های این استان به ویژه گیاهان دارویی آن در خاورمیانه و دنیا بی نظیر است ، به همین دلیل جزو زیست گاه های خاص و شناسنامه دار دنیا به شمار می رود.

این همه قابلیت اما متاسفانه مورد بی مهری های فراوان قرار گرفته است، و کمترین امکاناتی برای حراست و حفاظت از این طبیعت سحرآمیز وجود ندارد، متاسفانه همین نقصان سبب شده شاهد افزایش تخریب ها به ویژه در اثر آتش سوزی ها و به واسطه نبود امکانات باشیم که جا دارد هم متولیان امر در استان و هم مقامات ملی به این مهم توجه بکنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=308960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    انشاءالله مردم اولا رعایت کنن دوما خود مردم همت کنن خاموشش کنن
    وبعدش مسیولین راخبر کنن

  2. بازنشسته گفت:

    مگه مسئولین استان خوابند، مگه در استان ستاد بحران نداریم،مگه آتش سوزی با سیل و زلزله تفاوت دارد که کسی احساس مسئولیت نمیکند ، دادستانی باید راسا به این مسائل ورود کند؟

  3. ناشناس گفت:

    چرا کسور نباید حداقل ۵۰ تا هلیکوپتر آب پاش داشته باشه مدیران نالایق و بی مدیر برن گم شن

  4. ناشناس گفت:

    همش ناشی از بی فرهنگیست

  5. و گفت:

    ما ادعای فرهنگ داریم اما طبیعت را بدست خودمان نابود میکنیم چهارصدسال طول میکشد تا یک درخت بلوط رشد کند

دیدگاه شما