جمعه 16 فروردین 1392 - 17:02
ناو آمریکایی؛

عبور ناو امریکایی از آب راه ایرانی

پایگاه خبری تحلیلی بویر نیوز: ناو هواپیمابر «کرساج» امروز از کانال سوئز عبور کرد تا به ناو هواپیمابر «آیزنهاور» که از اوایل ماه جاری در آب‌های خلیج فارس مستقر شده است، بپیوندد.

یک منبع کشتیرانی مسئول در سازمان کانال سوئز امروز جمعه گفت که ناو هواپیمابر کرساج به همراه دو ناو جنگی «کریستال هال» و «سان انطونیو» از کانال سوئز عبور کردند.

بر اساس این گزارش در زمان عبور این کاروان جنگی آمریکایی از کانال سوئز تدابیر امنیتی شدیدی در کانال اتخاذ شده بود.

آمریکا از چند سال پیش دو ناو هواپیمابر را در منطقه خلیج فارس در مجاورت سواحل ایران مستقر کرده است و هر چند ماه یکبار این ناوها را جابجا می‌کند.

منبع : خبرگزاری فارس

به گزارش تحلیلی بویر نیوز، داریوش بزرگ به دلیل اهمیت راه دریایی میان مصر و ایران دستور ساخت آبراهی میان دریای سرخ و دریای مدیترانه را از راه نیل در اواخر سدهٔ ششم پیش از میلاد داد تا کشتی‌های ایرانی بتوانند به راحتی از آن عبور کنند. سرپرستی ساخت این آبراه را مهندس «ارتاخه» از مهندسان ایرانی عصر هخامنشی به عهده داشت.

داریوش لوحه ای سنگی با خطوط میخی پارسی، عیلامی، بابلی و مصری را به یادمان گذاشت:

منم داریوش، شاه شاهان، شاه کشورهایی که تمام نژادها مسکون است. شاه این سرزمین بزرگ تا آن دورها، پسر ویشتاسب هخامنشی… من پارسی هستم و به همراهی پارسیان مصر را گرفتم، امر کردم این کانال را بکنند از «پی‌رو» نیل که از مصر جاری است تا دریایی که از پارس بدان روند. این آبراه کنده شد چنانکه فرمان دادم و کشتی‌ها از مصر بوسیله این کانال به‌سوی ایران روانه شدند چنانکه اراده من بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=30880
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما