جمعه 16 فروردین 1392 - 14:55

نرفتن پاي صندوق راي گناه است

به گزارش بویر نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، آيت‌الله محمد امامي کاشاني خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول خود ضمن توصيه به همگان به اينکه زندگي بايد با‌معنا باشد و انسان در حيات خود نبايد به ظاهر بسنده کند، اظهار داشت: انسان بايد زندگي را با معنا و توام با درون و واقعيت‌ها استوار کند و خلاف آن زندگي بي‌معنا و پوچ خواهد بود.

وي افزود: سلامت جسم بحث مهمي است که جامعه بايد هر چه بيشتر به اين مسأله بپردازد همانطور که در صدا و سيما مي‌بينيم که پزشکان براي سلامت جسم به مردم آگاهي مي‌دهند اما سلامت روح يک افقي بسيار بلند بوده که متأسفانه دنياي امروز با اين مصيبت روبروست که سلامت روح را از دست داده است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران با بيان اينکه سلامت روح در دنياي امروز ناياب شده است، تصريح کرد: انسان در دنياي امروز با وجود تمام امکانات مادي به يک بيماري عجيب روحي گرفتار شده است و علت اصلي آن عدم توجه به باطن است.

آيت‌الله امامي کاشاني با اشاره به ايام سوگواري حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: آخرت مرگ نيست بلکه حيات ابدي است و حيات ابدي خدا است بنابراين حي بر حيات ابدي که همان آخرت است صادق نيست و حي واقعي بر حقيقتي صادق است که حيات او عين واقعيت است و مرگ بر او حرام است و اين حقيقت همان خداست و قيوم يعني قوام عالم بر اوست و بازگشت تمام صفات اضافي پروردگار به قوام است و اين همان “يا حي و يا قيوم” ذکري است که حضرت رسول(ص) به حضرت زهرا(س) سفارش کرده بودند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: پيام رهبر معظم انقلاب با شعار حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، ابعاد مختلفي داشته و يکي از نکات آن اين است که دشمن از دو راه بر جامعه ما وارد شده است؛ يکي آن است که مي‌خواهد مردم ما را از کارهاي سياسي دور کرده و به فروع و جزئيات سرگرم کند و جامعه را مضطرب نگاه داشته و تنها مساله تحريم‌ها را به عنوان ضربه‌اي عليه ايران استفاده کند.
آيت الله امامي کاشاني هدف دوم دشمن را اينگونه بيان کرد: نخبگان کشور ما با ايجاد حماسه علمي که در کشور باعث شده تا دشمن در پي مکتوم نگه داشتن آنها شود اما ما بايد به دنبال رهبر معظم انقلاب حرکت کرده تا بتوانيم گامي به جلو گذاشته و در برابر دشمنان ايستادگي کنيم.

وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب تصريح کرد: نخبگان بايد با سعي و کوشش جامعه را نجات داده و با تدبير جامعه را به سمت حقايق حرکت بدهند و کساني که به دنبال سستي بروند، حقوق ملت را ضايع کرده‌اند؛ بنابراين سرمايه گذاري، توليد، اقتصاد و نجات کشور از بيکاري و فقر وظيفه مسئولان کشور و صاحبان قدرت است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئولان در سال حماسه اقتصادي بايد به سمت توليد هجوم آورده و از واردات جلوگيري و ميزان صادرات را افزايش دهند.

آيت‌الله امامي کاشاني با اشاره به حماسه سياسي تصريح کرد: مسأله انتخابات در سال حماسه سياسي مسأله مهمي بوده و احتياج به شور و هيجان مردم داشته، بدين خاطر که ملت ايران در محاصره دشمنان قرار گرفته و همين اتحاد و انسجام ملت ايران است که دشمنان را به عقب کشانده است.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در پايان با بيان اينکه کساني که به پاي صندوق‌هاي انتخابات نيايند عملي ضد تقوا انجام داده و گناه کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: تقوا ايجاب مي‌کند که همه ملت ايران در سال حماسه سياسي در انتخابات شرکت کرده تا دشمن بفهمد که ملت ايران در مقابل تحريم‌ها ايستاده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=30841
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    به گفته استاندارما open کردن آشپزخانه هم گناه و اشکال شرعی دارد ولی سود 25 درصدی که بانکهای ایران می گیرند اصلا گناه نبوده و ربا محسوب نمی شودو اشکال شرعی ندارد در صورتیکه در قرآن ربا بشدت نهی شده است وخورنده ربا جایش در قهر جهنم است آخر ما نفهمیدیم چه کاری گناه است چه کاری گناه نیست

دیدگاه شما