شنبه 7 اردیبهشت 1398 - 22:59

سنگ تمام اتاق بازرگانی یاسوج برای فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد/با این مسئولان راه به جایی نمیبریم!

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به دعوت اتاق بازرگانی یاسوج به کهگیلویه و بویراحمد سفر و از نزدیک با دغدغه های فعالان اقتصادی استان آشنا شدند.

به گزارش بویـرنیـوز، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دعوت اتاق بازرگانی یاسوج به کهگیلویه و بویراحمد سفر و از واحدهای اقتصادی استان بازدید کردند.

بازدید از طرح های بازآفرینی شهری دوگنبدان، بازدید از واحدهای تولیدی مشکل دار مستقر در شهرک های صنعتی، حضور در تاسیسات نفتی منطقه دشت گز از مهمترین برنامه های این نمایندگان در گچساران بود.

حضور در مرکز استان، شرکت در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، بازدید از واحد های تولیدی یاسوج و سی سخت(کارخانه سیمان و…) و بحث و بررسی پروژه های زیربنایی مرکز کهگیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه های اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در استان بود.

و اما گوشه ای از دغدغه های بخش خصوصی استان از زبان جبار کیانی پور؛ رئیس اتاق بازرگانی یاسوج:

* طولانی شدن فرایند صدور مجوز در حوزه تولید که باعث زمین گیر شدن تولید در استان شده است.

* مسدود شدن گاه و بی گاه حساب فعالان اقتصادی استان توسط سازمان تامین اجتماعی و از طرفی جریمه بدون اطلاع واحدها

* اخذ تسهیلات و منابع بانکی و ماده ۱۸۶ قانون امور مالیاتی از جمله مواردی است که مانع رسیدن به رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

* نرخ ارز که تغییر و تحولش ارتباطی به واحدهای اقتصادی ندارد موجب گرفتاری برای بخش خصوصی شده است و نیاز به چاره اندیشی دارد.

* دولت به جای اسناد و اوراق خزانه گشایش اعتبار ایجاد کند تا بتوان خسارت‌ها را جبران کرد.

* تنها ۳۰درصد از واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد فعال است که واحدهای موجود ظرفیتی برای رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد است.

* تسهیلات اشتغال روستایی انحراف زیادی را ایجاد می‌کند و علاوه بر تورم و نقدینگی در جای درستی نیز هزینه نمی‌شوند. تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در اختیار طرح‌های بزرگتر این مناطق قرار گیرد تا اشتغال پایدار ایجاد شود.

* به علت بی اعتمادی، نبود انگیزه، مشکلات کاربری‌ها و همکاری نکردن دستگاه‌های اجرایی با وجود همه تلاش‌ها و تعداد زیاد نشست های ستاد اقتصاد مقاومتی واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی انجام نشد.

ورود کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به استان را به فال نیک میگیریم/مسئولان پیگیری وعده های داده شده باشند

ورود دسته جمعی اعضای یک کمیسیون آنهم اقتصادی برای اولین بار است در کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است، آنهم کمیسیون برنامه و بودجه که نقش انکار نشدنی در فرایند بودجه ریزی و در ادامه توزیع بودجه ایفا می کنند را باید به فال نیک گرفت.

اعضای این کمیسیون شبکه ریلی و آزاد راه را بعنوان دو اولویت مهم کهگیلویه و بویراحمد بیان کردند که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود و البته وعده دادند که در زمینه تخصیص بودجه به این پروژه های مهم اقدام عاجل خواهند کرد.

مهم ترین مشکل کهگیلویه و بویراحمد

همانطور که اعضای این کمیسیون گفتند نبود سرمایه در گردش مهم ترین مشکل واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی استان است.

واقعیت هم اینست مهم ترین مشکل واحدهای اقتصادی استان، طولانی شدن پروژه های و معضلات سرمایه گذرای و فعالان اقتصادی به “سرمایه” و “بودجه” بر می گردد و مهم ترین دلیل اتاق بازرگانی در دعوت اعضای یک کمیسیون مهم مجلس نیز همین مساله بوده است.

قطعاً این دعوت و بازدیدها یک طرف قضیه است که به همت اتاق بازرگانی یاسوج انجام شد اما نباید به همین میزان اکتفا کرد، همه مسئولان و سایر نمایندگان استان از این به بعد باید با نگاه و روحیه مطالبه گری به مساله نگاه کنند و از اعضای این کمیسیون و سایر مسئولان کشور بخواهند، استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت های کم نظیری است که اگر به توسعه آنها پرداخته شود و البته با فراهم شدن زیرساخت های مناسب می توان آینده خوبی را متصور بود در غیر اینصورت باید سالها چشم انتظار افتتاح یک پل و جاده ساده بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=301215
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آینده پشت پرده این جلسات و دعوتها را مشخص خواهد کرد

دیدگاه شما