سه شنبه 2 بهمن 1397 - 20:42

دستور مستقیم استاندار برای حل مشکل محرومترین زن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی- تنهاترین و محروم ترین زن سرپرست خانوار در روستای دور افتاده پیچاب شهرستان باشت خانه دار شد.

بعد از درج خبری در بویرنیوز مبنی بر محرومیت و فقر شدید زن سرپرست خانوار در منطقه ای دور افتاده و صعب العبور در پیچاب شهرستان باشت، حالا خبرها از دستور مستقیم استاندار و حل مشکل این بانو حکایت دارند.

بیشتر بخوانید:

تنهاترین و محروم‌ترین زن سرپرست خانوار اینجاست + تصاویر

مدیرکل دفتر استاندار کهگیلویه و بویراحمد به بویرنیوز گفت: بعد از مشاهده خبرها و گزارشات تصویری از وضعیت این خانواده، استاندار در دستوری فوریتی به مسئولان خواستار رسیدگی عاجل به شرایط آنها شد.

مجتبی مردادی گفت: خوشبختانه مدیران کل کمیته امداد و سازمان بهزیستی در کوتاه ترین زمان شخصاً به دیدار این خانواده رفتند.

وی افزود: با همکاری دستگاه های حمایتی استان و با دستور ویژه استاندار، این خانواده صاحب خانه می شوند و البته حمایت های نهادهای حمایتی از آنها نیز به قوت خود باقی خواهد ماند.

گفتنی است این منطقه محروم از جاده اصلی 35 کیلومتر فاصله دارد که طی مسیر با ماشین های مخصوص و کمک دار حدود  ساعت به طول می انجامد و البته این پایان راه نیست، برای حضور در کنار این خانواده محروم باید حدود 1 کیلومتری را نیز در مسیر صعب العبور پیاده روی کرد.

مبشری رئیس کمیته امداد نیز در این خصوص گفت: با اشاره به اینکه این خانواده نیز از طریق کمک‌های تحصیلی کمیته امداد و طرح اکرام ایتام این نهاد به‌مانند سایر خانواده‌ها برخوردار است، درخصوص بازدید و بررسی کمک‌های جدید به این خانواده با توجه به بی‌سرپرست بودن آن‌ها و صعب‌العبور بودن منطقه و روستای محل زندگی این خانواده که امکان حمل مصالح به این منطقه غیرممکن است، هماهنگی‌های لازم در خصوص انتقال وی به شهرستان‌های گچساران و یا باشت با میل خودش انجام‌گرفته تا در شرایط فعلی مسکنی برای آن‌ها اجاره شود و تا زمانی که بتوان مسکن مناسبی برای آن‌ها ساخت، حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش بویرنیوز، همانطور که استاندار نیز بارها اشاره کرد، برخی مشکلات از خود مدیران استانی نشات گرفته است، با وجود منابع و ظرفیت های خوب از گذشته تا کنون قدم ارزشمند و اساسی برای توسعه و آبادانی کهگیلویه و بویراحمد برداشته نشده و یا اینکه تلاش ها طابق با سطح محرومیت نبوده است، انتظار از مسئولان پرداختن به امر توسعه و اشتغالزایی و لبته حضور و لابی گری مستمر در تهران برای جذب منابع و سوق دادن توجهات به محرومیت های این استان زرخیز است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296584
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد سرافراز گفت:

    حداقل 50 هزار خانوار شبیه این خانم در استان است./ چرا تاالان به این خانواده توجه نشده که با گزارش یک رسانه باید تمام مدیران به منطقه عزیمت کنند؟

  2. سجاد گفت:

    درود به شَرَفت

  3. بخشدارسابق مارگون گفت:

    ضمن عرض سلام وخسته نباشی خدمت استاندارمحترم/خاستم به اطلاع شما برسانم ازاین قبیل خانوار دربخش مارگون خاصه دهستان سیلاب وکلوارودهستان زیلایی فراوان هست لطف کنیددستورفرماییدبرای حل مشکل چنین خانوارهای درکل استان چاره ای اندیشی شود نه فقط خانواری که رنگ وبوی سیاسی وانتخاباتی باحساب وکتاب برای کاندیدخاص میده کاری انجام بشه؟؟؟؟؟؟

  4. ناشناس گفت:

    یعنی واقعا فقیر نیست. فقط همین خانواده در باشت بوده. شاید هم درست باشد . و یا شاید هم استاندار جهت منافع خودش بوده.و شاید هم آنقدر تاجگردون همه را سیراب کرده باشد فقط همین خانواده بوده. به هر طور این کمک جهت رضای خدا نبوده.

  5. ولدی گفت:

    باسلام ودرود وتقدیرتشکر از استاندار محترم ومدیرکل محترم کمیته امداد استان

  6. حسن گفت:

    بازم باشت

  7. نجاتبخش چیتاب گفت:

    مطالب دوستان بی انصافی هست درسته ازاین دست خانواده هازیادهست امامشکل همینی یک نفرهم حل بشه غنیمت هست لطف خدابوده که این عکاسان دراون منطقه ماشینشون خراب میشه ومجبورمیشن شب مهمان این خانم ودوبچه اش باشند

دیدگاه شما