سه شنبه 2 بهمن 1397 - 11:54

خدمات دکتر بندپی در بهزیستی که تا سالها ماندگار شد/رونمایی از یکی از مهم ترین اقدامات رئیس سابق بهزیستی برای معلولان(+عکس)

اشتغال معلولان همواره یکی از مهم ترین حقوق نادیده گرفته شده جامعه شریف معلولان کشور بود.

به گزارش بویرنیوز، اشتغال را قطعاً میتوان مهم ترین دغدغه هر انسانی دانست، این مساله به ویژه برای معلولان از حساسیت ویژه تری برخوردار است.

اولین همایش نقش تعاونی های دهیاری در توسعه روستایی با حضور دکتر محسنی بندپی 22 مرداد 97 21

در گذشته استخدام معلولان توسط دستگاه ها جدی گرفته نمی شد و عمدتاً سازمان ها و دستگاه های کشوری زیر بار استخدام افراد معلول نمی رفتند، اگرچه پیش بینی هایی برای معلولان شده بود اما در عمل محقق نمیشد.

رایزنی گسترده برای تصویب قانون حمایت از معلولان به ویژه در زمینه تحقق حق اشتغال معلولان در دولت تدبیر و امید و با تلاش های جدی رئیس وقت سازمان بهزیستی دنبال شد و سرانجام قانونی که بیش از یک دهه انتظار تصویب آن می رفت، با تلاش سازمان بهزیستی به سرانجام رسید.

البته این برای دکتر محسنی بندپی پایان کار نبود، استاندار تهران پیگیری جدی برای رعایت 3 درصد حق اشتغال معلولان در دستگاه های کشور را آغاز کرد.

سرانجام در سال 97 با تلاش های سازمان بهزیستی، رئیس جمهور در ابلاغ به دستگاه های کشور، رعایت سهمیه 3 درصدی استخدام معلولان را الزامی دانست و تاکید کرد عدم رعایت این ابلاغنامه موجب بی اعتباری آزمون استخدامی و البته حذف سهمیه جذب دستگاه ها می شود.

به گزارش بویرنیوز، با مرور دفترچه استخدام فراگیر دستگاه های دولتی به خوبی شاهد پیش بینی سهمیه های خاص معلولان در استخدام جدید دولت هستیم، امری که پیش از این چندان به چشم نمیخورد و عملاً اجرای آن به دست فراموشی سپرده شده بود.

آنطور که مدیران سندیکاهای معلولان کشور می گویند، “اقدامات پروفسور محسنی بندپی در سامان دادن به حقوق جامعه معلولان کشور و البته فراهم آورده زمینه های رفاهی و اشتغال در خور توجه برای آنها تا سال های سال زنده و ماندگار خواهد بود.”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296569
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما