چاپ این برگه

مهر داغ تبعیدگاه بر پیشانی دو شهر کهگیلویه و بویراحمد(+عکس)

در یک آیین‌نامه اجرایی که توسط وزیر کشور و وزیر دادگستری و در اجرای مفاد قانون مجازات تهیه شده و به امضای رئیس قوه قضائیه رسیده است، نام چند شهر از جمله یاسوج و گچساران در میان تبعیدگاه های کشور به چشم می خورد.(فرارو)

به گزارش بویرنیوز، تعیین یک محل بعنوان تبعیدگاه این احساس را به شنونده القا می کند که این شهرها ،دور افتاده، فاقد امکانات، بد آب و هوا و به نوعی فراموش شده هستند.

 

نظر یک کارشناس/ بی عدالتی نتیجه مستقیم تعیین یک مکان بعنوان تبعیدگاه!

برچسب «تبعیدگاه» بر پیشانی این شهرها باعث سلب «حق توسعه برابر» شده و به ویژه بر «شاخص جذب سرمایه‌گذاری» در این شهرها و نیز «درآمدهای حاصل از گردشگری» تأثیر کاهنده داشته و باعث «نوعی بی‌عدالتی» شده است.

«آیین‌نامه اجرایی» مجازات تبعید به‌طور ناخواسته کشور عزیزمان ایران را به دو بخش مرکز و پیرامون تقسیم کرده و با تثبیت و تقویت شکاف بین مناطق برخوردار و نابرخوردار موجب خدشه به همبستگی ملی ایرانیان شده است.

«آیین‌نامه اجرایی» نوعی تحمیل مجازات جمعی علیه ساکنان آن شهر و نوعی سلب «حقوق جمعی» آنان و خدشه به حقوق معنوی آن مردمان تلقی می‌شود.

◽️در واقع نباید نام چند شهر مشخص را ذکر کند؛ بلکه باید جدول رسمی مسافت بین شهرهای ایران (تدوین‌شده در سازمان نقشه‌برداری کشور) را ابلاغ کند تا قضات محترم یا دادیار محترم اجرای احکام آزادانه محل موردنظر را بر اساس مسافت بین مبدأ و مقصد (مثلاً حداقل پانصد کیلومتر فاصله بین شهر محل زندگی و محل تبعید) تعیین کنند.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان های زیبا و با ظرفیت های بیشمار طبیعی، زیرزمینی و انسانی کشور به شمار می رود و البته جزو یکی از زیباترین استان های کشور به شمار می رود

قطعاً نام تبعیدگاه بر دو شهر مهم و حیاتی این استان زمینه روی گردانی سرمایه گذاران و البته ضربه بر پیکره گردشگری بعنوان یکی از مهم ترین محورهای توسعه استان خواهد بود.