یکشنبه 2 دی 1397 - 20:33

به بهانه تغییر مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد/صدا و سیمایی که چندان هم مردمی نبود!

گروه سیاسی- افشارنیا سال 92 سکان صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد را در دست گرفت.

به گزارش بویرنیوز، در سال های اخیر رویکرد افشارنیا در صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای بود که علاوه بر نارضایتی مردم، برخی از عوامل خود صدا و سیما را نیز آزرده خاطر کرد.

در ادامه سوالاتی را مطرح میکنیم که با پاسخ به آن به خوبی به ضعف های مدیر کل سابق پی میبریم:

در سال های اخیر صدا و سیما تا چه اندازه خود را مقید به همکاری با نهادهای مردم نهاد و اجتماعی از جمله بهزیستی دانسته است، آیا فارغ از قرارداد و پول اقدامی در جهت روشنگری های اجتماعی و کمک به بهزیستی که در متن قانون آمده است صورت داده است؟

چه تعداد برنامه برای همکاری با سازمان ها و کمک به توسعه، فارغ از نگاه درآمد زایی برنامه ریزی و تهیه شده است؟

دعوت از چهره های مخالف دولت که نه یک بار و در نوبت های مختلف و به بهانه های مختلف صورت گرفت چه توجیهی میتواند داشته باشد؟!

صدا و سیما در مساله سقوط هواپیمای یاسوج هم کارنامه درخشانی نداشت، از پخش کلیپ های غیر مرتبط و رنج آور گرفته تا مصاحبه های غیر فنی و ناشیانه که حتی موجب بروز شایعاتی در آن زمان شد بخشی از کارنامه این مدیر بوده است، البته نمیتوان منکر خدمات و تلاش های شبانه روزی پرسنل و خادمان پشت صحنه این رسانه شد.

رفتار این رسانه البته اعتراض برخی از ائمه جمعه را هم در پی داشت، امام جمعه لیکک در فرازی دیگر از خطبه های امروز با انتقاد از رویه صدا و سیما در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صدا و سیمای استان هنوز یک مستند، مصاحبه و یا گزارش از معضلات بهمئی و مشکلات مردم پخش نکرد.

استاندار وقت استان، سید موسی خادمی هم جزو منتقدان این رسانه بود، وی گفته بود: صدا و سیمای این استان در خصوص پیشگیری از روی‌آوری جوانان به مواد مخدر برنامه‌های خود را تنها به چند میزگرد خلاصه نکند.

البته نقدها به همین جا ختم نشد، شهردار سابق یاسوج که حسابی از رویه صدا و سیما گله مند بود در نشست خبری با رسانه ها گفته بود: اگر شبکه محلی دنا به رویه‌ای که اکنون بدست گرفته ادامه دهد بدون شک از طریق دادگستری و با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌های کشوری برخورد خواهیم کرد، قصد نداریم دلایل این اقدامات شبکه محلی دنا را با مردم در میان بگذاریم و اگر روند تخریبی خود را ادامه دهند دلایل اقدامات آنها را به شهروندان خواهیم گفت!

در سال های اخیر رفتار وی به گونه ای بوده که موجب رنجی مجریان توانمندی در استان شد، سعید عباسی یکی از خبرنگاران و گزارشگران توانمند کهگیلویه و بویراحمد بود که در نهایت بر اثر بالا گرفتن اختلافات با این مدیر از استان رفت!

به گزارش بویرنیوز، بدون شک موفقیت هر رسانه ای بسته به راضی نگه داشتن گستره زیادی از مردم است، بدون شک دخالت دادن سیاست در رسانه ای که ادعای ملی بودن دارد تنها به دلزدگی مردم می انجامد و بس!

قطعاً مردمی بودن باید مهم ترین سیاست مدیر جدید رسانه ملی استان باشد، حذر از دخالت دادن مسائل سیاسی در برخورد با افراد و سازمان ها باید به صورت جدی در دستور کار باشد و مدیر جدید اگر خواهان موفقیت رسانه ملی در استان است باید صدای مردم را بشنوند، برای مردم و توسعه استان قدم بردارد.

به گزارش بویرنیوز، یوسف افشار نیا سرانجام پس از 5 سال حضور در کهگیلویه و بویراحمد جای خود را به امیر رئوف داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=295082
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. من گفت:

    افشار جون برو سفر سلامت.هدایت خواه رو اگه مینی بوس جا داشت با خودت ببر.یادت نره

  2. غلامی گفت:

    اصلا از جلسه معارفه معلوم بود که صداوسیما دست چ کسانی است ….؟؟!!!!!!

  3. سیدافضل گفت:

    بنده باتحلیل شماموافق نیستم صداوسیمادردوران اقای افشارنیا درجشنواره های مختلف ملی وبومی همیشه حرف برای گفتن داشت وازمعدودشبکه های استانی که باافتخارتمام دارای مقام ومنزلت اجتماعی ورسانه ای بوده وهست اقای افشارنیاباهمه فرازونشیبهای که داشتندادم خوش فکروخوش سلیقه مردم داروبرای رفاه وتامین امنیت اقتصادی همکاران حق الزحمه ای خودبصورت اخص کارهای بزرگی کردکه درگذشته سابقه نداشت اگرایشان دراستان بودازایشان دفاع نمیکردم ولی الان که دراستان دیگری هستندبایداعتراف کنم که مدیری لایق وکارامدوباسوادبودندکه درصداوسیمای استان منشا خدمات ارزنده ملموس وغیره قابل انکاری بودندوهستندکه منتقدین ایشان که تعدادشان نیزانگشت شمارهستندنمیتوانندخدمات موثروماندگارایشان راانکارکنندواین چه رسم بدی است که مدیری بااین خدمات وسابقه درخشان ودلسوزرابه جای تشکروتکریم موردبی مهری ونقدغیره منصفانه قراردهیم واین شیوه منسوخ دون شان انسانهای ازاده واندیشمندی است که رسم بدرقه ومیهمان نوازی که ازخصایص ممتازاستان ماست رازیرپابگذاریم به هرحال افشارنیا ازدیدگاه ماهاکه ازنزدیک ایشان رامیشناختیم مصداق این بیت شعراست که ان یارسفرکرده که صدقافله دل همره اوست هرکجاهست خدایابه سلامت دارش

  4. ناشناس گفت:

    چرا در این استان فقط وقتی مسئولی رفت شروع می کنیم به اعتراض ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. Firooz nasiri گفت:

    انتقاد از این دولت چه اشکالی دارد آن هم دولتی که مردم و بازار را رها کرده .
    به دولت ضعیف باید انتقاد کرد
    چه چه و به به مختص شماهایی است که …

  6. حسینی صدا وسیما گفت:

    متن بالا کاملا یک طرفه و از روی بی انصافی
    لطفا کمی تحقیق نموده سپس مطلب بزنید
    لطفا نظر را حتما بزنید ممنون

  7. بهرام گفت:

    تحلیل کاملا درستی است این دونفر هم که نظر موافق دادند لابد مدیران افشاری نیا بودند

  8. کارمند صدا و سیما گفت:

    مطالب آقای سید افضل و آقای حسینی کاملا درست است . آقای دکتر افشارنیا از مدیران باسواد ومتخصص در صدا و سیما می باشد. و یکی از دلسوزترین و بهترین مدیران صدا و سیمای استان بوده است. و درج مطلب فوق در یک سایت که بیننده زیادی دارد باعث تعجب است. بهتر است از مطالب افراد صادق در سایت استفاده کنید.

  9. بویر فرداد گفت:

    بویر نیوز – خیلی بی انصافی – خیلی کم سلیقه ای – خیلی بی صداقتی – خیلی خیلی بی وجدانی
    بهتر است بدون بغض و کینه قلم بزنی چرا که در آخرت پاسخگو خواهید بود . شما کجا بودید که کارکنان صدا و سیمای استان ( عوامل مربوط ) از جمله برادر افشار نیا در سرما و سوز در ارتفاعات دنا بودند و لحظه به لحظه رصد می کردند البته این را بگویم برابر با قوانین جاری سازمان اجازه پوشش اصلی خبر را به مرکز نداده بودند اما به حسب اخلاق و رسالتی که وجود داشت این مدیر دلسوز با تمام توان این مهم را پوشش داد . واما در خصوص شهرداری که می فرمایید شهردار محترم این چنین گفت ….. به عرض برسانم شهردار محترم به خاطر ضعفی که داشتند دوست نداشتند سوء مدیریت وی رسانه ای شود و اما بعد شما را به وجدانتان می سپارم چرا که تنها محکمه ای که نیاز به قاضی ندارد وجدان است

  10. بنیامین گفت:

    سلام مگه ما هم رسانه ملی داریم رسانه اصولگرایان هست ما مردم که اخبار را از رسانه ملی دریافت نمی کنیم چون صدا سیما شده رسانه اصولگرایان ،،،

  11. ناشناس گفت:

    سلام

دیدگاه شما