چاپ این برگه

سامانه جدید بارشی فردا وارد کشور می شود

کارشناس سازمان هواشناسی پیش بینی کرد سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد کشور شود.

به گزارش بویرنیوز، امیرسرکرده در مصاحبه با صدا و سیما گفت: امروزو فردا در بیشتر نقاط کشور جوی آرام و پایدار را داریم . شهرهای صنعتی مثل تهران، کرج، اراک و اصفهان در این وضعیت جوی ، انباشت آلاینده ها را خواهند داشت که در این شرایط ناسالم هوا توصیه می شود کسانی که مشکل تنفسی دارند کمتر از منزل خارج شوند.

وی گفت: پیش بینی می شود این شرایط به تدریج بهبود پیدا کند چون توده سامانه بارشی در راه است و این سامانه از روز چهارشنبه وارد کشور می شود و ابتدا در استان های غربی شاهد بارش باران خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی ادامه داد​:​ استان هایی مانند آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و کرمانشاه درگیر باران خواهند شد و این بارش ها در روز پنجشنبه نیز کل نیمه غربی کشور را در بر می گیرد.

سرکرده گفت: البته روز پنجشنبه استان هایی مانند ایلام، خوزستان، چهار محال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد،​ اصفهان، مرکزی و همدان و لرستان نیز به تدریج درگیر بارش خواهند شد.
وی افزود: به تدریج این بارش ها به دامنه های جنوبی البرز خواهد رسید و استان هایی مانند تهران، قزوین، زنجان و البرز را نیز در بر می گیرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همچنین پیش بینی می شود سواحل دریای خزر برای روز پنجشنبه و جمعه بارانی باشد و استان هایی مانند گیلان، مازندران و گلستان را شامل شود و این سامانه به تدریج به سمت شرق کشور حرکت می کند و کسانی که در شرق کشور هستند برای روز جمعه منتظر بارش باشند که این بارش ها به خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی نیز خواهد رسید.

وی افزود: امروز آسمان تهران صاف و آفتابی است و دمای تهران پیش بینی می شود که در گرم ترین ساعات به حدود 15 درجه برسد.