جمعه 20 مهر 1397 - 22:00

نامه همسر مدیرکل سابق منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد درباره دلایل کناره گیری بهشتی

فریده مرادی، همسر عزت‌الله بهشتی که روز گذشته از مسئولیت مدیرکلی منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد کنار رفت، با ارسال نامه‌ای نوشت که اینک بیش از هر زمانی به به همسرم که با کوله‌باری از تجربه، خودباوری و خداباوری، امانتدار خوبی برای منابع ملی بود، عشق می‌ورزم و تمام قد به او و این تصمیم و تشخیص بجایش برای حضور بیشتر در کنار خانواده، احترام می‌گذارم.
به گزارش بویرنیوز، خانم مرادی در این نامه متفاوت که به نوعی نشان از دیدگاه مدیرکل سابق منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به نقش و جایگاه زنان در جامعه و خانواده دارد، نوشت:
به نام خداوند لوح و قلم ، حقیقت نگاره جود و قلم
ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت .

معمولا ما وقتی خبر تودیع مدیری را می شنویم ،به این موصوع فکر می کنیم که ان مدیر پس از ترک صندلی ریاست حتما نگرانی هایی دارد.

اما در پائیز هزار رنگ، مدیری با صندلی ریاست وداع می نماید که سراسر شور بود و شعور .شور کار کردن و خدمت بی منت و سرشار از عاطفه و لبریز از مهربانی و شعور اسلامی و ایرانی .

صحبت از مدیر کلی است که سالهاست از پس دنای باورم طلوع کرده و با افتخار در قله قاش مستان وجودم نور افشانی و به زندگیم حرارت بودن و هستی هدیه می نمایند و از افتاب وجودم دلخوش و امیدوارم و تکیه گاهی است به عظمت دنا و ساورز .

مدیر کلی که فقط بخاطر جسم رنجور و بیمار شریک زندگیش و همره قافله عمرش قبای ریاست را از تن خویش بدر آورد و با لبانی خندان و دستانی پراز گلهای مهر و مهربانی به سویمان آمد و نشان داد که ساربانی را سیاستی دگر آمد و آمده تا با حضور بیشتر در کانون خانواده و در سنگری دیگر سرباز فداکار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد .

همسر مهربانم :

در مسیر باد بمان تا بوی مهربانیت تسخیر نماید این شهر پر از هیچ را …

مرادی فریده

بابای بچه هایم :

ما را سری است با تو که گر خلق روزگار  دشمن شوند و سر برود ما هنوز بر سر آنیم .

همسفرم :

چه خوب تشخیص دادی که برای بهتر لذت بردن از زندگی احتیاج به آرامش و آنهم در کنار شما را داریم ، آرامش و آسایش در سایه درخت تناور و تنومند وجود نازنین شما ، ای مرد عجیب و مدیر دیار بلوط و هناسه برنو اینک با جسمی رنجور به پاس سالها خدمت بی منت شما در دیار آریوبرزن و سرزمین کمانداران خورشید ، تمام قد به شما مهربان مرد زندگیم ادای ادب و احترام می نمایم .

نازنین همسر و یاور زندگیم ؛

چه بسیار زیبا نشان دادی که انسانیت بالاترین هنر است و زیبا ترین صفت ها و عالی ترین عبادتها و شما چه استادانه از پس آن برآمدید و خدمت خلق و خانواده نمودید .

ای یار مهربانم و دانای خوش زبانم ، هر آمدنی را رفتنی است و هر آغازی را پایانی و هر معارفه ای را تودیعی و شما با کوله باری از تجربه و خودباوری و خدا باوری آمدید و با خدا باوری و قانونمندی و امانتدار انفال رفتید و در میدان اخلاق پادر رکاب جوانمردی فشردید و در هنگامه ی ییلاق مهر به قشلاق انسانیت کوچ نمودید و در یورد ، مردی و مردانگی چادر همت و حمیت و غیرت را برافراشتید .

در خاتمه درود می فرستم به ادب و معرفت و فهم و درایتت .

صدها شاخه گل یاس یاسیچ و یک خرمن ریواس دنا تقدیم می نمایم به ارزشمند اندیشه تان .
مهربان همسر و نازنین بابا خسته نباشید .

خدایا چنان کن سر انجام کار   توخشنود باشی و ما رستگار

فریده مرادی ، فعال اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی( همسر عزت‌الله بهشتی، مدیر کل سابق منابع طبیعی استان)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=291115
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آخ سی پست که آدم شاعر ایکنه

  2. شهروند گفت:

    این چه معنایی دارد کوچک دیدن دیگران و دادن پز با سواد بودن کمی به اطرافت نگاه کن

  3. فرهنگی گفت:

    بعید میدانم این نامه از ته دل نوشته شده باشد حاج خانم خواستند برای مذمت دیگران توجیهی برای رفتن همسرشان در افکار عمومی داشته باشند از میان مسولین خداحافظی کرده با مسولیت در کشور ما ایشان اولین فردی است که همسرش برای خداحافظی است توجیهی می تراشد

  4. سعید محمد حسینی گفت:

    بسیار زیبا بود
    آرزوی موفقیت داریم برای تمامی زحمت کشان عرصه منابع طبیعی و محیط زیست بویژه جناب آقای مهندس بهشتی و خانواده محترم ایشان.

  5. زهره گفت:

    همیشه سلامت و تندرست باشند در کنار همسر بزرگوارشون فریده خانم عزیز

  6. فرهنگی گفت:

    ضمن عرض ادب شایسته دیدم تا بدور از هر زاویه نگاهی فقط به اعتبار انسانیت و عاطفه و محبت از سرکار خانم مرادی تشکر نمایم که در قالب این الفاظ بدیع عشقانه هایشان را نثار همسرشان کردند. چه خوب بود اگر یاد میگرفتیم انسانیت را …..

  7. دلسوز ملت گفت:

    با سلام بر خانم مرادی بزرگوار .
    خداقوت .
    خدمت جناب آقای مهندس بهشتی هم خداقوت و خسته نباشید عرض می کنم .
    میخوام بگویم که پست و مقام یک ارثیه نیست که به هر شخص دادند باید تا آخر عمر بر آن تکیه زند . پست در واق برای مدتی است و شخصی که بر صندلی مدیریت قرار میگیرد باید هر لحظه منتظر جدا شدن از آن باشد و هیچگونه ناراحتی ندارد .در جامعه ما هر کس پارتی قوی داشته باشد معمولا زمان نشستن بر صندلی بیشتر است و هر کس ….
    پس هیچگونه ناراحتی ندارد و نباید رسم شود که برای هر برداشتنی چنین نامه ها و نوشته هایی گذاشته شود .مدتی قسمت ایشان بود و تمام شد . خسته نباشند و خداقوت .
    اما مدیرانی در این استان هستند که در حدود 8 و… بر کرسی مدیریت تکیه زده اند و متاسفانه کمبود رجال داریم که این کرسی ها را پر کند .باید این افراد را تغییر دهند و نیروهای خوب و تازه نفس جایگزین آنها شود .

  8. مهدی گفت:

    خسته نباشید

  9. بویر احمد گفت:

    خججج این یکی را هم دیگه باب کنید

  10. ناشناس گفت:

    شب بود ماه پشت ابر بود….

دیدگاه شما