پنجشنبه 8 شهریور 1397 - 17:07

ظلم خودروسازان داخلی به مردم/از اجناس بی کیفیت گرفته تا احتکار عجیب!(+عکس)

گروه اقتصادی- با افزایش قیمت دلار سایر خدمات و کالاها چه داخلی و چه خارجی افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

به گزارش بویرنیوز، اگرچه بخشی از مسأله روانی و سیاسی است اما به هر ترتیب اقتصاد شبکه از اجرای به هم تنیده است و با تغییر یک فاکتور خواه ناخواه باید منتظر تغییر در سایر اجزا بود.

با تغییر قیمت دلار قیمت عمده خدمات و کالاها در بازار گران شد، اگرچه بسیاری از اقلام متعلق به قبل و با ارز حتی ۳۸۰۰ تومانی خرید و انبار شده اما  همین کالاها هم به قیمت های روز به دست مردم می‌رسد.

فروشنده گان با این توجیه که در آینده باید گرانتر بخرند از همین الان کمر همت را به گران کردن بدون مجوز کالاها و خدمات بستند.

در این میان افزایش سرسام آور قیمت خودرو و سکوت خودروسازان اما از همه عجیب تر است، در برخی خودروهای داخلی تا ۶۰ میلیون افزایش طی همین چند هفته رخ داده است.

این در حالیست که انبار خودرو سازان مملو از خودرو است و خودروهای زیادی نیز نیمه تمام آماده تکمیل و ارائه به بازار هستند.

در همین روز گذشته تصاویری از انبار ایران خودرو در تلویزیون منتشر شد که گواه وجود قریب به ۸۰۰۰ خودرو تنها در یکی از انبارهای این شرکت بود.

متاسفانه خودروسازان داخلی که قبلاً به ارائه‌ و تولید خودروهای بی کیفیت شهره بودند الان دنبال چه هستند، آیا این افراد قرار است با احتکار خودرو خود را با قیمت بازار هماهنگ کنند و سود نامتعارف میلیاردی از این وضعیت به جیب بزنند؟

چرا مردم باید به این دست تولید کننده های داخلی اعتماد کنند؟! اینها حتی سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر درک شرایط مردم و تسهیل زندگی آنان را هم نادیده گرفته اند و هم دستور ایشان برای فراهم آوردن کالای ایرانی با کیفیت که سرامد باشد را!

به گزارش بویرنیوز، مراجع نظارتی باید قوی تر از هر زمان با افراد و شرکت های که اینطور میخواهند به مردم ظلم کنند و حلقه فشار داخلی بسیار بدتر از فشار خارجی ها را ایجاد کنند مقابله کنند، مردم هم باید فعلأ خرید نکنند تا بازار به آرامش نسبی برسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=289416
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    علی برکت اله

    • مسعود رزاق گفت:

      سلام . بسیاری از سال قبل ۹۶ پیش خرید نمودند ، که موعد تحویل سه ماه گذشته یعنی خرداد تیر مرداد هنوز تحویل نشدند ، چیرو نخریم!

  2. خانه به دوش گفت:

    چرا مردم ماشین چینی را جایگزین نمیکنن . بخدا من برلیانس گرفته ام . الان دو ساله خیلی راضی ام . چرا پول بابت ماشین سی سال پیش اروپا میکنین

  3. چی رو نخریم ،خودروسازان واس ه ثبت نامی های زمستان ۹۶ با موعد تحویلی تابستان ۹۷ ، رو ندادند تا پس از نابستان که رکود خودرو هست به بیچارگان به قیمت مضاعف دهد . چی رو نخریم ، پیش خرید هارو نشانه گرفتند ، انصاف و مروت ندارند . خودروسازانی که ملت رو در تحریم تنها گذاشتید ، گذر پوست به دباغخانه می افتد .

  4. ناشناس گفت:

    علی برکت الله

دیدگاه شما