شنبه 30 تیر 1397 - 14:41

سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بازمی گردد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موافقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح اصلاح قانون شوراها گفت : بر این اساس با بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد موافقت شد.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز شنبه (30 تیرماه) مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابقاء تبصره یک و ماده 26 قانون انتخابات شوراها مصوب سال 1375 موافقت کرد، طبق این قانون «اقلیت‌های دینی به جای قرآن به کتاب خود التزام عملی خواهند داشت».

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شورای نگهبان به صورت یک طرفه این تبصره و ماده را حذف کرده بود لذا حذف این تبصره سبب شد تا عضو علی‌البدل شورای شهر یزد از سپنتا نیکنام به موجب عدم حضور اقلیت‌ها در شورای شهر شکایت کند.

وی افزود: مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابقاء این تبصره موافقت کرد و مجدد به قانون سال 1375 بازگشتیم. بنابراین اگر اقلیت‌ها در شهر یا روستا به عنوان عضو شورای شهر یا روستا رأی بیاورند می‌توانند به صورت قانونی به عضویت شورا در بیایند.

کولیوند یادآور شد: مصوبه مجلس به موضوعی دیگر نیز اشاره کرده بود، مبنی بر اینکه ابقاء مذکور از دوره پنجم شرای شهر و روستا قابلیت اجرا پیدا کند، مجمع تشخیص مصلحت نظام به این تبصره نیز رأی مثبت داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با توجه به ابقاء تبصره و اجرای آن از دوره پنجم شورای شهر و روستا، مشکل سپنتا نیکنام حل شد و وی می‌تواند به شورای شهر یزد بازگردد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دیوان عدالت اداری باید شکایت عضو علی البدل را رسیدگی و با توجه به قانون شکایت را رد کند. تعلیق وی را هم تغییر دهد تا سپنتا نیکنام بتواند در جلسات شورای شهر یزد حضور یابد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287630
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما