شنبه 30 تیر 1397 - 13:53

عزم سپاه در کمک به آبرسانی به روستاهای استان/ اقدام ارزشمند آبفای روستایی برای آبرسانی به روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

آبرسانی از رودخانه شاه بهرام برای آبرسانی به روستاهای کوهسرک و فتح در شهرستان باشت کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی آبفار، مسئولان آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به اتفاق فرماندار باشت و مسئولان سپاه فتح استان پروژه آبرسانی به روستاهای باشت از محل رودخانه شاه بهرام را بررسی و در مورد نحوه و زمان شروع عملیات گفت و گو کردند.

فرماندار باشت ضمن بیان اهمیت خدمات رسانی بهینه به مردم به ویژه روستائیان، اظهار داشت: کمبود آب و خشکسالی لزوم استفاده از منابع جدید و مطمئن را به یک امر جدی تبدیل کرده است.

حسینی گفت: جای تقدیر دارد نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران با این جدیت خدمات رسانی به مردم در حوزه ای مثل آب را دنبال می کند و در این راه هم منابع ریالی و هم انسانی خود را برای همکاری سایر دستگاه ها هزینه میکند.

فیض اله پاسره با اشاره به کمبود بارش و تنش آبی که به واسطه افت منابع ارزشمند زیرزمینی و روان آب ها رخ داده است، گفت: باید با مطالعات مناسب بهترین روش تامین اب برای حل مشکلات کم آبی در روستاهای باشت بررسی و منطقی ترین گزینه برای ابرسانی به روستاهای هدف مطالعه و انتخاب شود.

امروز تشکیلات عظیمی همچون سپاه در کنار ما برای تامین اب روستایی همکاری میکند و بخش زیادی از فشارها از دوش ما برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت: مردم روستای کوهسرک های باشت در بررسی های خودشان پیشنهاد حفر چاه را دادند، که در بررسی های ما و کارشناسان خبره سازمان آب منطقه ای مشخص شد امکان حفر چاه نیست چرا که منابع آب زیرزمینی قابل اتکایی در مجاورت این روستاها نیست.

پاسره با اشاره به اینکه تا میتوان باید از حفر چاه و برداشت منابع ارزشمند زیرزمینی حذر کرد و به سراغ آب های روان و سطحی رفت، بیان کرد: نظر ما برداشت آب از رودخانه است، در کنار رودخانه تصفیه خانه ای احداث می شود که در زمستان نیز آب گل آلود را تصفیه، زلال و بهداشتی کنیم و در اختیار مردم بگذاریم.

وی با اشاره به نرمال بودن تمامی فاکتورهای بهداشتی و ظاهری آب رودخانه این منطقه، گفت: تنها مشکل گل آلود شدن آب در فصل زمستان است که با ایجاد تصفیه خانه مجهز می توان این مشکل را مرتفع کرد و حتی میتوان با ایجاد آبگیر در یک مکان مناسب لزوم تصفیه برای زلال شدن آب را هم به خوبی حل کرد.

پاسره با بیان اینکه وظیفه ما اینست که با آینده نگری به پایداری منابع آبی کمک کنیم، گفت از مردم انتظار دارم کمی صبر کنند تا این پروژه به سرانجام برسد اینکه ما چاهی با هزینه زیاد حفر کنیم و به آب نرسیم قطعا فرایند آبرسانی به خود مردم بسیار طولانی می شود اما با طرح کنونی در زمان کوتاه تر و مطمئن تر می توانیم مشکل مردم عزیز را مرتفع کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری تمام قد سپاه از خدمات رسانی به مردم، اظهار داشت: برخورد مسکنی چاره مشکلات امروز نیست.

سرهنگ مثنوی گفت: حل معضلات نیاز به همدلی و همراهی همه اقشار و گروه ها دارد، باید برای حل مشکلات مردم دست به دست هم دهیم.

وی گفت: با نتیجه گیری کارشناسی شده و تخصصی و با صبر و حوصله بهترین راه برای حل مشکل آب روستاهای باشت انتخاب شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان تصریح کرد: آب و فاضلاب روستایی نقشه راه و فرایند تامین آب روستاهای باشت را در حداقل زمان آماده و برای آغاز فرایند اجرایی در اختیار سپاه فتح استان قرار دهد تا در کوتاه ترین زمان ممکن با همکاری میان دستگاهی، مشکل کم آبی روستاهای کوهسرک ها و فتح شهرستان باشت مرتفع شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287619
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما