پنجشنبه 28 تیر 1397 - 23:11

عملکرد موفق دکتر غریب پور در گروه توسعه ملی + تصاویر

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با حضور بیش از 85درصد سهامداران رسمیت یافت و مقرر شد به ازای هر سهم به سهامداران مبلغ 500 ریال سود پرداخت شود.

به گزارش بویرنیوز به نقل از رویداد۲۴در ابتدای این جلسه دکتر غریب پور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی ضمن عرض خیر مقدم به سهامداران محترم شرکت و اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت های زیر مجموعه گروه توسعه ملی، چکیده‌ای از عملکرد یکسال گذشته شرکت ارائه نمود و ابراز داشت، با توکل بر خدا، کار تیمی، مسئولیت‌پذیری و انجام درست کار درست توانستیم به اهداف و تعهدات خود که در سال گذشته به سهامداران محترم داده بودیم عمل کنیم از جمله افتتاح و واگذاری پروژه سنگان، واگذاری شرکت‌های کم بازده از جمله کارتن ایران و دشت مرغاب در راستای تحقق بنده های 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر که باعث شد بانک ملی رتبه برتر را در خروج بانک ها از بنگاه‌داری بدست آورد. همچنین در رتبه بندی شرکت‌های برتر از لحاظ فروش رتبه 26 از بین 100 شرکت برتر را به خود اختصاص دهیم.

وی در ادامه به افزایش سرمایه برخی شرکت‌ها اشاره نمود و افزود با تلاش‌های صورت گرفته، «سیدکو» به سرمایه 480 میلیارد تومانی رسید و پتروشیمی شازند 806 میلیارد تومانی و ایران ترانسفو 375 میلیارد تومانی شد و همچنین سرمایه توسعه صنایع بهشهر به 825 میلیارد تومان رسید.

 

همچنین غریب پور به عرضه اولیه و درج نماد سه شرکت زیرمجموعه گروه توسعه ملی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 96  هلدینگ شفادارو و شرکت صنعتی شوینده بهشهر در تابلوی بورس درج نماد و سهام این شرکت برای اولین بار در بورس عرضه شد. پس از آن نماد شرکت کشت صنعت و دامپروری پارس نیز درج نماد شد که به زودی عرضه اولیه می‌شود.

وی با اشاره به چالش تحریم‌ها گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه «وبانک»، پروژه صنایع پتروشیمی بین الملل قشم را تصویب و برنامه‌ریزی‌هایی جهت آغاز عملیات اجرایی آن داشته باشیم که مهم‌ترین آن عقد قرارداد با شرکت لورگی آلمان برای دریافت اسناد مناقصه بود.

 

وی ادامه داد ما در پروژه قشم ما به دنبال تولید پلی پروپیلن هستیم که در صورت اجرایی شدن به تولید 500 هزار تن از این محصول با حجم 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خواهیم رسید که البته 80 درصد از این مبلغ را فاینس خارجی تامین خواهد کرد.

 

همچنین گفتنی است با توجه به جذابیت محصول پلی پروپیلن در بازارهای خارجی و نیز موقعیت استراتژیک پتروشیمی قشم و معافیت 20 ساله مالیاتی این شرکت و در آخر تخفیف خوراک منطقه قشم، نوید سودآوری فراتر از انتظار را برای سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی خواهد داشت. در مجموع می‌توان گفت اغلب امور پیش از اجرای پروژه به نحوه احسن انجام پذیرفته است.

 

در ادامه غریب پور با اشاره به این موضوع که در سال گذشته با وجود واگذاری سهام سودآور و پرتفوی پتروشیمی خارک، درآمد شرکت به رقم 965 میلیارد تومان رسید گفت: در سال گذشته سود خالص شرکت نیز با رشد مناسبی به عدد 940 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

در سرمایه گذاری ها نیز سودی که شرکت در قالب سود تقسیمی از زیرمجموعه های خود دریافت کرده است بالغ بر 815 میلیارد تومان بود. همچنین شرکت در سال گذشته اقدام به فروش 350 میلیارد تومان سرمایه گذاری های خود کرد که 133 میلیارد تومان سود ناشی از این فروش عاید شرکت شد.

 

غریب پور در پایان گزارش خود، خبر خوشی را به سهامدارن شرکت در خصوص افزایش 25 درصدی سود در سال جاری داد وگفت: از آنجا که شرکت سود 600 میلیارد تومانی حاصل از فروش پروژه سنگان را در صورت های مالی سال قبل گزارش نکرده است، این نوید را می‌توان به سهامداران داد که با احتساب سود فوق، درآمد هر سهم در پایان سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای یافته و به رقم 77 تومان برسد.

 

پس از ارائه گزارش توسط مدیرعامل گروه توسعه ملی، نماینده حسابرس اقدام به قرائت گزارش حسابرسی صورت‌های مالی مجموعه «وبانک» نمود که در مقایسه با گزارش حسابرسی در سال‌های گذشته، با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیریت و معاونین گروه توسعه ملی، کاهش قابل ملاحظه ای در بندهای حسابرسی و به ویژه بندهای اظهارنظرهای مشروط حسابرس داشت.

 

پس از قرائت گزارش توسط حسابرس، با درخواست هیات رئیسه مجمع و با درنظر گرفتن شفافیت و وضعیت مناسب گزارشگری مالی شرکت، سهامداران با حداکثر آرا صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند سال 96 را تصویب کردند.

 

در پایان و پس از تصویب صورت‌های مالی توسط سهامداران، 500 ریال به عنوان سود هر سهم تقسیم شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=287509
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جامعه مهندسین گفت:

    ضمن عرض سلام و تبریک خدمت سردار سازندگی و اقتصادی کشور ارزومند توفیق روزافزون در تسخیرسکوهای مدیریت اقتصادی کلان کشور که به حق شایسته جهد و کوشش و همت حضرتعالی می باشد هستم.

  2. اصلاحات گفت:

    خسته نباشی مهندس آرزویی موفقیت و سربلندی 👌🏻👌🏻

  3. صمد عرب زاده گفت:

    واقعا افرین باید گفت به این شیر مرد بویر اجمدی کاش کشور ما ده تا مثل دکتر غریب پور داشتند

  4. صمد گفت:

    سلام ودرو
    دکتر غریب پور فردی درستکار اندیشمند هستند ولی برای نزدیکان خودش نه برای کشور واستان زیاد بزرگش نکنید که ایشان با لابی گری به اینجا رسیده اند

  5. ناشناس گفت:

    سلام تقدیم مهندس غریب پور عزیز حقیقتا روز یکشنبه برای اولین بار در دفتر ایشون در تهران حاضر شدم از خوشحالی بغض گلویم را گرفت و به خودمان به عنوان لر بالیدم و باید بگم غریب پور یک چهره ملی و افتخار قوم لر هست خدایا ایشان و تمام مسئولین را در پناه خودت نگه دار. قهرمان دوست داریم

  6. ناشناس گفت:

    خدا قوت وخسته نباشیدمی گویم خدمت شیر مرد بویری رضایت خداوند دررضایت خلق اوست.درود

  7. امید قبادپور گفت:

    با آرزوی موفقیت برای بزرگ‌ مرد سیاست ..
    مرد عمل نه حرف.

  8. ناشناس گفت:

    درود بر افتخار قوم لر و بویراحمد مهندس غریب پور… انشاءالله در ادامه ی مدیریت کلان ایشون شاهد پیشرفت و موفقیت بیش از پیش باشیم…

  9. اغاخان گفت:

    الحق که دکتر غریب پور یه برند ملی مدیریته

  10. Kiamarz گفت:

    Kiamarz Gharibzade:؛ عرض تبریک به دکتر غریب پور عموی خوبم به امید موفقیت روز افزون،
    موفق و موید باشید.

  11. حکیم گفت:

    خدا عزتت بده مرد بزرگ

  12. حمید سعیدی نیا گفت:

    سلام درود بر افتخار قوم لر بزرگمرد عمل و اندیشه و یگانه چهره توسعه بویر احمد

  13. vahid گفت:

    با عرض سلام خدمت مدیر محترم رسانه دلسوز ومردمی بویرنیوز.جا داره چندین نکته رو یاداور بشیم:
    دکتر غریب‌پور چهره شاخص و مرد عمل این روزهای دولت تدبیر وامید و همچنین استان ک.ب زاده منطقه فرماندار خیز بویراحمد هستن،منطقه ای ک تابوده فرماندار و مدیر و پزشک و..تحویل جامعه داده و همگی ب نوعی پرچمدار پیشرفت‌و توسعه استان هستن.زبان از بیان تواناییها و شایستگیهای ایشون قاصر است،خداروشاهد میگیرم‌ک بنده ایشون رو تابحال از نزدیک هم خدمتش نرسیده ام ولی ما بعنوان ی هم استانی و هم شهری باید بخود ببالیم برای داشتن چنین مدیری ک در این شرایط سخت زیر مجموعه تحت مدیریت خودش رو اینچنین ب بالاترین سطح کارامدی‌ و تولید رسونده،دکتر غریب‌پور چهره ملی و افتخار استان ماست،انشاالله ک به یاری خدا و دعای مادران‌وپدران سرزمینم ب جایگاهی بالاتر وفراتر‌ خوهند رسید.دست علی بهمرات دلاور خطه پهلوان پرور زاگرس,همچون دنا باصلابت

دیدگاه شما