شنبه 9 تیر 1397 - 10:34

توهین یک ترک قشقایی به لرها، پیشنیه خودت چیست؟

گروه سیاسی- کانال منتسب به احمد خورشیدی (پدر داماد احمدی نژاد) ؛ از قشقایی های گچساران ،  مطالب اهانت باری در خصوص سید صفدر حسینی منتشر کرد.

یکی از مخاطبان بویرنیوز به بیان مطلبی در این خصوص پرداخت که در ادامه آمده است:

دکتر سید صفدر حسینی (زاده ۱۳۳۳) سیاست‌مدار، اقتصاددان، مدرس دانشگاه تهران و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است. وی در کابینه محمد خاتمی تصدی وزارتخانه‌های کار و امور اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را بر عهده داشت.

او پس از آغاز به کار دولت حسن روحانی با حکم وی به عنوان رئیس صندوق توسعه ملی ایران منصوب شد و پس از مدتی از سمتِ خود استعفا داد.

در زمان تصدی وی بر وزارتخانه های اقتصاد و رفاه، هر دوی این وزارتخانه ها در بهترین شرایط خود به‌ می برند.

در زمان مدیریت ایشان هم اقتصاد خوب بود و هم رفاه مردم نشان از توانمندی سکان دار آن میداد.

از طرفی وی را به جرات میتوان بزرگترین پشتوانه برای مهره های توانمند از قوم لر دانست که امروز در مجلس و وزارتخانه های مطرح موجبات افتخار آفرینی های زیادی شده اند و مدیرت پاک و صادقانه آنها زبانزد عام و خاص است.

در دوران تصدی صفدر حسینی به گواه مرکز پژوهش های اقتصادی مجلس، بهترین رشد اقتصادی و اشتغال زایی صورت پذیرفته و از بعد رفاه آمارهای اجتماعی بهترین دوران ایران تا کنون را گواهی می دهد.

البته این موفقیت ها به دولت خاتمی ختم نشد، با وجود همه ضعف های اقتصادی دولت احمدی نژاد و کاهش عمده حجم منابع صندوق توسعه ملی، توانمندی های صفدر حسینی دولت روحانی را بر آن داشت که وی را در سمت مهم ریاست صندوق توسعه ملی منصوب کند.

در مدت ریاست صفدر حسینی در صندوق توسعه ملی، با وجود کاهش قیمت نفت اما ذخیره این صندوق رشد چشم گیری داشت و تنها برای یکسال افزایش قریب به ۱۴ میلیارد دلاری پیش بینی و محقق شد.

» دیدار با تاج‌ زاده و حقوق نجومی دو مهمل شما تندروها برای تاخت و تاز بر صفدر حسینی بود.

در مورد اول، دیدار با هدف عیادت و البته وفاق ملی و همگرایی برای تحقق آرمان های والای نظام صورت گرفت.

البته حقوق های نجومی که منبع آن قانون های نماینده مطبوع شما بود، قوانین احمدی نژادی که اتفاقا به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، حسینی طی دو نامه رسمی خواستار اصلاح آن شده بود هرچند متاسفانه این موضوع و اسناد آن دیرهنگام و بعد از استعفای این مدیر اقتصادی بیان شد.

حال باید پرسید آقای خورشیدی چه کارنامه قابل دفاعی قبل و بعد از انقلاب دارد.

این سخن کانال منتسب به ایشان که نوشته (صفدر حسینی یک لر بدبخت گدای قبل از انقلاب بوده که به برکت خون شهدا الان مولتی میلیاردر ایران است.) توهین نه به یک شخص بلکه به قوم لر هست.

فاطمی حسینی کانالش نوشت:

اینجانب سیده فاطمه حسینی نماینده مجلس، ضمن تکذیب کامل دروغ پردازی ها نسبت به خود و خانواده ام درباره خرید سکه، که در ادامه بداخلاقی ها و تخریب های گذشته صورت گرفته است؛

1 . به منظور احترام به مردم و تنویر افکار عمومی، از بانک مرکزی درخواست میکنم اسناد مربوطه را منتشرکنند تا دروغ گویان و تهمت زنان برای همیشه رسوا شوند.

جناب خورشیدی، خوب است به مردم بگویید در زمانی که دوستان خود شما بر مسند قدرت بودند، به واسطه تحریم ها چه ظلم‌ها که بر مردم نکردند، از گم شدن دکل نفتی گرفته، تا طلا و پول های نفت این مملکت که به بهانه دور زدن تحریم ها خیلی ها را به نان و نوای میلیاردی رساند و با وعده یارانه ۴۵ هزار تومانی زندگی آنها را در مخمصه شدید قرار داد.

خود شما در آن دوران که وفور نعمات بود، قیمت نفت نیز بالا بود و بودجه های کلان تزریق میشد چه اقدام مثبتی برای کشور و حتی منطقه و دیار خودتان کردید؟ چه سند قابل دفاعی از عملکرد قبل و بعد از انقلاب شما وجود دارد؟

از طرفی اینگونه سخن گفتن که بخشی از خصلت شما و هم کیشانتان است، بدون هیچ استناد و قرائنی بیان شده است، اگر واقعا دغدغه مردم را دارید اثبات کنید، اگر چه پیش از این این برچسب ها با ادله تکذیب شده بود.

به گزارش بویرنیوز، همانطور که امام علی نیز فرموده است، انتقاد باید به عملکرد افراد باشد، اینکه فردی تازه به دوران رسیده بدون مدرک و سند به یک شخص و خانواده او و نه عملکردش، می پردازد نشان از حقارت و تنگ نظری است که پیش از این نیز برای کشور بحران آفرینی کرده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=285841
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسین دهقانی گفت:

    خورشیدی غلط کرد اسم لر رو آورد

  2. هیس گفت:

    خورشیدی بی شناسنامه و بی هویت ک دنبال مطرح کردن خودش است لر اصیلترین قوم ایران است

  3. ناشناس گفت:

    صفدر حسينى يك انقلابى فرهيخته و يك مديىر توانمند است كه از روى حسادت به تخريب ايشون پرداختند تا دولت نتواند از مديريت ايشون براى نجات اقتصاد كمك بگيرد

  4. ناشناس گفت:

    كسى كه به ديگران و ديگران اقوام توهين مى كند ماهيتش را نشان مى دهد كه جملاتش در حد خودش است

  5. ناشناس گفت:

    يه انقلابى توهين نمى كند گفتگو مى كند

  6. حمید گفت:

    هیچ آدم با اصالتی همچین توهینی به سایر اقوام نمی کنه …بی هویتی از چهره کریح المنظر ایشون میباره … از دکمه یقه بازش میشه فهمید با یه لات کوچه بازاری طرفیم و از چهره چاق و آویزش میشه فهمید فقط مفت می خوره و هیچگونه ورزشی حرکت انجام نمیده و در یک کلام یه مفت خوره بی تربیته که با استفاده از رانت احمدی نژاد رشد کرده ….صفدر حسینی غیرت نداره اگه به خاطر این توهین به زندان نندازش…لطفا اگه ادرسی ازش دارین بزارین حضوری خدمتش برسیم کامنت گذاشتن فایده نداره باید رودرو محاکمه و تنبیهش کرد

  7. حمید گفت:

    لطفا اگه ادرسی ازش دارین بزارین حضوری خدمتش برسیم کامنت گذاشتن فایده نداره باید رودرو محاکمه …

  8. ناشناس گفت:

    کسی پیجشو نداره

  9. حسینی گفت:

    بسم الله الرحمن الرحیم ان اکرمکم عندالله اتقاکم ان الله علیم خبیر ایه 13 سوره حجرات

    لر و کرد و ترک و فارس و غرب و شرق و سیاه و سفید وگدا و غنی و ….که خدا نفرموده ، فرموده هرکس تقوایش بیشتر باشه نزد خدا گرامی تر است و خدا آگاه و بیناست .
    نگران نباشید خدا از احوال هممون باخبره وچه خیر وچه شر چه نیات چه اعمالمون همه ثبته…….

  10. چنگیز گفت:

    من منطقه ای لر نشین و لر توهین میکنی،چقدر ما بدبختیم

  11. بویراحمدی از کهگیلوبه گفت:

    خودش هم یک ترک چوپان کوهگرد بود که حالا به برکت خون شهدا حالا تهران نشین شده.

  12. Sohrab گفت:

    ولا دراین انقلاب خیلیا به نون ونوا رسیدن حتی روییگرها ولی ما که بخیل نیستیم اما نباید توهین کرد.

  13. غیرت گفت:

    خورشیدی خیلی آدم خاصی نیست
    خورشیدی در زمان احمدی نژاد بواسطه خویشاوندی با ایشان،هر چه تقلا کرد هر چه دستمال کشی کردکه یک پست و سمت ملی بهش بدن ، بهش ندادن پوزش به گل خورد،
    تا جایی که اسم پسرش رو از شناسنامه اش خط زد،و پسر رو از زندگی اش آق کرد
    اینجور افراد ماهیت و شخصیت درست و حسابی ندارند
    یک روز اصولگراست،روز دیگه اصلاحطلب
    مرتیکه بوقلمون صفت

  14. ناشناس گفت:

    فقط باید گفت متاسفم برای این افراد

  15. ناشناس گفت:

    بویر نیوز وزن سایت را با خبر در مورد این افراد کاهش نده حداقل در مورد یک سیاستمدار یا نخبه ای مطلب بنویس .

  16. دکتر ملک زاده گفت:

    این که یک نفر به لر توهین کرده به ترک یا غیر ترک بودنش نیست بلکه اخلاق شخصی ایشون هست. تیتر انتخاب شده به اعتقاد بنده غیر اخلاقی است و نباید گناه یک نفر را پای ترکهای زحمت کش قشقایی نوشت که پا به پای لرها در زحمت و رنج بوده و هستند. انتخاب چنین تیتری برای یک سایت وزین و مورد مراجعه و اعتماد نخبگان شایسته نیست. توصیه میکنم تیتر را اصلاح کنید تا به چالشهای قومی نینجامد.

  17. ناشناس گفت:

    لر و ترک همیشه در کنار هم و با هم بوده و خواهند بود اما همیشه

    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
    ……..

  18. ناشناس گفت:

    من از نزدیک این اقا را می شناسم فوق العاده دنبال پست و مقام بود در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد شکست بدی خورد سیگارزیاد می کشد

  19. بابک گفت:

    صفدر حسینی انسان پاکدستی بود اگر راست میگفتند و قضیه چیز دیگری نبود چرا کسی که چهار برابر او حقوق میگرفت را فقط یکبار گفتند چرا املاک نجومی که یک زمین از اون املاک صدهابرابر کل این حقوق ها بود پیگیری نشد چرا وقتی احمدی نژاد فیلم اخاذی برادر لاریجانی را برد مجلس رسانه های میلی ساکت بودند مگر واضح تر از این میشد یک دزدی را ثابت کرد …..این را مطمعن باشید وقتی رسانه های میلی زیاد به یکی گیر میدن قضیه چیز دیگه ای هست

  20. خسروی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت دوستان به ویژه لر زبانان بویر احمدی.
    بستگی به این نداره ایشون ترک هستند یا قشقایی!
    قشقایی ها و لر ها و حتی لر های بختیاری دارن با هم زندگی میکنن بدن کدورتی!
    بنده قشقایی ام و از طرف پدرم لر هستم و باعث افتخارمه که هم ترک هستم آن هم قشقایی با صولت الدوله قوی و لر هستم آنم از مردمان لر با اصالت بویر احمد.
    بهتره بدن نژاد پرستی به جلو و آینده حرکت کنیم.
    الان خیلی لر ها هستند به قشقایی ها توهین میکنن یا حتی بالعکس.
    موفق باشید.
    خدانگهدار.

دیدگاه شما