چاپ این برگه

دروغ بزرگ وزیر راه به مردم کهگیلویه و بویراحمد/دفاع بی نتیجه استاندار و زارعی از آخوندی!(+عکس و فیلم)

گروه اجتماعی- فرودگاه یاسوج همچنان عملیاتی است، پروازهایش به شکل معمولی انجام خواهد شد، با استاندار و زارعی صحبت کردیم بتونن پیگیری کنن برای یاسوج پروازهای دیگری بگذاریم، انشاءالله پیگیری خواهم کرد که پروازهای بیشتری را به یاسوج داشته باشیم.

به گزارش بویرنیوز، این بخشی از سخنان آخوندی؛ وزیر راه شهرسازی پس از سانحه سقوط هواپیمای ATR در یاسوج بود و وعده ای به مردم مرکز کهگیلویه و بویراحمد که هرگز تحقق نیافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در آن زمان با ابراز خرسندی از رای نیاوردن استیضاح وزیر راه گفته بود: حضور مجدد عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی به نفع کهگیلویه و بویراحمد است چرا که وی دو مرتبه به استان آمده و می‌تواند در تقویت باند فرودگاه و بهبود شرایط فرودگاه به استان کمک کند.

علی محمد احمدی گفت: چون از راه آهن محروم هستیم افزایش پروازها را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: عباس آخوندی در حضور خودم با نمایندگان شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر صحبت کرده و قرار شد پروازها در دو نوبت صبح و‌ عصر برقرار شود.

به گزارش بویرنیوز، نماینده بویراحمد و دنا نیز با اعلام خرسندی از وزیر ماندن آخوندی، از کمک های ویژه وزارت راه به پروژه های استان گفته بود.

زارعی همچنین به انجام مذاکراتی برای برقراری پروازهایی بهتر از گذشته و البته با افزایش تعداد و مسیرهای پروازی در آینده نزدیک خبر داده بود.

نماینده بویراحمد البته در زمان حضور  هواپیمایی آتا به فرودگاه یاسوج نیز با ابراز خرسندی از این شرکت هواپیمایی گفته بود: فرودگاه یاسوج با ظرفیت کامل، توان و امکانات بیشتر پروازهای خود را ادامه خواهد داد.

مدیر فرودگاه یاسوج نیز از چهار پرواز هواپیمایی آتا در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنجشنبه و جمعه بعد از سقوط هواپیمایی آسمان در ارتفاعات دنا خبرداد و تصریح کرد: درصورت استقبال، پروازهای فرودگاه یاسوج روزانه می شود.

محسنیان بیان کرد: هم اکنون هر پرواز 48 مسافر و خدمه را جابجا می‌کند که اگر استقبال مثل گذشته باشد بطور حتم پروازهای عصرگاهی را نیز راه اندازی می کنیم.

قائم مقام شرکت هواپیمایی آتا در بدو ورود با یاسوج گفته بود: سیاست شرکت هواپیمایی “آتا”( ATA ( سرویس دهی به استانهای کم برخوردار است که استان کهگیلویه وبویراحمد نیز یکی از این استانهاست اما پتانسیلها و ظرفیت های خوبی دارند با توجه به ناوگان هوایی که در اختیار شرکت هواپیمایی “آتا” است فرودگاه یاسوج را در دستور کار قرار داد.

چلندری اظهارکرد: با هماهنگی استاندار و مدیریت فرودگاه یاسوج در مرحله اول هفته ای 4 پرواز با هواپیمای امبرائر 145 گذاشته ایم، این هواپیما بسیار خوب و با ظرفیت 50 نفر است که  امیدواریم با حمایت های استاندار استان بتوانیم پروازها را بصورت روزانه و حتی دو پرواز در روز برقرار کنیم.

به گزارش بویرنیوز، هواپیمایی آتا که توسط سازمان هواپیمایی کشور، به عنوان بدقول ترین ایرلاین شناخته می شود در همین مدت کوتاه نشان داده است که چندان تعهدی به خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد ندارد.

اگرچه در سخنان وزیر راه، استاندار و نماینده بویراحمد از برقراری مستمر پروازها و حتی راه اندازی پروازهای عصرگاهی گفته شده بود، اما حالا مردم به همان 4 پرواز در هفته راضی هستند اما همان نیز دیگر انجام نمی شود.

مسئولان هواپیمایی آتا نیز بر خلاف وعده هایشان نه تنها به وعده برقراری 4 پرواز در هفته و حتی رساندن تعداد پروازها به دو بار در روز عمل نکردند بلکه با سر کار گذاشتن مردم همان 4 روز را نیز مرتب لغو می کنند و به نظر می رسد این نحوه ادامه کار آتا در یاسوج تنها توهین به مردم است.

به گزارش بویرنیوز، اگر استاندار و مسئولان واقعا توان و یا عزم نگه داشتن یک ایرلاین را ندارند اعلام کنند و موجب زحمت و هزینه برای بیشتر برای مردم نشوند.

مردم از وزارت راه نیز گله مندند، حالا که روحیه استعفا و عذرخواهی وجود نداشت، این حادثه حداقل باید این تعهد را برای مسئولان ایجاب می کرد که با خدمات دهی سریع تر و بهتر یه استان زمینه بروز این دست وقایع تلخ را به حداقل برسانند.