چاپ این برگه

روایت عجیب دهرابپور از تاراج چشمه نباتی یاسوج/پای یک عضو شورای سابق شهر یاسوج در میان است(+جزئیات)

گروه اجتماعی- پارک چشمه نباتی یاسوج به صورت تشریفاتی واگذار شده است.

به گزارش بویرنیوز، دهرابپور در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط واگذاری پارک چشمه نباتی یاسوج گفت: یکی از موضوعاتی که برای خود ما نیز دغدغه بسیار مهمی است و یکی از شاخص های اصلی معروف شهر یاسوج نیز هست، همین چشمه نباتی است.

چشمه نباتی نقطه عطف سابقه  شهر یاسوج است به این دلیل که از زمان قدیم مورد استفاده و تفریح مردم قرار می گرفت و انتظار می رفت بعد از این که شهر یاسوج به عنوان مرکز استان و قطب گردشگری معرفی می شود، این چشمه به عنوان اولویت اول یا دوم شهر مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: از زمانی که به شکل پارک درآمد، خیلی تلاش شد که حفظ شود گرچه به آن تعرض شد و در دوره دوم  وسوم شورا اشراف داشتیم و در کارهای شهری به گونه ای احساس مسئولیت کردیم که شهر را بتوانیم حفظ کنیم. بخصوص در دوره دوم شورا می توانم ادعا کنم یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که شهر را از دستبرد و تعرض افراد سودجو حفظ کردیم .

دهرابپور ادامه داد: در دوره دوم قسمت های مختلفی از جمله همین چشمه نباتی در حال به تصرف درآمدن توسط افراد خاصی بود که توانستیم حفظش کنیم و در دور سوم به پارک تبدیل شد و در دوره چهارم که بنده عضویتی در شورا نداشتم گویا به بخش خصوصی واگذار می شود.

این عضو شورای شهر یاسوج بیان کرد: با توجه به بررسی هایی که انجام دادم متوجه شدم که واگذاری این پارک تشریفاتی بوده است و طبق تحقیقاتم و برخی گفته ها، کسی که نقش اصلی را در پارک چشمه نباتی دارد و این امتیاز مهم را در اختیار دارد، یکی از اعضای دوره قبل شورای شهر یاسوج به نام آقای «م» است که در واقع اگر چه به اسم فرد دیگری واگذار شده است اما متعلق به وی است و ردپایش در آنجا زیاد است، چرا که مدام به آنجا رفت و آمد می کند و برنامه و نشست برگزار می کند.(نقل قول عضو شورای شهر یاسوج نیاز به بررسی مراجع ذی صلاح دارد)

وی افزود: یکی از برنامه هایی که قبل از ورود به شورای شهر پنجم داشتم، پرداختن به بحث چشمه نباتی بود که اعتقاد دارم به صورت تشریفاتی واگذار شده است و در حال حاضر نیز در اختیار افراد خاصی است .

دهرابپور با اشاره به اهمیت این پارک گفت : یکی از منابعی است که به شکل های مختلف از جمله به عنوان منبعی برای درآمدزایی شهرداری استفاده بسیاری می توان از آن داشت اما به بهانه واگذاری و به صورت غیرقانونی در اختیار یکی از اعضای سابق شورای شهر قرار دارد و از دست شهرداری خارج شده است.

دهرابپور یاداور شد: این صحبت ها همانند زخم عمیقی است که هر بار آن ها را به یاد می آوریم همانند این است که بر روی آن نمک می پاشیم و این زخم عفونت شدیدی کرده است .