چهارشنبه 29 فروردین 1397 - 14:39

آیا هدایت‌خواه این‌بار هم قربانی خواهد شد؟!

مهدی رضایی در یادداشتی نوشت: اصولگرایان بویراحمد تا قبل از ظهور ستار هدایتخواه، تحت قیمومیت حاج مسعود حسینی و حاج محمد رحیم دهراب پور، به منظور حضور در انتخابات، سازماندهی و رهبری می‌شدند.

در انتخابات مجلس هفتم با نظر مساعد حاج مسعود حسینی و حاج محمد رحیم دهراب پور و استقبال بدنه اصولگرایان، ستار هدایتخواه به عنوان گزینه نهایی اصولگرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یافت و توانست دو دوره متوالی بر صندلی سبز بهارستان تکیه بزند و نامی نیک برای خود و کارنامه ای درخور، برای اصولگرایان بویراحمد رقم بزند.

دوران نمایندگی هدایتخواه اما ریزش‌ها و رویش‌هایی برای جریان اصولگرای بویراحمد در پی داشت از جمله ریزش‌های صورت گرفته، جدایی مقطعی دهراب پور و دیگر چهره‌های با درجه اثرگذاری کمتر نظیر شیرعلی خرامین بود!

دوران نمایندگی هدایتخواه همچنین دوران ترقی و عرضه‌ی نیروهای جوان و پرانرژی بود، نیروهائی که هر کدام داعیه کاندیداتوری در غیاب هدایتخواه را داشتند

شاید بتوان مهم‌ترین دلیل شکست هدایتخواه در انتخابات مجلس نهم را، سخنرانی‌های افشاگرانه و تخریبی ربزش هایی چون دهراب پور و شیر علی خرامین از یک سو و دلسردی و انفعال رویش‌هایی چون خلیفه خلقی پور و حبیب الله پیشوا و …… از سویی دیگر دانست چه، هر کدام به دنبال کاندیداتوری خود یا دوستان خود بودند! اصولگرایان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پس از منازعات بسیار و عدم اجماع، به ناچار و بر خلاف میل خود و ستار هدایتخواه، ایشان را مجبور به حضور در انتخابات کردند و خود منفعلانه به تماشای شکست گل سرسبد مجالس هفتم و هشتم در برابر ضعیف‌ترین نماینده مجالس ایران نشستند تا شاید اینگونه عقده گشوده باشند!

در انتخابات مجلس دهم نیز از مدت‌ها قبل ستار هدایتخواه عدم حضور خود را با قطعیت اعلام نمودند لکن باز، در بر همان پاشنه قبل چرخید و رقابت‌های درون جریانی و تقابل اصولگرایان بویراحمدی و گرمسیری امکان اجماع بر روی گزینه ای غیر از هدایتخواه را نا ممکن ساخت.

طیف گرمسیری اصولگرایان بویراحمد به رهبری حاج علی محمد دانشی به هر طریق ممکن سعی در معرفی حبیب الله پیشوا و طیف منتسب به حاج مسعود حسینی اصرار بر حضور خلیفه خلقی پور داشتند.

نتیجه این دوئل قبیله ای و ناسیونالیستی اعلام حمایت حاج مسعود حسینی و خلیفه خلقی پور اصولگرا!

از محمدرضا نیکبخت اصلاح‌طلب! در مخالفت با معرفی حبیب الله پیشوا بود تا مهر تاییدی بزنند بر شائبه حاکمیت نگاه ناسیونالیستی و قبیله ای بر شورای تصمیم گیری اصولگرایان!

پس از کش و قوس‌های فراوان و تغییر چندباره شورای تصمیم گیری و کدورت‌هایی که در نتیجه این ناراستی‌ها و سهم خواهی های منفعت طلبانه موجب تعدد نامزدهای اصولگرا در انتخابات مجلس دهم شد، اینبار نیز اصولگرایان برای باز کردن گرهی که خود بر طناب تشکیلات اصولگرایان زده بودند.

دست به دامان ستار هدایتخواه شدند و با اصرار ایشان را به میدان انتخابات فرستادند و صد البته همچون دوره نهم منفعلانه شکست هدایتخواه را از دور به نظاره نشستند!

اصولگرایان هر کدام به بهانه ای شانه از مسئولیت و تعهد تشکیلاتی و اخلاقی خالی کردند و هدایتخواه را در نبردی نابرابر با ثروت و قدرت تنها گذاشتند!

یکی به مسافرت مجارستان رهنمون شده بود و دیگری به شیراز، یکی به بهانه‌هایی در خانه ساکن بود و دیگری هم که نطق‌های اتشینش در ستاد رقیب یکی از عوامل شکست هدایتخواه در دوره اخیر بود درگیر مصلحت‌های فامیلی و نگران سهم آینده خود از رای قبیله ای بود!

و اینگونه بود که ستار هدایتخواه علیرغم همه شایستگی‌ها قربانی سهم خواهی های منطقه ای و دسته بندی‌های درون جریانی اصولگرایان شد!

شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که اینبار نیز عده ای قصد دارند با اصرار «ستار» عیوب و کج اندیشی اصولگرایان! را، وارد رقابتی کنند که با حضور همزمان دیگر گزینه‌های اصولگرا نظیر روشنفکر و دلخوری دهراب پور و خرسندیان و…. و تداوم دولت اعتدال که از هیچ تلاشی برای هتریک شکست هدایتخواه دریغ نخواهد کرد، نمی‌توان چشم اندازی روشن را برایان پیش بینی نمود ولی می‌توان با اطمینان گفت که هدف نهایی انان زدن چند نشان با یک تیر خواهد بود!!!

باید منتظر ماند و دید ایا اینبار نیز ستار هدایتخواه قربانی اصرار و سپس انفعال اطرافیان خواهد شد!

—————————-

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاحات گفت:

    تاریخ مصرف هدایت خواه گذشته هست

  2. حمید گفت:

    شک نکنیداینبار هم شکست اصلوگرایان هم قطعی هست به دلیل تعداد زیاد نمایندگان اصلولگرا

  3. ناشناس گفت:

    واقعا رقابت را ضعیف ترین نمایندگ ان تاریغ ایران را خوب، امدی

  4. ناشناس گفت:

    اخ بمیرم سی ضعیف ترین

  5. اصولگرا گفت:

    انشالله هدایت خواه تصمیم درست خواهند گرفت
    اجماع هدایتخواه و روشنفکر یعنی پایان عمر سیاسی هر رقیب دیگری !!!

    دلخوش به این اختلاف افکنی ها نباشید

  6. اکبری گفت:

    دلت خوشه بویر نیوز هدایت خواه چی کشک چی

  7. سقاوه گفت:

    اصولگرايان بايد به فكر گزينه جديدي باشند

  8. بویراحمد سرافراز گفت:

    اینباربهارستان منتظرچهره محبوب ومردمی حاج مهدی روشنفکر می باشد

  9. ناشناس گفت:

    این عکس مربوط به یک مراسم فاتحه خوانی است آدم روبرو دشمنش بشه دست می ده واحوال میپرسه روشنفکر تا ابد هدایتخواه را قبول نداره.

  10. بویراحمد سرافراز گفت:

    ﺩﺍﺩ : ﺩﺭ ﮐﻨﺎﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﮐﺘﺮ ‏« ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻬﺪﯼ ﺭﻭﺷﻨﻔﮑﺮ ‏» ﺍﺯ ﻧﺎﺩﺭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﯼ ﻣﻮﺟﻪ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺣﯿﺚ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺩﮐﺘﺮ ‏« ﻣﺤﻤﺪ ﻣﻬﺪﯼ ‏» ﻭ ﭼﻪ ‏« ﺩﮐﺘﺮ ﻣﻬﺪﯼ ‏» ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﻫﺎﯼ ﻧﺎﺩﺭ ﻭ ﻣﻮﺟﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺩﮐﺘﺮ ﺭﻭﺷﻨﻔﮑﺮ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﻋﺮﺻﻪ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﮔﺎﻡ ﺑﺮﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻣﺸﺮﻭﻋﯿﺖ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪﺍﻧﺪ . ﺿﻤﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺷﻬﺪﺍ ﻫﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ .
    ﺍﻭ ﮔﻔﺖ : ﻣﻦ ﺩﺭﺍﯾﻦ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺩﺍﻍ ﺗﻘﺎﺑﻞ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﯽ ﻭ ﺍﺻﻮﻟﮕﺮﺍﯾﯽ ﺍﺯ ﺳﻄﺢ ﻣﻠﯽ ﺗﺎ ﻣﻨﻄﻘﻪﺍﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺁﻗﺎﯼ ﺩﮐﺘﺮ ﺭﻭﺷﻨﻔﮑﺮ ﺭﺍ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺐﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﺎﻥ ﺩﺍﻧﺴﺘﻢ ﻧﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﺻﻼﺡﻃﻠﺒﯽ ﺭﺍ ﺗﻌﺒﯿﯿﺮ ﻭ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﻠﮑﻪ ﺍﺻﻼﺡﻃﻠﺒﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﺻﻼﺡ ﺑﺪﯼﻫﺎ ﻭ ﮐﮋﯼﻫﺎ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻋﺮﺻﻪ ﻭ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺗﺎ ﮐﺸﻮﺭ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺗﺎ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺗﺎ ﺟﻬﺎﻥ . ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺍﮐﺜﺮﯾﺖ ﻗﺮﯾﺐ ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﺍﺻﻼﺡ ﻃﻠﺒﯽ ﯾﺎ ﺑﻪ ﺁﻗﺎﯼ ﺯﺍﺭﻋﯽ ﻭ ﯾﺎ ﺁﻗﺎﯼ ﺑﻬﺮﺍﻣﯽ ﺭﺃﯼ ﺩﺍﺩﻧﺪ، ﻣﻦ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺩﮐﺘﺮ ﺭﻭﺷﻨﻔﮑﺮ ﺭﻓﺘﻢ ﻭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﯿﻠﯽ ﺟﻬﺎﺕ ﻣﻮﺟﻪﺗﺮ ﻭ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪﺗﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ

  11. ممدو گفت:

    تا مسعود حسینی تصمیم گیر این جریان هست فاتحه مع الصلوات

  12. ناشناس گفت:

    تماشای شکست گل سرسبد مجالس هفتم و هشتم در برابر ضعیف‌ترین نماینده مجالس ایران نشستند تا شاید اینگونه عقده گشوده باشند !!!عالیه این جمله

  13. هواپيما گفت:

    بويرنيوز ديگه هيچ عكسي غير از اين نداري سه ساله اينو ميزاري

  14. اصلاحطلب گفت:

    اتفاقا زارعی در بعد عمرانی و کارهای زیر بنایی بهترین نماینده ی یاسوج بوده

  15. موسی چابک گفت:

    دکتر چه بیاد چه نیاد گل سر سبد تمام نمایندگانه .

  16. ناشناس گفت:

    آخ سی بیراحمد که زارع نمایندشه خوب نوشته ضعیف ترین نماینده مجلس

  17. احمد گفت:

    عجب تحلیل آبکی بود……..

  18. لوداب گفت:

    فقط حاج زارع

  19. محمد گفت:

    بله که قربانی خواهد شد قربانی خودخواهی عده ای انگشت شمار که نه تنها هدایتخواه بزرگ را قربانی کردند بلکه چنان افراطی گری کردند که مردم از آمدن مجدد این گروه بیزارند
    هدایتخواه و نزدیکان سیاسی اش راهی نداردجز ائتلاف با دکتر روشنفکر که شرایط هم کاملا برای ایشان مساعد هست.

  20. درنا گفت:

    وای تو رو خدا دیگه نزارید حاج زارع یا یکی بدترازاون بره بهارستان.مرد مجلس فقط هدایتخواه.تاجگردون.موحد وسید باقر.بقیه کشک کشک هستن

  21. علي گفت:

    درود بر هدايتخواه

  22. ناشناس گفت:

    اصولگرایان با تفاهم برنده واقعی در برابر دیگر افراد واحزاب هستند

  23. برزگر گفت:

    با سلام انشالله مردم فهیم و بزرگوار بویراحمد این بار با یک اتحاد و انسجام مثال زدنی به دور از همه عیوب گذشته با همفکری نخبگان سیاسی در این عرصه میراثی ماندگار که حاوی فرهنگ کهن بویراحمد ی ،از خود گذشتگی برای ابادانی و سر بلندی منطقه ، یک صدا و یک دل با هم یک برادری و انسجام را برای همیشه به یادگار خواهند گذاشت که بیشک در دل تاریخ ثبت خواهد شد این مردم طعم همه قصور ی های ناشی از عدم اتحاد و انسجام برای ابادانی را با تمام وجود لمس کردنند دیگربار بر این مسند والا و شریف در بهارستان را که نشان از سربلندی و عزت و درک و شعور مردم شریف این خطه از جغرافیای ایران عزیز است اجازه نشتن هر شخص ضعیفی را نخواهند داد و منتظریم تا انشالله این طلوع یک بار دیگه برای همیشه ومداوم در بویراحمد به فجر تاریخ ساز متصل گردد .

  24. ناشناس گفت:

    دکتر شریعتی

دیدگاه شما