چاپ این برگه

توضیحات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری 75 هکتار پارک جنگلی یاسوج به وزارت نفت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم همکاری دستگاه‌های استان با ساخت مجتمع تفریحی و رفاهی وزارت نفت تأکید کرد.

به گزارش بویرنیوز، علی‌محمد احمدی پیش از ظهر امروز در نشست پارک جنگلی یاسوج  با اشاره به سرمایه‌گذاری وزارت نفت برای احداث مجتمع تفریحی، فرهنگی و رفاهی در ۷۵ هکتار از اراضی پارک جنگلی گفت: ساخت این مجتمع در توسعه استان و منطقه تاثیر فراوانی دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پیگیری و همراهی نمایندگان استان در مجلس، سایر افرادی که در مرکز دغدغه توسعه استان را دارند و مدیران دستگاه‌های استان برای ساخت این مجتمع قدردانی کرد و افزود: علی‌رغم اینکه استان‌های زیادی متقاضی اجرای این طرح بودند و خواستار سرمایه‌گذار وزارت نفت بودند اما وزارت نفت و مهندس زنگنه خواهان اجرای طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بود.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود، عنوان کرد: دغدغه ما در اجرای این طرح تنها اجرای مستقیم و غیر مستقیم شغل نیست بلکه دنبال این موضوع هستیم که با احداث این مجتمع نام استان و شهر یاسوج برجسته می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح موجب توسعه استان و شهر می‌شود لذا مسؤولان همکاری هدفمندی داشته باشند چرا که اما و اگرها موجب وقفه در این پروژه می‌شود.

احمدی با تأکید بر اینکه با افتتاح این طرح به هیچ عنوان موضوعی به نام بهره‌برداری خصوصی وجود ندارد، گفت: با احداث این مجتمع برخی همایش‌هایمان را در این مکان برگزار می‌کنیم.کارکنان وزارت نفت فرزندان ما هستند طرح تنها مختص وزارت نفت نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی وزارت نفت در این مکان سرمایه‌گذاری و میلیاردها تومان هزینه می‌کند ساز و کار متفاوت می‌شود و خصوصی و عمومی بودن به این قسمت باز می‌گردد.ضمن اینکه وزارت نفت حقوقی غیرخصوصی است.

وی عنوان کرد: اولویت استفاده از این مجتمع تفریحی و رفاهی با کارکنان وزارت نفت است اما در صورتی که بخشی از این فضا غیرقابل استفاده بود در اختیار مردم و دیگر دستگاه‌های دولتی قرار می‌گیرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری وزارت نفت را با وجود فقر اقتصادی و نبود سرمایه‌گذار یک فرصت ارزشمند برای استان دانست و عنوان کرد: مسؤولان استان و شهرستان خودشان باید دغدغه و عطش احداث این طرح را داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: عدم همکاری با وزارت نفت بازتاب خوبی برای استان ندارد و همه باید دست به دست هم دهیم و در احداث این مجتمع همکاری کنیم.

وی افزود: پروژه  مجتمع رفاهی  تفریحی در توسعه استان تاثیر بالایی دارد با اینکه رقبای زیادی برای اجرای آن در استان‌های دیگری وجود دارد اما با پیگیری‌های به عمل آمده توسط مسئولین و نمایندگان استان، وزیر نفت مشتاق است تا در یاسوج اجرایی شود.

وی اظهار داشت: بعد از ماه‌ها پیگیری و جلسات در تهران و یاسوج و سفر وزیر نفت در استان و اکنون حضور نماینده این وزارتخانه در استان خوشبختانه موافت اصولی، کلی و نهائی طرح توسط  مسئولین استانی و وزارت نفت برای احداث این مجتمع بزرگ انجام گرفته و مشاور مطالعات اولیه آن را به انجام رسانده است.

وی با اشاره به اینکه، مسئله کلان کشور بحث اشتغال و سرمایه گذاری است و در این استان به دلیل محدودیت سرمایه گذاری اقدامی در این رستا شده که قابل تقدیر بوده و خیرات و برکات آن بسیار زیاد است، تاکید کرد: اکنون که این پروژه همه مراحل آن انجام شده باید تلاش کنیم با تعامل و همکاری این اقدام بزرگ به سمت اجرایی شدن برود.

استاندار با بیان اینکه، احداث مجتمع گردشگری، رفاهی و تفریحی وزارت نفت در زمینی به مساحت ۷۵ هکتار در پارک جنگلی ۹۳۸ هکتاری یاسوج اقدامی ارزشمند و فرصت طلائی برای این استان به خصوص یاسوج است، تصریح کرد: این مجتمع به‌طور مستقیم زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

احمدی با اشاره به اینکه، موضوع مربوط به این استان و آینده استان است، تصریح کرد: حداقل هزار میلیارد ریال حجم برآورد اعتباری این طرح است و با اجرای این طرح رونق گردشگری، فرودگاه و آموزش شرکت نفت باعث توسعه این شهر خواهد شد.

استاندار از تلاش وهمکاری اعضای شورای شهر و شهردار یاسوج، منابع طبیعی، گردشگری، محیط زیست و دیگر دستگاه‌های مرتبط و اعضای نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی که پیگیر این طرح بودند، تقدیر کرد و اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع به‌طور مستمر و با جدیت پیگیر کارهای این طرح در مرکز کشور و وزارتخانه نفت خواهم بود.