چاپ این برگه

حاشیه سازی مجدد معاون مناطق محروم ریاست جمهوری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – خرداد 95 سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد حاشیه ساز شد.

به گزارش «بویر نیوز»، رئیس جهاد کشاورزی در جلسه ای که با حضور مسئولان استانی با سید ابوالفضل رضوی برگزار شد، وی را عملا درغگو خواند که وعده های توخالی می دهد.

صحبت های گوهرکانی آنقدر تند بود که رضوی صریحا وی را تهدید به برکناری کرد و از استان رفت تا سفری پرحاشیه که مدت ها بازتاب های زیادی در پی داشت به پایان برسد.

حالا پس از دو سال سید ابوالفضل رضوی در همان سمت به یاسوج برگشته است، گوهرکانی از ریاست جهاد کشاورزی رفت اما به جایگاهی بالاتر و معاون استاندار شده است و این دو نفر با هم آشتی کردند.

اما این سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز گویا بی حاشیه نخواهد بود؛ رضوی در نشست اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد به نام استان پیله کرد و تلفظ و نوشتنش را سخت دانست.

سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در نشست اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار، معاونین وی و مدیران کل برگزار شد، اظهار کرد: اسم استان شما سخت است و گاهی در نوشتن آن با مشکل مواجه می‌شویم چه برسد به تلفظ آن.

وی تصریح کرد: برای استان‌تان نام تک سیلابی انتخاب کنید.

این موضوع البته خیلی سریع واکنش هایی در پی داشت، برخی از مدیران استانی در جلسه تاکید کردند این صحبت را نکنید چرا که بعد از شما اختلافات شروع می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در واکنش به این موضوع در اقدامی عجولانه پیشنهاد داد که می‌توان اسم آن را زاگرس میانه بگذاریم!

ماجرا البته واکنش هایی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت که بیشتر در مخالفت با این صحبت بود.

بسیاری از منتقدان بر این عقیده اند که اسم استان کهگیلویه و بویراحمد باید با برندسازی و توسعه مطرح شود و تغییر آن پاک کردن صورت مساله است.

طیفی از معترضان که دیدگاههای تندتری نسبت به این مساله دارند معتقدند که نام استان برگرفته از تاریخ و هویت مردمان این سرزمین است و فردی که کمتر شناختی نسبت به پیشینه این سرزمین ندارد حق نداشته که انیچنین بی محابا در مورد نام استان و تغییر آن سخن بگوید.

داستان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد البته خود مفصل است ولی آخرین باری که این موضوع مطرح شد با واکنش های متعددی از سوی شخصیت های برجسته و مطرح استان همراه بود که بالاخره با مخالفت های زیادی به پایان رسید.

هنوز هم واکنش ها به سخنان رضوی و بعضا استاندار ادامه دارد و حالا باید دید آیا این سفر رضوی هم با حاشیه های جدی همراه خواهد بود و تا مدت ها فضای رسانه ای را به خود معطوف خواهد کرد و یا داستان تغییر نام استان نسخه اش پیچیده می شود.

ای کاش جناب رضوی به جای طرح موضوعات حاشیه ساز قدری هم به نتایج سفرهای خود به استان اشاره می کرد.