چهارشنبه 29 فروردین 1397 - 12:15

حاشیه سازی مجدد معاون مناطق محروم ریاست جمهوری در سفر به کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – خرداد 95 سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد حاشیه ساز شد.

به گزارش «بویر نیوز»، رئیس جهاد کشاورزی در جلسه ای که با حضور مسئولان استانی با سید ابوالفضل رضوی برگزار شد، وی را عملا درغگو خواند که وعده های توخالی می دهد.

صحبت های گوهرکانی آنقدر تند بود که رضوی صریحا وی را تهدید به برکناری کرد و از استان رفت تا سفری پرحاشیه که مدت ها بازتاب های زیادی در پی داشت به پایان برسد.

حالا پس از دو سال سید ابوالفضل رضوی در همان سمت به یاسوج برگشته است، گوهرکانی از ریاست جهاد کشاورزی رفت اما به جایگاهی بالاتر و معاون استاندار شده است و این دو نفر با هم آشتی کردند.

اما این سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری نیز گویا بی حاشیه نخواهد بود؛ رضوی در نشست اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد به نام استان پیله کرد و تلفظ و نوشتنش را سخت دانست.

سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در نشست اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور استاندار، معاونین وی و مدیران کل برگزار شد، اظهار کرد: اسم استان شما سخت است و گاهی در نوشتن آن با مشکل مواجه می‌شویم چه برسد به تلفظ آن.

وی تصریح کرد: برای استان‌تان نام تک سیلابی انتخاب کنید.

این موضوع البته خیلی سریع واکنش هایی در پی داشت، برخی از مدیران استانی در جلسه تاکید کردند این صحبت را نکنید چرا که بعد از شما اختلافات شروع می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در واکنش به این موضوع در اقدامی عجولانه پیشنهاد داد که می‌توان اسم آن را زاگرس میانه بگذاریم!

ماجرا البته واکنش هایی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی داشت که بیشتر در مخالفت با این صحبت بود.

بسیاری از منتقدان بر این عقیده اند که اسم استان کهگیلویه و بویراحمد باید با برندسازی و توسعه مطرح شود و تغییر آن پاک کردن صورت مساله است.

طیفی از معترضان که دیدگاههای تندتری نسبت به این مساله دارند معتقدند که نام استان برگرفته از تاریخ و هویت مردمان این سرزمین است و فردی که کمتر شناختی نسبت به پیشینه این سرزمین ندارد حق نداشته که انیچنین بی محابا در مورد نام استان و تغییر آن سخن بگوید.

داستان تغییر نام کهگیلویه و بویراحمد البته خود مفصل است ولی آخرین باری که این موضوع مطرح شد با واکنش های متعددی از سوی شخصیت های برجسته و مطرح استان همراه بود که بالاخره با مخالفت های زیادی به پایان رسید.

هنوز هم واکنش ها به سخنان رضوی و بعضا استاندار ادامه دارد و حالا باید دید آیا این سفر رضوی هم با حاشیه های جدی همراه خواهد بود و تا مدت ها فضای رسانه ای را به خود معطوف خواهد کرد و یا داستان تغییر نام استان نسخه اش پیچیده می شود.

ای کاش جناب رضوی به جای طرح موضوعات حاشیه ساز قدری هم به نتایج سفرهای خود به استان اشاره می کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276559
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. باوی گفت:

    بویر نیور ترا بخدا شما چرا گوهرگانی را اینقدر بزرگ کردید.ای اقا برای تاجگردون هزینه زیاده گذاشته و در منطقه محبوبیتش منفی است و کلا ادم بی اثر و بدرد نمیخوره .قطعا تاجگردون تاوان حمایت از ایشونه پس میدهد

  2. معلمی از سپیدار گفت:

    سلام نامش را دنا بذارید

  3. داوود گفت:

    اسم شهرها واستانها ی بسیاری در طول تاریخ تغییر کرده شاید نخبگان استان بتوانند نامی زیباتر وجامع تر جایگزین کنند

  4. فرشید گفت:

    رضوی خواب دیده

  5. سررود نشین گفت:

    بایا این استاندار هیچی بارش نیست و کپش معلومه.
    بعد از شش ماه هیچ اتفاق و تغیری رخ نداده.

  6. کارشناس حقوقی گفت:

    زاگرس

  7. هماى رحمت گفت:

    برو بابا كاسه كوزت و جمع كن بى سواد
    تو سواد ندارى تلفظ كنى مشكل اسم استان و پيش مى كشى
    اگه ايالتاى آمريكا رو بهت بگن خيلى سريع و بدون تعلل همشو خوب هجى مىكنى حالا با استان ما كه برسه نمى تونى !!؟!؟!؟!

  8. احسان گفت:

    بهترین نام همان کهگیلویه وبویر احمد است که با تاریخ
    این دیار اجین است بهتر بود جناب آقای رضوی قبل از اظهار
    نظرسئوال میکردتا فلسفه انتخاب اسم برایش روشن میشود

  9. میلاد گفت:

    اسمش خیلی هم قشنگه

  10. علی گفت:

    زاگرس خوبه

  11. روستایی گفت:

    کهگیلویه وبیراحمد

  12. ناشناس گفت:

    متاسفانه ما حساسیت بی مورد درباره نام استان داریم و باید نام آن عوض شود و بهترین نام هم زاگرس هست

  13. ناشناس گفت:

    این نام با خون مردم “از بابت استقامت ،فرهنگ،شهامت “عجین شده بعضی افراد برای اینکه عملکرد خود را سرپوش بگذارند در پی بد نام کردن نام استان هستند

  14. ناشناس گفت:

    ایناستاندار بهتر است برود تاریخ این مرز وبوم را مطالعه کند وخود خواسته خود را درگیر نکند .شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی …

  15. ممو گفت:

    بابا این بنده خدا راست میگه اسم استان هم طولانی هست هم تلفظش سخته هم ما توی یک کشور زندگی میکنیم پیشینه ما با تغییر اسم از بین نمیره
    خدایی بنده خودم بویر احمدی هستم ولی این را دیگه تاجگردون نگفته که بخاین سیاسی اش کنید بیایید نام استان را عوض کنیم همانطور که بر ما واجب است که نام نیک برای فرزندانمان انتخاب کنیم بیایید برای نسل اینده مان نام نیکی برای استانمان فارغ از مسایل قومی وقبیله ای انتخاب کنیم
    استان زاگرس- استان اریا – استان پارس یا پارسیان- استان دنا- استان دلیرستان -و خیلی دیگه اسم

  16. پژمان گفت:

    چرا زاگرس زیبا ونمادین کوه دناست . مگه چه اشکال داره نظر خودش رو بیان کنه . دیگه دوره بی منطقی گذشته

  17. دلسوز گفت:

    گیلویه فرزند مهرگان جان خود را برای نجات ناموس وخاک ایران از دست حکام اموی از دست داد و بویرها نیز ،در طول تاریخ انقدر با دشمنان رومی،یونانی ،افغان وحکام مستبد جنگیدند تا سرانجام بقول مرحوم بهمن بیگی (از یک دهستان استان افریدند)انوقت ما بخاطر اینکه چند شهرستانی بیسوادنمی توانندنام این استان که برگرفته از تاریخ با شکوه مردمان لر این سامان دارد را درست تلفظ کنند باید این نام زیبا را تغییر دهیم ،وما چقدر ساده لوحانه می پذیریم که انها دلسوز ما هستند وپیشرفت وترقی ما را می خواهند ،اخر کجای دنیا با عوض کردن نام پیشرفت حاصل شده که این دومین باشد؟

دیدگاه شما