چاپ این برگه

جزئیات حضور تیم جراحی پلاستیک در کهگیلویه و بویراحمد/ عمل رایگان 120 نفر(+جزئیات)

به گزارش بویر نیوز، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ياسوج ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: استان ما در تدوین برنامه جامع سلامت رتبه اول را به دست آورد که این مهم نشان از توجه به این حوزه است.

بابویی تصریح کرد: با توجه به رویکرد اجتماعی کردن سلامت، خانه مشارکت های مردمی در استان تشکیل شده است که از جمله اهداف آن همکاری و تعامل با بخش های غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد است و برای بردن سلامت به بدنه جامعه اقدامات مناسبی انجام شده است.

بابویی از تشکیل شورای پیام گذاران سلامت در استان و برای اولین بار خبر داد و ابراز داشت: ارتباط با دستگاه ها و برنامه ریزی های توسعه ای و مشارکتی در این بخش انجام شده است.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همچنین برای اولین بار در استان مجمع استانی سلامت تشکیل شده است و برای اولین بار در کشور نیز مجامع شهرستانی ما نیز عملیاتی شد.

وی افزود: استان ما تنها استان کشور استان که تمام مجامع شهرستانی را تشکیل داده است.

بابویی از برگزاری ۱۴ همایش بزرگ استانی با همکاری سازمان های مردم نهاد خبر داد و اظهار کرد: کارگاه دو روزه برای جامعه رسانه ای با محوریت سواد سلامت برگزار خواهد شد.

بابویی بر بهبود فعالیت سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت استان تاکید کرد و ابراز داشت: در ابتدا تنها ۳ سازمان مردم نهاد فعال حوزه سلامت در استان وجود داشت که این تعداد به ۱۸ سازمان مردم نهاد فعال در استان رسیده است.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از حضور تیم جراحی پلاستیک در استان خبر داد و گفت: این مهم ظرفیت بزرگی برای خدمت رسانی به مردم محسوب می شود و تاکنون ۵۰۰ نفر برای استفاده از این ظرفیت ثبت نام کرده اند.

وی افزود: پوشش ۱۲۰ نفر در این سفر محقق خواهد شد و این تیم طی هفته جاری وارد استان می شوند.

بابویی بر تلاش برای حضور چند مرحله ای این تیم در استان تاکید کرد و ابراز داشت: ارائه خدمات این تیم بر اساس پوشش افراد ثبت نام شده است.

بابویی گفت: تاکنون هشت کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام شده است و در همین راستا ۴۵۰۰ تفر از روستائیان از خدمات دندان پزشکی بهره مند شده اند.

وی برگزاری جشن نفس و اعزام کاروان سلامت را از دیگر فعالیت های حوزه معاونت اجتماعی دانست و از فعالیت مجتمع آموزشی دانشگاه با محوریت معاونت اجتماعی خبر داد.