شنبه 9 دی 1396 - 21:41

پشت پرده نامه عجیب تاجگردون به استاندار فاش شد + اسناد

گروه اجتماعی – غلامرضا تاجگردون در نامه ای به استاندار و رونوشت به رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مدعی اقدام خلاف قانون در واگذاری یک زمین در گچساران شده است.

به گزارش بویرنیوز، شاید در نگاه اول این اقدام تاجگردون در راستای قانون مداری و اصرار بر اقدام به حق و جلوگیری از اقدامات خلاف قانون به نظر برسد اما با واکاوی این قضیه روی دیگر سکه برای همگان مشخص می شود.

و اما اصل ماجرا…

در سال 73 تعاونی متشکل از خانواده های شهید و ایثارگر تشکیل می شود، این افراد با طی روند قانونی زمینی را از منایع طبیعی در امامزاده جعفر دریافت کردند که در سال 75 به صورت کاملاً قانونی در دفترخانه رسمی به ثبت رسید.

در سال 76 یکی از افراد همان منطقه بر علیه این تعاونی موصوف ادعایی را مطرح کرد که در نهایت پس از طی روند دادگاه، حکم به محکومیت خود آن فرد داده شد اما به دلیل زمانبر بودن پروسه صدور حکم، فرد مذبور به صورت غیر قانونی اقدام به کاشت نهال در زمین مذکور کرد و به همین دلیل و با وجود تایید حکم دادگاه بر محکومیت آن شخص، دستگاه های متولی حکم را اجرا نکردند و به تعاونی موصوف زمینی در انبارشاهی دادند.

زمین جدید نیز با استعلام 10 گانه و تایید همه مراجع ذیصلاح و شورای مرکزی گچساران تایید و از طریق جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین طی 4 مرتبه اعلام نظر و موافقت آب منطقه ای در نهایت زمین به این تعاونی واگذار شد.

در آخرین مکاتبه سال 95 مدیرعامل آب منطقه ای استان به صراحت آمده: تامین آب اراضی موصوف به میزان 7.2 لیتر بر ثانیه با اجرای طرح تعادل بخشی در محدوده مطالعاتی لیشتر در سقف آب قابل برنامه ریزی امکان پذیر است، در نامه های پیش از آن نیز کارشناسان آب منطقه ای امکان پذیری تخصیص آب به این زمین ها را کتباً اعلام کردند.

گفتنی است زمین مد نظر تاجگردون؛ پس از انجام تمامی مراحل قانونی توسط هیئت 7 نفره واگذاری زمین های استان متشکل از رؤسای سازمان های جهاد کشاورزی استان و شهرستان، نماینده استانداری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و حاکم شرع این هیئت روند واگذاری انجام و قرارداد واگذاری نیز در دفترخانه 37 گچساران منعقد و زمین در اختیار تعاونی قرار گرفت.

آن تعاونی که متشکل از خانواده های شاهد و ایثارگر است، تسطیح و آماده سازی زمین، دیوار کشی، تهیه 700 نهال برای کاشت در زمین ها، آزمایش خاک و نقشه کاشت نهال ها را انجام داده است.

حال در این جا با این مستندات چند نکته قابل تامل به نظر می رسد:

* آیا هدف تاجگردون رعایت موازین قانونی است یا صرفا عصبانیت ایشان حضور یک هم استانی از منطقه ای دیگر در شهرستان گچساران است؟

* گویا ایشان بدون خواندن روند واگذاری و اظهار نظر دستگاه های مختلف اقدام به اتهام زنی به تعاونی موصوف کرده چرا که اولاً روند طی شده قانونی و مورد تایید همه سازمان ها بوده است.

* گویا برداشت و نامه نگاری نماینده گچساران بدون مطالعه کامل و مبتنی بر حدسیات و ذهنیت ایشان بوده و عجیب تر آنکه بر اساس همین آمار اشتباه خواهان مجازات هم شده است.

* از سویی آقای داوودی مهر، مدیرعامل آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد و کارشناسانشان در چند نوبت تخصیص آب به زمین های این تعاونی را امکان پذیر و حدود 7.2 لیتر اعلام و ابلاغ کردند و حال بعد از تذکرات(شما بخوانید تهدید) تاجگردون از موضع خود عقب نشسته و آن را ملغی دانستند.

* بدون شک این تصمیم گیری متناقض مسئولان آب منطقه ای یا بسته به همان تذکر تاجگردون است یا از روی عدم اطلاع و نداشتن دانش کافی و در هر صورت سازمانی که اقتدار ندارد و توسط یک فرد اینطور راحت به چالش کشیده می شود چطور میتوان انتظار اجرای عدالت و تصمیم گیری درست برای کل استان را از آن داشت؟!

در ادامه اسناد این واگذاری قابل مشاهده است:

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264917
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خردمند گفت:

    درود.اقایک موردنیست .همچین واگذاری خیلی زیاد داریم که اتفاقاهمه شون هم غیربومی هستند که باتوجه به مدیرکل وقت ونفوذبرایشان زمین به طور رایگان به اشخاص خاصی واگذارشده.

  2. نیم تاج گفت:

    تاج عزیز یاد چند روز پیش قرعه کشی پراید در گچساران افتادم که چطور زحمت کشیدی از استین مبارک اسم قشنگی را ثبت کردی. بابا خجالت بکش خداوکیلی

  3. گچساران گفت:

    ایشون فقط دنبال خودنمایی هست

  4. دانشجو گفت:

    چون چند تن از تعاونی بویراحمدی بودن

    • سید روح الله هادی گفت:

      واقعأ متأسفم :اگر در تمام این مدت با توجه به روند پرونده که مشاهده گردید همگی اشتباه بود باید به حال این استان نشست وگریست چنانچه چه خون و اشک وآه و آلام و بیخوابی ها و صبر کشیدیم تا به اینجا رسیدیم ولی یک لحظه همه را غیر قانونی واشتباه باشد پس درب تمام ادارات استان را میباید گچ گرفت .لذا قانون باید برای همه یکسان باشد. وسلام

  5. بی طرف گفت:

    باعرض سلام یقینا اقای تاجگردون دنبال تملک تمام اراضی انباشاهی وتلخاب شیرین میباشند کار به اینکه اعضای تعاونی عیره گچسارانی هستند ندارد الکی موکلین موکلین میکند

  6. غضنفری از باشت گفت:

    آقای تاجگردون علم قومیت و شکاف اجتماعی و تضاد ایلی و منطقه را بر دوش گرفته و فرماندار و مسئول دفتر خود را مسئول اجرای این سیاست غلط گذاشته است.

  7. چاکر شما رحیمی از آبدهگاه باشت گفت:

    پس جناب حجت الاسلام مزارعی ریاست محترم دادگستری استان و برادر مهرداد کرمی دادستان محترم مرکز استان با ملاحظه روند قانونی واگذاری و ارائه بخشی از مستندات ضروری لابد به انتشار نشر اکاذیب از سوی نماینده گچساران واقف و انشاء الله که موضوع را به دلیل ارتکاب این جرم و همچنین تلاش در جهت ایجاد تقابل میان ایلات استان به صلاحیت دادگاه کیفری تهران ارجاع خواهند داد.

  8. گرجی گفت:

    نماینده گچساران خودش را قانون می داند و به همین خاطر انتظار دارد که نهادهای اجرایی حاکمیت خودشان را با اراده وی میزان کنند تا بلکه کار آنها قانونی تلقی شود. این همه تشریفات قانونی که به اعتبار نظرات کارشناسی و علمی آب منطقه ای به سرانجام رسیده آن هم در گذر زمان چون در جهت امیال وی نبوده قانونی نیستند.

  9. گرجی گفت:

    مسخره است که نماینده گچساران تمام اسناد و مدارک دولتی و سند رسمی ثبت اسناد و املاک و قراردادهای منعقده در دفاتر اسناد رسمی را چون بر اساس میل ایشان نیست قانونی نمی داند.

  10. بیچاره گفت:

    بابا این ی بلفیه …حس ناسیونالیسمی داره .به فکر استان باش ..خروس جنگی بازی در نیار

  11. وکیل گفت:

    با عنایت به اینکه روند واگذاری زمین توسط جهادکشاورزی و منابع طبیعی به اعتبار مجوزهای متعدد آب منطقه ای در شرایط عادی بوده است و از زمان واگذاری و عقد قرارداد محضری قریب یکسال می گذرد و ضمن تثبیت مالکیت هزینه های قابل ملاحظه ای انجام شده، در صورت طرح موضوع در مرجع قضایی شرکت آب منطقه ای محکوم به پرداخت خسارت خواهد شد.

  12. ناشناس گفت:

    یکی نیست بگه اگه دلت برای دولت ومنابع طبیعی میسوزه چطور اون همه زمین منابع رو در ماهورباشت ونظراباد دادی به دایی عزیزت اقای تاجگردون همه اون زمینها منابع وجز اموال دولتن ازقدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن یه جوال دوز به مردم ،اقای عادل

  13. كارشناس گفت:

    مسخره تَر و مضحك تر از آخرين نامه لغو آقاي داوودي مهر نمي باشد به خدا اگه من جاي تو بودم لحضه اي در استعفا درنگ نمي كردم

  14. شهروند گفت:

    بابابروتودستت واسه همه استان روشدکه فقط به فکرایل وتبارت هستی وبقیه دیگه هیچ،نمونه اش چندهفته پیش روزجمعه پیراهن سفید،برگه سفید،خانم دشتی خواهررئیس دفترت راازآستینت برنده پرایدکردی،شعبده بازهم هستی ،

  15. ناشناس گفت:

    آقای تاج گردون فقط دنبال ایجاد تشنج در استان می باشد و هیچ کار خاصی هم برای گچساران و باشت انجام نداده است .

  16. رستم گفت:

    بله آقای تاجگردون باید شاخ بکشه وقتی موقع انتخابات میشه بویراحمد دلاور لشکر ایکشه برن گچساران رای بدن

  17. دانشجو گفت:

    جناب اقای تاجگردون شما باشتی هستید و چ ربط به گچساران؟ سه چهارم گچساران مربوط ب مردم بویراحمد هست.
    اقای تاجگردون شما قومیت گرایی را به جای اعمال قانون سررشته کار خود قرار داده اید.
    اقای تاجگردون واگذاری زمین و همچنین گرفتن امتیازات آب با توجه به مستنداتی ک ارایه شده کاری کاملا قانونی بوده شما ک خود مرد قانون هستید چطور از مسولین می خواهید کاری خلاف قانون انجام دهند؟شما قانون اساسی را خبر ندارید یا اینک قانون های خاصی برا خود دارید؟
    اقای تاجگردون حساسیت های گذشته و همچنین ایجاد دودستگی بین منطقه بویراحمد و گچساران شما را چه سودی دارد؟ آیا دنبال جمع آوری رای آوری هستید یا اینکه به منافع شما برا جمع آوری این زمین ها خلع وارد شده؟
    جناب اقای تاجگردون برگردید و قانون اساسی کشور را مرور بفرمایید آیا شما در مقامی هستید که قانون وضع کنید؟بعید هست از کسی که دغدغه خود را دفاع از حقوق مستضعفین و خانواده های محترم شهدا می داند به راحتی دستور لغو امتیاز این ملک را به صورت غیر قانونی به مسولین بدهد یا شما از قانون چیزی نمی دانید یا قانون شما متفاوت با قوانین جمهوری اسلامی است.
    جناب اقای تاجگردون زمان شاهنشاهی به پایان رسیده و الان دولت جمهوری اسلامی است شما نمی توانید اراده شخصی خود را به مردم تحمیل کنید. با توجه به مستندات ارایه شده به نظر شما با این اقدام قصد ایجاد تشنج در بین منطقه بویراحمد و گچساران را دارید که این از شما بعید است و انتظار بیشتری می رفت.
    جناب اقای تاجگردون شما با رای مردم به انتخاب شده اید و با توجه به گفته های خودتان قسم خورده هستید که دفاع کنید و اجازه ندهید حق کسی پایمال شود مگر می شود کسی اینقدر صریح سخن بگوید ولی خود دستور به ابطال این زمین کاملا قانونی بدهد؟ آن همه تعریف و تمجید از خود چه بود و این افتضاح آشکار شما کجا؟
    و در آخر اقای تاجگردون این زمین در دفتر اسناد رسمی طی چندین مرحله واگذار شده و اگر گریزی به قانون جمهوری اسلامی داشته باشید کاملا قانونی هست حال اینکه مطابق میل شما نیست یا اینکه برنامه های شما را به هم میزد دلیل بر ابطال امتیازات این زمین نیست.
    به نظر اقای تاجگردون تصمیمی عجولانه گرفته اند که با گریز زدن به قوانین متوجه خواهند شد.

  18. یاسین گفت:

    مشکلاتی که الان در کشور بوجود امده ناشی از بی عدالتی دولت روحانی میباشد حساب کنید در استان ما اقای تاجگردون هرکاری دوست داشته باشد انجام میدهد استاندار وبقیه همشون دکور هستند واین قضیه دراستان ما واقعا مردم بقیه شهرستانها از بویراحمد گرفته تا کهگیلویه بزرک ودنا را اذیت میکند تمامی مدیرانی که گذاشته ادمهای عقده ای که اصلا پژیزی برای استاندار وبقیه قائل نیستند چون تاجگردون را دارند واگر این روند پیش برود در استان ممکن است مشکلات شدیدی بوجود بیاید جهت اطلاع اقای استاندار که اسما استاندار میباشد

  19. فاضلي گفت:

    اقاي تاجگردون اگه واقعا راست ميگي جريان اون ١٢٠ هكتارزمين خودتون روبگين

دیدگاه شما