شنبه 9 دی 1396 - 10:27

نامه عجیب تاجگردون به استاندار کهگیلویه و بویراحمد

نماینده مردم گچساران و باشت طی نامه ای به استاندار از تخلفات گسترده در واگذاری زمین های اطراف گچساران خبر داد.
به گزارش بویرنیوز، تاجگردون در بخشی از نامه خود آورده است: مطلع گردیدم جریانات رفاقت گرایی و به روش‌های غیرقانونی زمین‌های مرغوب اطراف شهرستان گچساران را به اشکال مختلف و به افرادی که ذی‌حق نبوده و یا ارتباط خاص داشتند واگذار کرده و یا در حال واگذاری هستند.

شرح کامل نامه تاجگردون :

بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر احمدی

استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد

با سلام و احترام

خواهشمند است این یادداشت (که البته ناگزیر شدم رسانه‌ای کنم تا شاید به نتیجه برسد) را مطالعه و اعلام نتیجه فرمایید.

از آغاز دوران وکالت مردم شریف گچساران و باشت مطلع گردیدم جریانات رفاقت گرایی و به روش‌های غیرقانونی زمین‌های مرغوب اطراف شهرستان گچساران را به اشکال مختلف و به افرادی که ذی‌حق نبوده و یا ارتباط خاص داشتند واگذار کرده و یا در حال واگذاری هستند.

تمامی ظرفیت اجرایی فرمانداری محترم و دفتر خود را بسیج کرده تا در حد توان سروسامانی به این وضع داده و علیرغم اینکه تلاش زیادی صورت گرفته ولی داستان‌همچنان ادامه دارد و نتوانستم به نتیجه مطلوب برسم. اگرچه زمین‌هایی درگذشته به برخی از مسئولین و صاحب نفوذان واگذار گردیده و به نظر نمی‌رسد بشود کاری کرد ولی حداقل انتظارم این بود موارد در حال واگذاری متوقف و یا اینکه دستگاه‌های اجرایی مرکز استان خود را مکلف بدانند از واگذاری زمین بدون نظر مسئولین محلی خودداری نمایند.

یک نمونه اخیر را به شرح زیر به استحضار می‌رسانم:

قریب به یک ماه پیش یکی از مالکین عرفی اطراف شهر دوگنبدان که به نظرم تا حدودی ذی‌حق است طی پیامکی از من درخواست داشت چرا به خانواده ما که تعداد بسیار زیادی جوان بیکار داریم زمین عرفی خودمان را برای فعالیت دامی و زراعی واگذار نمی‌کنند ولی به شخص یا اشخاص دیگر که از دیگر نقاط دیگر استان معرفی شده‌اند واگذار می‌کنند. باور نکردم ولی حساس شدم و دیدم گویا موضوع صحت دارد. تعجب کردم که چگونه در جوار شهر دوگنبدان که مجوز آب ‌داده نمی‌شود زمین واگذار شده است؟!

از مسئولین منابع طبیعی و امور آب شهرستان جویا شدم دیدم حرف درست است. بررسی کردم و متوجه شدم که به وی نامه داده شده است که از محل سد شیو در ممسنی به این زمین آب‌داده خواهد شد، آن‌هم در سال نودوشش! سدی که نه قرار است ساخته شود و نه اگر ساخته شود آبی به این منطقه می‌آید (مشابه این حالت را در دو سه سال گذشته داشتیم، ورود کرده و خواستار لغو این روش شدم که تاکنون فکر کرده‌ام که منتفی شده و بیم آن دارم که آنان‌ هم لغو نشده باشند…).

سؤال کردم این فرد که زمین را به آن واگذار کرده‌اند کیست. یکی از مسئولین ادارات به من گفت به ما گفته‌اند از همکاران اداره اطلاعات است و سریع تأیید کنید. می‌دانستم این حرف دروغ است چون حساسیت اداره اطلاعات را بخصوص در چند سال گذشته میدانم و یقین دارم سوءاستفاده است و به همین دلیل مدیرکل محترم اداره اطلاعات را در جریان قراردادم و یقین پیدا کردم وابستگی این افراد به این اداره دروغ است.

به مدیرعامل محترم امور آب و مدیرکل جهاد کشاورزی استان تذکر دادم و گوشزد کردم کار شما خلاف است و هرکدام اظهار بی‌اطلاعی کردند. ولی با تذکر این‌جانب مجوز غیرقانونی تخصیص آب را لغو کردند و قاعدتاً می‌بایستی مجوز واگذاری لغو شود.

علیرغم اینکه این روزها به دلیل بررسی بودجه مشغله کاری‌ام زیاد است ولی متناسب با وقتم این موضوع را به‌عنوان نمونه پیگیری می‌کردم.

چند روز پیش یکی از دوستان قدیمی خودم که سال‌ها زیارتش نکرده بودم را در راهروی کمیسیون‌های مجلس که افراد فقط با دعوت کمیسیون می‌توانند به آن طبقه بیایند دیدم. خیلی خوشحال شدم و علیرغم اینکه وقت کافی نداشتم به‌رسم ادب خدمتشان ایستاده تا سلام و علیکی کرده و از گذشته یادی کنم. دیدم این عزیز شخصی است که زمین به او واگذار شده یا در حال واگذاری است. از من خواست از این جریان بگذرم (جل‌الخالق من که نامه‌ای ننوشته بودم و فقط تلفنی از چند مسئول پیگیری کردم چطور سراغ من آمده؟!) از او عذرخواهی کرده و عرض کردم من نمی‌توانم به مردم حوزه انتخابیه‌ام خیانت کنم و چطور ممکن است جواب کسی را بدهم که مالک عرفی منطقه است و زمین به او تعلق نگیرد. در آخر من را برادرانه نصیحت کرد این‌قدر در این مسائل ریز نشو و تو انسان بزرگی هستی و حیف است خودت را درگیر این موضوعات ریز کنی. شاید درست بگوید، من این روزها و شب‌ها در فکر این هستم چگونه بودجه ۹۷ را ببندیم که نه به مردم ایران فشار بیاید و نه دولت قفل شود. به این فکر می‌کنیم چگونه رونق را به اقتصاد برگردانیم و از این قبیل موضوعات چرا وقتم را روی واگذاری یک قطعه زمین بگذارم که حالا به علی بدهند یا به حسین!

به او گفتم عذر می‌خواهم نمی‌توانم به رأی موکلینم و عهدی که با آنان بستم بی‌توجه باشم.

مجدد با مسئولین استان تماس گرفتم، دیدم بله نماینده مردم هم برای پیگیری حقوق مردم سنگ و قلاب می‌شود تا چه رسد به مردم ضعیف. کار انجام‌نشده تا من را از پیگیری مأیوس کنند.

آقای استاندار عزیز، شما بهتر از هرکسی نسبت به حقیر شناخت داشته و شاید از این نامه متعجب شوید. این یادداشت تلنگر است تا به اطرافمان بیشتر حساس شویم.

نمی‌گویم همین‌الان که این نامه را می‌خوانید، بلکه تصمیم بگیرید اولین لحظه‌ای که پشت میزتان نشستید مسئولین ذی‌ربط استان را بخواهید، مدارک را بگیرید و مانع از این اجحاف شوید و بعد فرماندار گچساران را بخواهید و بگویید مدارکی که ۴ سال است حرص آن را می‌خورید خدمتتان بیاورد و بعد از مدیرکل محترم دادگستری که قاضی شریف و مقتدری است بخواهید سریع ورود کند و تیمی امین و پاک که تحت نظر خودش باشد مأمور کند و هر آنچه در ده سال گذشته به هر بهانه‌ای واگذار کرده‌اند و یا در حال واگذاری است ببینید و اگر خلاف قانون و عرف بوده مانع شوید تا این‌گونه نباشد که مردم عزیز فکر کنند آنچه حاکم است خواص هستند و نه قانون…

یقین بدانید مردم شریف منتظر اقدام شما هستند.

غلام‌رضا تاج گردون

 

رونوشت:

جناب حجت‌الاسلام مزارعی مدیرکل محترم دادگستری استان؛ خواهشمند است چون بیم دارم اصل نامه به دست شما نرسد این یادداشت رسانه‌ای را رسمی تلقی کنید و رسالت خود را در خصوص یک دوره به عمل رسانید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=264871
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. احسان گفت:

    .درود بر مسوليت پذيري ……
    معيار پي گيري حقوق مردم است و ديگر هيچ.

  2. همشهری گفت:

    این جناب تاجگردون قطعا اگه خودش ذینفع بود تو این موضوع هیچ حرفی نمیزد، مثل دخالتایی که تو شرکتهای بیمه میکنن ایشون، پس چرا اونجا حرفی از فساد و وکیل مردم بودن نمیزنن.
    شما با حق خوریهای خودت صدها جوونو بیکار کردی که فقط دوستان و فامیل خودت بیکار نباشن ( نمونه اینهای برادرانی که الان تو شعبه بیمه سرمد و بیمه یاسوج با دخالت بیجای ایشون استخدام شدن).
    از سایت محترم بویرنیوز استدعا دارم که این نظر بنده چاپ شود تا ایشون هم بدونن که ما بی اطلاع نیستیم و ایشون وکیل پاک و دلسوز مردمن و ما هم …

  3. اعتدال گفت:

    جناب تاجگردون خوب لایی میکشی و میری جلو،چون مدیرکل منابع، تابع شما نیست اینطور مغرضانه برخورد میکنید

  4. گچسارن گفت:

    ايشان چرا در مورد باغات گوهرگان و گوهسرك حساسيت ندارند؟ چرا در مورد زمين باشت و اقوام حساسيت ندارند؟ تا كي اين كارها و كارشكني براي عمران ابادي استان تا كي قوم گرايي دست از قوم گرايي بردار به قولا تو نماينده استان و به قولت نماينده بودجه در كشور هستيد. پناه ميبرم به خدا از تعصبات قوم گرايانه…

  5. بویراحمد گفت:

    کار دوست خودت گوهر گانی بوده که واگذار کرده

  6. مهدی گفت:

    تاجگردون فک کرده کیه که به استاندار نامه دستوری می نویسه؟!!غیر از اینه که با این نامه میخاد دوباره (البته بهتره بگیم چند باره )با حرفاش کلاه سر مردم بذاره که مثلا به فکر مردمه،ولی همه میدونن رسانه ای کردن نامه یعنی چه…

  7. يار گفت:

    با سلام خدمتت همه عزيزان
    جناب آقاي تاجگردون اميدوارم تمام اين حرفها از ته دلتان و از سر دلسوزي براي مردم باشد نه اينكه يك شانتاژ تبليغاتي براي خودتان و يك غرض ورزي شخصي نسبت به مدير كلي كه خواسته خودتان را نپذيرفته است .آيا شما كاري جز خودستايي و كبر و غرور بلد هستيد؟شما در همين چند خط به قول خودتان دلسوزي براي مردم بارها از خود تمجيد كرده كه من در حال نوشتن بودجه براي مردم و دولت هستم!!!از طرفي اگر حرفهاي شما حقيقت است و شما دلسوزيد و هدفتان جلوگيري از اين كارهاست و هدف سهم خواهي نداريد چرا شفاف صحبت نميكنيد و اسم اون شخص تو راهرو مجلس رو نميگين؟شما كه ميگيد ميرشكاليد چرا خودتون مستقيم ورود نميكنيد؟
    چرا اسم گچساران را از حوزه انتخابيه خود كنار گذاشته و فقط به فكر باشت آن هستيد؟كاش به جاي تلگرام و واتساپ و اينستاگرام و سفرهاي خارجه شما هم مثل ديگر نماينده استان جناب زارعي در ميان مردم بوديد و لااقل درد مردم رو ميفهميديد. كاش گچساران نماينده اي چون زارعي داشت

  8. ف.م گفت:

    مگه میشه زمین کشاورزی و اداره کشاورزی بی اطلاع باشد …ویا آبی که قراربوده ازفلان جا بیاد و امور آب اطلاع نداشته باشد …خیلی جالب و با معنی بود .برادر اقتصاددان .

  9. ارش گفت:

    خدا میدونه خیلی اوضاع جامعه ما خرابه…همه جاش

  10. ناشناس گفت:

    سلام جناب تاج گردون به هر دليل چنين موضوعى را رسانه اى كرده اى كار خوبى انجام داده اى انشاء الله دستگاه اى ذيربط پيگيرى نمايند

  11. علي گفت:

    همش لاف بود حتما سهمي نداشتي تاج

  12. ناشناس گفت:

    جناب آقاي تاجگردون مگر نه اينكه شخصي كه اظهار ميكنيد ذي حق نميباشد خود از همين مردم محروم و زجر كشيده اين استان ميباشد.در حرف هاي شما به جز تعصبات قومي و قبيله اي چيزي به چشم نميخورد.شما خود را نماينده يك استان ميدانيد يا يك قشر خاص؟ تا كي ميخواهيد با اين تعصبات قومي و قبيله اي مانع پيشرفت استان شويد؟اين مردم از اين قبيل تعصبات بي جا كم لطمه نخورده اند.

  13. ملت گفت:

    جناب اقای تاجگردون شما اگر به فکر استان و پیشرفت و اتحاد باشید توصیه میکنم توبه کنید و راه و روشتون رو عوض کنید

  14. رزا گفت:

    توروخدا یکی به داد ما برسه .. چرا هرکی از راه میرسه حق ما رو پایمال میکنه ؟؟؟

  15. محمد گفت:

    درامد میلیاردی شما بر کسی پوشیده نیست برادر.
    لکن در یک جمله برایت بنویسم .
    که این گرگ سالهاست که با این گله آشناست.
    واااااای بر شما مسولین و صد واااااای بر ما ملت ستمدیده.
    ما شکوه خود را نزد پروردگارمان می بریم.

  16. ناشناس گفت:

    بچه ابادان

  17. حق گو گفت:

    دکتر عزیز ویلاهای درسال 1393در دشتگز گچساران ساخته شده در زمینهای منابع ملی واحکام تخریب انها نیز صادر شده لطفا انها را نیز پیگیری بفرما چرا احکام تخریب اجرانمی شود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاه شما